Decembers mad 🎅🤶

I går fik vi en af Føtex’ “bakker”, denne her var med to nakkekoteletter på rodfrugtbund. Den var “på dato”, så 29,50 var en fin pris.
I dag er John med nogle tog-venner i Tyskland, så om jeg får noget at spise overhovedet … Tjaeh. Jeg må se om jeg orker at bevæge mig om min blærebetændelse hen i Føtex … :confused:

tomatsvuppe med extra nuller

Mandag fik vi madpandekager med fyld af løg, rød peber, majs, gulerod, kål og champignon. Dertil ris og karrysovs.
Tirsdag blev det til rugbrød med bønnepostej, vegansk røget pålæg og ost.
Idag fik vi varm mad til middag (kl. 12). Det var grønsags karbonader, med kartofler og stuvede ærter og gulerødder i persillesovs.

Kotelet med asani og rødkålssalat med nødder og æbler. Ja, der står asani - og det er ikke, fordi Asani nærmest kravlede op på min tallerken. Men fordi koteletten var krydret med en krydderiblanding, der hedder asani. Jeg købte den jo i sin tid af samme årsag :slight_smile:

Men lige netop asani var nok årsagen til, at Asani alligevel ikke ville have den bid kotelet, han fik tigget sig til :stuck_out_tongue:

Vi fik kylling med ris og bearnaise i aftes.

I aften kommer der besøg til killingerne, så vi laver noget hurtigt. Det bliver nok æg på toast.

Google er faktisk god til at ‘oversætte’ den slags, men så skal man skrive ‘in’ imellem de to måleenheder :slight_smile:

og holde tungen lige i munden om opskriften er amerikansk (som 99% af mine opskrifter) eller engelsk. Et pund er nemlig ikke et pound som så heller ikke er et pound.

Der er ikke nogen der har sagt det skal være nemt :joy:

I aften står menuen på glaseret skinke, kartofler og smørsovs :drooling_face::star_struck:

En subwaymelt sandwich, med kalkun, skinke, bacon, grønsager og forhåbentlig chipotle chili dressing :kryds: Claus vandt deres facebook konkurrence, så uanset hvad, så er det god mad nemlig gratis :slight_smile:

Biksemad, af overskuds resterne fra mad pandekagerne og resten af de kogte kolde kartofler fra i går.

Torsdag var jeg alene hjemme, så jeg hyggede mig med en af de få ting, Manden IKKE spiser: risengrød :heart:

I går og i dag har den stået på meget nem mad. Hhv. Pizza og skinketærte fordi jeg er nedlagt af en irriterende standhaftig blærebetændelse og ikke lige orker at hverken handle eller lave mad :confused:

Vi skal have julemedister med råstegte kartofler og ribsgelesauce :slight_smile:

½ roastbeef…den anden ½ ryger i fryseren til pålæg …

Culotte med flødekartofler og salat.

tror jeg vil ha’ et stykke med rulle…pisket til at smage om den kan glide ned :grin:…og et stykke med mørbraden fra i går…

…i pølle er der løg, salt,peber, fennikel, rosmarin, muskat, allehånde, koriander og nelliker …

Flæskesteg.

Noget farsbrød, som Asani var helt pjattet med. Han havde flere gange poten oppe på tallerknen og forsøgte at rage noget til sig.

Min mor kogte en høne igår så der røg lidt af til mig. Igår fik jeg tarteletter og idag suppe med brød til

Ovnbagt laks med frisk pasta, broccoli, asparges og ostesovs :yum:

Har lige sat flæskesteg over. Bedre sent end aldrig. :slight_smile:

Er så sløj og træt i dag, men kødet skulle bruges - så det bliver altså natmad, selvom overskuddet mere var til ostemad.