Declawing er meget brugt i USA

Burkatte er også accepteret i USA så hvorfor køber man katte derfra?

Jeg havde selv en veninde i Moskva som var Amerikaner og som fik fjernet kløerne på hendes kat fordi den ødelagde møblerne.

Hun fik mig næsten overbevist om at det slet ikke gjorde nogen foreskel på katten. Jeg besluttede at overveje det og da vi flyttede tilbage til frankrig spurgte jeg min dyrelæge om det. Hun var meget tæt på at rive hovedet af mig, så jeg forstod at jeg var på gale veje.

Jeg kender ingen opdrættere der declaw, og dem jeg er i kontakt med har i deres kontrakt at katte ikke må få kløerne fjernet. Har en formodning om det heller ikke er helt så meget det gøres mere - heldigvis.
Men jeg kender katterier der har burkatte. Det mærkelige er de er præcis så sociale som vores “frie”. Vi køber jo katte fra USA fordi de har de pæneste katte

det er så skrækkeligt at nogen kan finde på det…

det er lige så forkasteligt som de kenneler der klipper stemmebåndende på deres hunde fordi de gør…

det er bare det ondeste onde man kan gøre

Gud hvor forfærdeligt! Det anede jeg ikke der var nogle der gjorde -ked

Ej det er da forhåbentlig en joke… intet menneske kan da vel finde på at være SÅ ond

Jeg kender ingen opdrættere der declaw, og dem jeg er i kontakt med har i deres kontrakt at katte ikke må få kløerne fjernet. Har en formodning om det heller ikke er helt så meget det gøres mere - heldigvis.
Men jeg kender katterier der har burkatte. Det mærkelige er de er præcis så sociale som vores “frie”. Vi køber jo katte fra USA fordi de har de pæneste katte[/quote]

Lis min veninde påstod at det var da noget alle gjorde i USA og efter de havde været på ferie i USA havde deres kat heller ikke klør da de kom tilbage.

jo da… den første kennel vi besøgte da vi skulle skifte race til shetland sheepdog havde en hel baggråd fyldt med hunde der rende rundt og sagde de underligste pive knirke lyde…

de havde alle overskårne stemmebånd…

de fleste var importer men der er nogen der er grusomme nok til at tage til tyskland eller tjekkiet og få det gjort … når de du alligevel er der nede… [smilie=hate-boid.gif]

Nej det er ikke en joke. Men i deres øjne så behøver en indekat ikke kløerne til noget. Kløerne er faktisk kun en ulempe som man skaffer sig af med.

Selv vores dyrelæge i Moskva rystede på hovedet og jeg har tidligere udtalt hvad min franske dyrelæge mente om det.

Tilgiv mig, men jeg var ret uvidende -sorry men heldigvis var mine dyrelæger klogere

jo da… den første kennel vi besøgte da vi skulle skifte race til shetland sheepdog havde en hel baggråd fyldt med hunde der rende rundt og sagde de underligste pive knirke lyde…

de havde alle overskårne stemmebånd…

de fleste var importer men der er nogen der er grusomme nok til at tage til tyskland eller tjekkiet og få det gjort … når de du alligevel er der nede… [smilie=hate-boid.gif][/quote]

Hvor længe siden er det, I var på det kennelbesøg, og ved du, det bliver gjort i dag?

Declawing er skrækkeligt.

Kattene lider frygteligt bagefter. nogle har ømme poter resten af livet - andre lider psykisk (selvskadende adfærd, urenlighed, depression osv osv).

Jeg så et foto på nettet af en kat med poterne i bandage. Den var ved at vågne af narkose. Helt hjælpeløs lå den der og stirrede forvirret ind i kameraet. Helt i menneskers vold.

Ved siden af katten ligger dens kløer med rod - fjernet operativt under narkosen.

Jeg tudede sgu da jeg så det foto.

Vi kan lære meget godt om dyr fra amerikanerne. Men der er sandelig også ting, som jeg aldrig håber, at vi tager ved lære af. Declawing er en af dem.

Declawing er en af de ting, der får mig til at overveje at melde mig helt ud af arten Homo sapiens. Jeg skammer mig virkelig, når mennesker gør den slags.

Knus

Jeg er helt enig med jer andre - declawing er skrækkeligt.

Og herhjemme hos mig har vi slet heller ikke haft brug for det. Vi ville godt nok mangle vore kløer til at klatre med, hvis vi var declawede herhjemme. :slight_smile:

( -tihi “vi”)

[quote=“Mega”]

Hvor længe siden er det, I var på det kennelbesøg, og ved du, det bliver gjort i dag?[/quote]

uha - selve kennelbesøget var tilbage i 96, men ja jeg ved 100% hun også har avlshunde idag der har cuttet stemmebåndende… om det er hendes egne eller amerikanske importer skal jeg ikke kunne sige for jeg er jo i katteverdenen nu så jeg følger ikke med på samme måde i hundeverdenen som da jeg selv var udstiller… så skulle jeg se deres stamtavler for at vide om det er hendes egne…

needless to say var det ikke der vi købte vores hundehvalp der startede vores opdræt :slight_smile:

men ligemeget hvor mange der har gjort diverse instanser opmærksom på følgerne - lige lidt sker der… men det kender vi jo alle steder fra…

men i hundeverdenen findes der jo heldigvis også ildsjæle på samme måde som her i katteverdenen, så hun er ikke en populær dame og jeg vil tro hun har svært ved at dyrlæge fuske med sine egne længere… men det kan jeg ikke sige med nogen form for sikkerhed… :slight_smile:

men jo - det er desværre udbredt praksis i udlandet Polen, USA, tjekkiet… især på sheltier - det er perverst…

-ked -ked -ked

Re: Declawing er meget brugt i USA
Declawing er skrækkeligt.

Kattene lider frygteligt bagefter. nogle har ømme poter resten af livet - andre lider psykisk (selvskadende adfærd, urenlighed, depression osv osv).

Jeg så et foto på nettet af en kat med poterne i bandage. Den var ved at vågne af narkose. Helt hjælpeløs lå den der og stirrede forvirret ind i kameraet. Helt i menneskers vold.

Ved siden af katten ligger dens kløer med rod - fjernet operativt under narkosen.

Jeg tudede sgu da jeg så det foto.

Vi kan lære meget godt om dyr fra amerikanerne. Men der er sandelig også ting, som jeg aldrig håber, at vi tager ved lære af. Declawing er en af dem.

Declawing er en af de ting, der får mig til at overveje at melde mig helt ud af arten Homo sapiens. Jeg skammer mig virkelig, når mennesker gør den slags.

-uha -uha
Jeg kan simpelhen ikke beskrive hvad dette gør ved mig, hvorfor over hovedet have kat. Når man bare vil amputere den den lille nysselig bamse vil klart være bedre. Så kan man også smide den ud når den er for gammel eller moden skifter GRRRRRRRRRRRRRRRRRR…
Jeg hørte godt nok om det fra en amrikansk kollega for mange år siden, der var fuldstændig uforstående over at mine 4 maine coons stadig havde sine klør. Det var i hendes øjne nærmest mishandling.
Og hundende… øv, øv jeg vil aldrig bryde mig om måden mennesker bare lige tilpasser dyr til vores behov. På dyrenes bekostning.
Øv for noget morgen læsning.
Hilsen Pia -engel

[quote=“birtheras”]

Lis min veninde påstod at det var da noget alle gjorde i USA og efter de havde været på ferie i USA havde deres kat heller ikke klør da de kom tilbage.[/quote]

En del dyrlæger i USA er meget ivrige efter at sælge operationen som “ren rutine”, gerne i en pakkeløsning med neutralisering. -blåblå Det er klart, at den slags dyrlæger giver også klienterne det indtryk, at det er noget “alle” gør. Men det er det faktisk ikke! Det er mest uerfarne førstegangsejere, som bliver prakket operationen på - “professionelle” kattefolk som fx udstillere og opdrættere og internatsfrivillige får ikke declawet deres katte, og som regel står det som Lis siger i kontrakten på de katte de sælger, at kløerne ikke må fjernes.

Der er en stor lobbygruppe i USA, som arbejder på at få indgrebet forbudt, men i USA bliver ting jo som regel ikke besluttet for hele nationen, men for én delstat ad gangen - eller endda én kommune ad gangen. For fem år siden kom det første forbud, og der skete det, at dyrlægeforeningen (!!!) anlagde sag - de er bange for at blive ramt på levebrødet. :frowning: Så nu er der juristeri i sagen frem og tilbage, og slagsmålet er endeløst.

Men summa summarum: Man skal ikke tro på, at “alle” gør det i USA. For helt så unuanceret er billedet altså ikke.

Den med hunde og stemmebånd har jeg en trist erfaring med.

På min skole var der en ejer, der ringede til min tutor og beklagede sig oevr, at hunden gøede. Min lærer talte med ejeren i tre timer, men det lykkedes ikke at overbevise ham i, at han ikke skulle køre til Tyskland og få skåret hundens stemmebånd…

Så er det en temmelig dårlig dag at arbejde med adfærdsbehandlinger, skulle jeg hilse og sige.

Så der er skam hunde i DK med skåret stemmebånd også… Desværre.

http://community-2.webtv.net/zuzu22/STOPDECLAWCOM/