Defekt/klodset jul

hello

nu er jeg simpel hent nød til at brokke mig igen.
fruen og jeg var igår ude og se på julepynt og vi var rystede over det vi så, vi så bla skæløjede rensdyr, julemænd og nisser med plaster malet på, rensdyr med hullede sokker, snemænd der var ved at smelte og jeg kan blive ved i samme retning, bevares vi så da osse lidt pænt julepynt, men det var nu yderst begrænset.
hvad er det lige der sker med den danske jul.
selv stearinlys skal ligne noget andre har smidt ud
ka det passe at julen skal være klodset,defekt og poppet osv.

jeg er måske lidt gammeldags, men hvor er den gode gamle julemand, de små drillenisser, de rigtig flotte julekugler i glas osv osv.

den måde julepynt ser ud på i de her år gør ihvertfald at jeg ikke bryder mig om julen, endnu mindre end jeg gør i forvejen, men med en juleglad kone er jeg jo nød til at ofre mig lidt

Dagens julepynt er ikke hvad det har været, desværre. :frowning:

Hos mig skal det også helst være hen af “edn gamle stil”. - Jeg bryder mig heller ikke om alle de “nye farver”, lilla og blå er i mine øjne ikke rigtig jul når det kommer til glaskugler og den slags ting.

Det er lidt trist at det skal være så “ny modernet” og anderledes nu om stunder. - Jeg vil have det gamle julepynt tilbage.

Lilla er faktisk adventens farve for os katolikker :slight_smile: Men som julekugle tror jeg nu også jeg betakker mig, det er kun min adventskrans, som jeg holder i de farver. Og ellers er jeg enig med jer. Julen er blevet for poppet. Jeg var i dag i en isenkræmmer og der var ikke ret meget, som tiltalte mig i deres juleudstilling.

de har mange smukke julekugler i søstrene grene :slight_smile:

Hæhæ, var I i Tyskland? -tihi

Nej der er virkelig meget grimt julepynt, og jeg synes altid der har været grimt julepynt. Så så er det jo godt man har en masse pænt indsamlet over flere generationer.

Der skal være gamle ting blandt eens julepynt, det er min holdning. Men ok det skal helst være ens egne gamle ting. :rolleyes:

Der er forskellige meninger om kravlenisser, julekalendre osv. men een ting jeg ALDRIG kommer til at acceptere er BLÅ julekugler. Der sætter jeg grænsen!

PS: Elektriske lys må også kun være hvide eller mathvide/gullige til min jul! -engel -kaisålæredet

Vi har løsningen - vi har en lillebitte kasse med julepynt lavet af min bedstemor som sættes så misserne ikke kan ødelægge det og det er så det og det skulle gerne holde i mange år.

Jeg bryder mig ikke særlig meget om jul, jeg synes det er alt for opreklameret. Selve juleaften og juleaften nr. 2 (som vi kalder det i min familie, da vi altid holder jul 2 gange) er da meget hyggelige, men gider ikke alt det hurlumhej der er inden og kan ikke forstå hvorfor folk skal købe gaver for mange mange tusinde kroner…

[quote=Sheer;69870]Hæhæ, var I i Tyskland? -tihi

Nej der er virkelig meget grimt julepynt, og jeg synes altid der har været grimt julepynt. Så så er det jo godt man har en masse pænt indsamlet over flere generationer.

Der skal være gamle ting blandt eens julepynt, det er min holdning. Men ok det det skal helst være ens egne gamle ting. :rolleyes:

Der er forskellige meninger om kravlenisser, julekalendre osv. men een ting jeg ALDRIG accepterer er BLÅ julekugler. Der sætter jeg grænsen!

PS: Elektriske lys må også kun være hvide eller mathvide/gullige til min jul! -engel -kaisålæredet[/quote]

tyskland var vi i i weekenden og julepyntet der er akurat ligeså grimt som det vi så i går, tror squ det bliver lavet samme sted i kinøjserland.
vi elsker så elektrisk lys og helst i flere farver og gerne det blåhvide lys.

Vi skal alle sammen holde jul hos os i år. Jge holder altid julen i Rød og guld. Kuglerne på træet er i røde og guldfarver, og bruger lyseholder fra George Jensen.

Vi har både gamle arve nisser/julemænd og køber også lidt.

Vi laver en sød juleby med pigerne bestående af gamle og nye små nisser der kælker, skier osv.

ja alt er efter gammel dags jul, da jeg syntes det er det alle hyggeligeste.
Vi har self også lys i vinduer og i de små træer udenfor.

Hvis vi har andre farver er det fordi pigerne har lavet julepynt, og det skal self op.

jeg elsker julen efter at jeg er blevet mor. Det glæder mine piger så meget. Især når vi sætter julegrød op på loftet til den søde Nisse som trofast kommer hver morgen i December med en lille pakke til pigerne.

Juleaftens nat, sætter vi hygge frem til Julemanden som jo kommer med en lille gave til pigerne som de åbner d. 25

…hos mig -thumbs

Arghhh overdriver i ik en smule?
Jeg synes at der er super meget rigtig flot traditionelt julepynt mange steder.
Peter og jeg plejer at tage en aften i tivoli i julen og derinde er der et sted som sælger de sødeste juleting. Små glaspakker til at hænge på træet og rigtig smukke glaskugler i mange forme og farver.

Der er også meget møgpynt rundt omkring som også jeg synes er corny, men med åbne øjne kan man sagtens finde flot julepynt som man finder i mormors hjem :smiley:

[quote=Celina;69924]Arghhh overdriver i ik en smule?
Jeg synes at der er super meget rigtig flot traditionelt julepynt mange steder.
Peter og jeg plejer at tage en aften i tivoli i julen og derinde er der et sted som sælger de sødeste juleting. Små glaspakker til at hænge på træet og rigtig smukke glaskugler i mange forme og farver.

Der er også meget møgpynt rundt omkring som også jeg synes er corny, men med åbne øjne kan man sagtens finde flot julepynt som man finder i mormors hjem :D[/quote]
Helt enig. -thumbs

Een ting jeg elsker ved Tivoli er at de kan finde ud af at sætte elektriske lys op på deres træer på den rigtige måde og ikke som en pose/karamelstang.
Man skal følge stammen og grenene. Så bliver det supersmukt. -thumbs

[QUOTE=Sheer;69870]Hæhæ, var I i Tyskland? -tihi

men een ting jeg ALDRIG kommer til at acceptere er BLÅ julekugler. Der sætter jeg grænsen!
[/QUOTE]

ej Sheer - din lille juleracist… nu har jeg lige købt 60 blå kugler - er du klar over hvor flot det kan blive hvis man gør det ordenligt…

kan du SÅ komme herhjem om 14 dage til julegløgg så du kan se hvor flot det kan pyntes… i BLÅ…

PS : har fået noget VILDT spændende med pels på og små lyde til den tid, som du slet ikke kan stå for… så du har mange gode grunde til at tage turen til vestegnen :D:D

GLAS??? hvem af os har glaskugler??? vi har katte… små misser der dasker til kuglerne så de falder ned…

er der nogen der skal have smæk??

[QUOTE=Sheer;70044]Helt enig. -thumbs

Een ting jeg elsker ved Tivoli er at de kan finde ud af at sætte elektriske lys op på deres træer på den rigtige måde og ikke som en pose/karamelstang.
Man skal følge stammen og grenene. Så bliver det supersmukt. -thumbs[/QUOTE]

jaaaaaaaaaa - der er ikke noget bedre end tivolis julelys… nogen der vil med i Tivoli og julehygge ???

Jeg har alverdens julepynt i mange forskellige farver til juletræet. Og så har jeg fået nogle kasser med Villeroy & Boch porcelæns ophæng til træet også. De kommer nok til at hænge øverst af hensyn til misserne. Så kan de små håndmalede trææg og matruska dukker fra Rusland hænge nederst. Lysene er selvfølgelig hvide elektriske.

Ud over det så har jeg nisser, masser af nisser som sidder og står overalt.

og kravlenisser, juleuroer, juledekorationer og lys på træerne udenfor.

[quote=Miss T;70151]ej Sheer - din lille juleracist… nu har jeg lige købt 60 blå kugler - er du klar over hvor flot det kan blive hvis man gør det ordenligt…

kan du SÅ komme herhjem om 14 dage til julegløgg så du kan se hvor flot det kan pyntes… i BLÅ…

PS : har fået noget VILDT spændende med pels på og små lyde til den tid, som du slet ikke kan stå for… så du har mange gode grunde til at tage turen til vestegnen :D:D

GLAS??? hvem af os har glaskugler??? vi har katte… små misser der dasker til kuglerne så de falder ned…

er der nogen der skal have smæk??

ja det skal jeg åbentbart, for vi har da de fineste glaskugler og nadet pynt i glas til at hænge på juletræet, vi har så heller ingen boksekatte, vi sørger så osse for at kuglerne sidder ordentlig fast

GLAS??? hvem af os har glaskugler??? vi har katte… små misser der dasker til kuglerne så de falder ned…

er der nogen der skal have smæk??

ja det skal jeg åbentbart, for vi har da de fineste glaskugler og nadet pynt i glas til at hænge på juletræet, vi har så heller ingen boksekatte, vi sørger så osse for at kuglerne sidder ordentlig fast

Javel så… Kan dermed regne ud, at du ikke har aby! :smiley:
Eller skovkat, for den sags skyld…
Vi opgav juletræet, da vi for 17 år siden fik vores huskat… Hun mente at sådan et indendørstræ, var en helt fantastisk julegave - og efter at have samlet træ og pynt op fra gulvet sådan ca 4 gange, gav vi altså op…
De fine gamle glaskugler bruges nu kun i dekorationer, der kan hænges i loftet… langt væk fra katte :slight_smile:

Næh … jeg gruer også for de juledekorationer vi skal lave i weekenden. Med 2 store killinger på knap 6 mdr og 4 stks på 4 uger (der nok er i hele huset i løbet af december), kan det være de ikke holder så længe.
Men glaskugler tør jeg altså ikke.

[quote=Ann K;70260]GLAS??? hvem af os har glaskugler??? vi har katte… små misser der dasker til kuglerne så de falder ned…

er der nogen der skal have smæk??

ja det skal jeg åbentbart, for vi har da de fineste glaskugler og nadet pynt i glas til at hænge på juletræet, vi har så heller ingen boksekatte, vi sørger så osse for at kuglerne sidder ordentlig fast

Javel så… Kan dermed regne ud, at du ikke har aby! :smiley:
Eller skovkat, for den sags skyld…
Vi opgav juletræet, da vi for 17 år siden fik vores huskat… Hun mente at sådan et indendørstræ, var en helt fantastisk julegave - og efter at have samlet træ og pynt op fra gulvet sådan ca 4 gange, gav vi altså op…
De fine gamle glaskugler bruges nu kun i dekorationer, der kan hænges i loftet… langt væk fra katte :)[/quote]

daffy var rigtig slem da han var yngre, der kravlede han nemlig gerne i juletræet, og det er da osse væltet mere end en gang. men nu tildags gider han det ikke, det er bedst at ligge mageligt i sofaen og dovne, trixie har endnu ikke vist den store interesse for julepynten, men man ved aldrig, men vi tør nu godt tage chancen

Jeg er vokset op med at vores juletræ altid har lignet et “magasin” jueltræ… så smukt :smiley:

Både hjemme og generelt i min familie, da kvinder i min familie åbenbart går op in den slags, så jo jeg vil også have min julepynt skal være “gammeldags” og smuk… men de sidste par år har jeg rent faktiskudeladt det med pynten… syntes ikke mine missere er enige med mig om hvor det skal hænge/ligge -tihi

/Charlotte

Vi har også glaskugler, men de hænger i loftet og højt oppe i lamper, som de forhåbentlig ikke kan nå. Hvis vi havde juletræ ville jeg bare ikke have glaskugler i de nederste grene. Men plastickugler, hvis de er flotte, ville også være et alternativt.

Til gengæld render Quini med alle mine nisser og lægger dem ud i køkkenet -doh

[quote=Yooncoon;70272]… men de sidste par år har jeg rent faktiskudeladt det med pynten… syntes ikke mine missere er enige med mig om hvor det skal hænge/ligge -tihi

/Charlotte[/quote]

-høhø …det er derfor vores julepyntning ser lidt spøjs ud - alt hænger oppe under loftet -tihi