Dele af masken skifter farve?

Har lagt mærke til, at når det begynder at blive koldere i vejret, så bliver dele af Artos’ maske lysere…ja, nærmest hvid i det :? :øhmm: Er godt klar over at de kan blive lysere og mørkere i masken, men det er kun nogle hår og altid rundt om det ene øje (ikke begge…underligt nok). Det samme skete sidste år og så snart det begyndte at blive forår blev masken normal igen…Er der andre, der har oplevet noget lignende? han er nemlig den eneste af mine der får det og jeg synes at det er lidt…spøjst… :gruble: :slight_smile:

Vedhæfter lige nogle billeder af hvordan masken ser ud nu :slight_smile:

Hm. Det burde være tegn på, at hudtemperaturen er blevet højere. Så egentlig burde han blive mørkere om vinteren :wink:
Men man kan af og til se f.eks tandproblemer (betændelse) hos maskekatte, fordi farven forsvinder over det betændte (varmere) område.
Så… jeg tænker om han måske har noget irritation i det øje?

[quote=Ann R;467794]Hm. Det burde være tegn på, at hudtemperaturen er blevet højere. Så egentlig burde han blive mørkere om vinteren :wink:
Men man kan af og til se f.eks tandproblemer (betændelse) hos maskekatte, fordi farven forsvinder over det betændte (varmere) område.
Så… jeg tænker om han måske har noget irritation i det øje?[/quote]

Øjet virker umiddelbart ikke irriteret og han har været lysere i et par dage, så jeg burde have set en ændring hvis det var irritation/betændelse…Men som sagt, så blev han lysere på samme måde sidste efterår + vinter og der var der heller ikke noget med øjet…meget mærkeligt :øhmm:

Har lige siddet og “pillet ham i hovedet” og han virker ikki irriteret i øjet eller munden…ud over at han altså ikke kan lide når jeg “piller-roder-rager” ved ham :tihi:

Hos birmaerne brintler de efter feber eller under drægtighed. Havde jeg en kastrat der så sådan ud, så ville jeg få undersøgt om der var feber eller andet.

Tror nu ikke at han har feber (men har selvfølgelig ikke noget termometer :doh:) Han virker ikke varm og hans aktivitetsniveau er ikke ændret, det står stadig på “fuld terror” :tihi: og det er over flere måneder farveændringen varer, så det burde ikke være fordi han er syg…

Har lige gennemgået samtlige billeder af Artos fra sidste år…samme “mønster”, fra ca oktober til marts har han hvide hår rundt om det ene øje…godtnok modsatte øje som nu, men det ligner på en prik og da fejlede han heller ikke noget…