Den åbne/lukkede kattebakke - når ingen af delene dur helt

jeg har været smart synes jeg selv :smiley:

meeen lidt under princippet nød lærer nøgen kvinde… for jeg havde en åben bakke… og så har jeg en kat med en RIGTIG dårlig vane.,…

den åbne bakke var fin nok - alle brugte den, men også Sethi når han pissede som en fertil dreng - lige ud i luften… og hvad sker der så… mit gulv blev sovset ind i pis og lugten blev derefter

nu har jeg så fundet en løsning…

jeg købte endnu en lukket bakke :slight_smile: og så tog jeg låget og skar toppen af :slight_smile: så nu er problemet løst og bakken er stadig åben

e voila - det virker… kattene har en åben bakke - der er lukket af for kattegrus-spild og sjat-pisserier :slight_smile:

er gitze glad nu ?

Arj, hvor er det smart! :juhu:

Jeg har også en hunkat, der er fast besluttet på, at hun altså skal stå op og tisse… hvilket resulterer i en del ved-siden-af-tisning (… op af væggen). Og jeg synes at lukkede bakker, er super ubekvemme at tømme.
Det der er jo simpelthen den gyldne middelvej, sådan én må jeg også fikse mig ved lejlighed. :slight_smile:

Helt sikkert :ok:
VH
Susanne

[QUOTE=MissPil;756896]
Det der er jo simpelthen den gyldne middelvej, sådan én må jeg også fikse mig ved lejlighed. :)[/QUOTE]

det er faktisk rigtig nemt :slight_smile:

Jeg tog en vinkelsliber og satte et ultra tyndt skær på beregnet til præcisionsslibning og så skar jeg frihånds hele vejen rundt…

graterne sleb jeg af med en hobbykniv og sleb efter med noget meget fint slibepapir i kanten - ikke ude på plasten så det blev ridset

det tog ca 20 min og så var mit problem fixet :slight_smile:

Sikke en god idé, det vil jeg huske :thumbup:

Det er intet mindre end genialt :slight_smile:

tak for roserne :slight_smile:

det fungerer efter hensigten - alle misserne synes det er ok at der pludselig er vægge på…

så jeg vil mene det kan anbefales til alle der er trætte af grus over alt og trætte af pis ved siden af bakken :slight_smile:

Det ser smart ud, men lige et spørgsmål: Løber det ik stadig ud i samlingen? Den øverst er uden på den nederste ik?

nej - de lukkede er designet til det ved at låget går ud over kanten ind mod gruset så det bare løber ned i bakken

i praksis er min nye opfindelse bare en lukket bakke hvor jeg har skåret toppen af så den er åben…

Og misserne læser bilblade på toilettet :tihi:

[QUOTE=Battlestar;756986]nej - de lukkede er designet til det ved at låget går ud over kanten ind mod gruset så det bare løber ned i bakken

i praksis er min nye opfindelse bare en lukket bakke hvor jeg har skåret toppen af så den er åben…[/QUOTE]

Det er smart, sådan nogle må jeg ha, hvor køber du de bakker?

Hvor er det bare snedigt!! Men hold da op der er fyldt på dit badeværelse :slight_smile:

Genialt Regitze :lys-ide:

Det er da lige sådan en, jeg skal have på mit toilet! Megasmart!! Og hvor ser dit badeværelse da hyggeligt ud - der er lige plads til, at du og tre katte kan sidde på potten på samme tid :smiley:

mvh. tina

Det der er RIGTIG smart! Man kan jo godt købe åbne bakker med høj bagkant men det der kan jo netop også bruges hvis man allerede HAR en lukket bakke som kattene ikke bryder sig om at bruge fordi de hellere vil ha’ en åben :slight_smile:

Vi har begge dele, men de lukkede er altså møgtræls at tømme - heldigvis bruger de dem ikke til at tisse i, så der er stadig moler-grus i de lukkede, det er nemlig GODT til at suge fugtigheden ud af hømmerne så de nærmest bli’r til mumier GG Men til tis kommer det til at stinke i rekordfart. der er klumpgrus altså bedst :slight_smile:

tak for de fine ord om min lille ide :slight_smile:

jeg har ledt og ledt og ledt efter de bakker - de er afsindigt svære at få ram på - dels fordi de er i restordre, men også fordi det er meget fåm danske butikker der tager den størrelse hjem…

og zooplus er ingen hjælp…

men zooroyale.de kom mig til hjælp - og modsat zooplus - så kan de godt nok finde ud af at pakke tingene

http://www.zooroyal.de/katzen-shop/katzentoilette-streu/toiletten/europet-bernina-ecktoilettenhaus-corner-jumbo-blau.html

jeg har jo 3 af de absolut største hjørne toiletter - de fåes også mindre derinde, men jumboerne er på tilbud pt til 24 ero - det er svine billigt

i DK har jeg aldrig givet under 450 DKK pr styk - det er under halv pris -og hvis i sambestiller - så bliver fragten også billigere :slight_smile:

Det var smart, jeg tror jeg stjæler den ide. Jeg gar en hunkat der tisser op og i hjørner. Problemet er at ALLE de kattebakker jeg har prøvet er “utættte” så hun tisser simpelthen igennem. Må prøve din ide og se om det er bedre:-)

Hilsen
Birthe

www.felixissimus.dk.

[QUOTE=binks;757270]Det var smart, jeg tror jeg stjæler den ide. Jeg gar en hunkat der tisser op og i hjørner. Problemet er at ALLE de kattebakker jeg har prøvet er “utættte” så hun tisser simpelthen igennem. Må prøve din ide og se om det er bedre:-)

Hilsen
Birthe

www.felixissimus.dk.[/QUOTE]

jeg tror en god ide er at vælge at gøre en “gammel” lukket bakke til den nye med sider så det hele er mere velkendt - det var i hvert fald det jeg gjorde

ville ikke risikere at de afviste min nye ide fordi den “lugtede” forkert

[QUOTE=Battlestar;756900]det er faktisk rigtig nemt :slight_smile:

Jeg tog en vinkelsliber og satte et ultra tyndt skær på beregnet til præcisionsslibning og så skar jeg frihånds hele vejen rundt…

graterne sleb jeg af med en hobbykniv og sleb efter med noget meget fint slibepapir i kanten - ikke ude på plasten så det blev ridset

det tog ca 20 min og så var mit problem fixet :)[/QUOTE]

Lige her, var det altså at jeg blev sådan lidt… kan man sige… stille?..

Der var mange mande-ord dér… :stuck_out_tongue:

er gitze glad nu ?

Ja lige til mis vender rumpetten den gale vej:høhø:
Knus Elin