Den årlige udflugt

Pyha, nu sidder jeg lige med en tiltrængt kop kaffe ovenpå dagens prøvelse: Alle 7 katte til det årlige tjek hos dyrlægen. Sikke et knokkelarbejde for sådan en skolelærer som mig:tihi:
Først skulle de jo alle sammen fanges (!) og puttes i kasserne. Det var heldigvis kun Nille, som forsøgte sig med diverse undvigemanøvrer - og hun var alligevel indfanget i løbet af 5 minutter. De andre ventede pænt på, at jeg samlede dem op:p
Slæbe ud og stable op i bilen - de kunne lige være der:høhø:
Slæbe ind til dyrlægen, og så gik den næste lille time med at få dem alle gået igennem og vaccineret (dog slap gamle Kitti for vaccinen, man må jo have nogle privilegier, når man er næsten 16 år). Heldigvis var der kun lidt småting: 3 af dem har enormt meget skæl og en ret træls, tør pels, så jeg er i tænkeboks i forhold til fodring eller måske bare noget fiskeolie. Nogle af dem havde en anelse rødt tandkød, men ikke noget at bekymre sig over. Emil, som har HCM, blev lyttet ekstra grundigt på, men ikke noget alarmerende at høre, så han skal stadig ikke behandles.
Slæbe alle sammen ud i bilen igen - sammen med en sæk tørfoder og 6 kasser vådfoder til Kitti, som får specialkost pga. nyrerne.
Slæbe alle sammen fra bilen og ind, og rydde alle kasserne og foderet på plads.
Nu står den på vinterferie!

Venligst
Dorthe

Hvorfor er det lige, at det lyder bekendt? :? Nårh jo, fordi vi var samme tur igennem igår: 7 katte, kunne lige nøjagtig være i bilen, ingenting at komme efter udover en smule rødt tandkød :slight_smile:

Så er der nok et par dyreklinikker, der har hængt skiltet ud idag: Lukket på grund af velstand :wink:
VH
Susanne

Og jeg som syntes det var rigeligt når jeg skulle have tre med :smiley:

[QUOTE=Elwarth;1026306]Pyha, nu sidder jeg lige med en tiltrængt kop kaffe ovenpå dagens prøvelse: Alle 7 katte til det årlige tjek hos dyrlægen. Sikke et knokkelarbejde for sådan en skolelærer som mig:tihi:
Først skulle de jo alle sammen fanges (!) og puttes i kasserne. Det var heldigvis kun Nille, som forsøgte sig med diverse undvigemanøvrer - og hun var alligevel indfanget i løbet af 5 minutter. De andre ventede pænt på, at jeg samlede dem op:p
Slæbe ud og stable op i bilen - de kunne lige være der:høhø:
Slæbe ind til dyrlægen, og så gik den næste lille time med at få dem alle gået igennem og vaccineret (dog slap gamle Kitti for vaccinen, man må jo have nogle privilegier, når man er næsten 16 år). Heldigvis var der kun lidt småting: 3 af dem har enormt meget skæl og en ret træls, tør pels, så jeg er i tænkeboks i forhold til fodring eller måske bare noget fiskeolie. Nogle af dem havde en anelse rødt tandkød, men ikke noget at bekymre sig over. Emil, som har HCM, blev lyttet ekstra grundigt på, men ikke noget alarmerende at høre, så han skal stadig ikke behandles.
Slæbe alle sammen ud i bilen igen - sammen med en sæk tørfoder og 6 kasser vådfoder til Kitti, som får specialkost pga. nyrerne.
Slæbe alle sammen fra bilen og ind, og rydde alle kasserne og foderet på plads.
Nu står den på vinterferie!

Venligst
Dorthe[/QUOTE]

Jo jo, jeg kan huske hvordan det var…til dyrlæge med 5 katte i transportkasser og 2 schæferhunde…hundene hylede, fordi de ikke kunne lide, at kattene var lukket inde. :smiley:

Jeg håber du ved, at det foder du køber hos dyrlægen, incl nyrediæten kan man købe for rundt regnet det halve hos www.medicanimal.com

Hejsa
Lige et råd til skæl/tør hud…

Min gamle hunkat Amanda døjede også med det og og 2-4 gange om året blev hun vasket i KW Medicin shampoo og det var det.
hun fik RC, Eucanuba, Iams bla. og vådfoder at spise…

Vores dyrlæger var simpelthen nødt til at tage billeder af optrinnet :slight_smile:

Da vi ankom og havde fået slæbt de første 5 katte ind, stod der nogle andre kunder og grinede - de tabte så næse og mund, da vi gik ud efter de sidste 2 kasser :tihi:

Hej Dorthe, nu bed jeg mærke i netop det med nyrekost. :slight_smile:

Og jeg vil lige høre dig, hvilken slags nyremad får Kitti?
Tiger (min mors kat), får K/D, Josera Carismo, og Integra Protect. De sidste 2 som tørfoder.
Han er decideret nyrekat, med CRF eller på kedeligt dansk, Kronisk Nyre Insufficiens.
Desværre ikke “kun” nyresten.

Men vi har lidt vådfoder i gele, som Hans Herlighed ikke vil spise, og tænkte om det kunne være noget for Kitti?
Det er i hvert fald en billig måde for dig at afprøve dem. :slight_smile:
(Jeg ved at min mor gerne vil af med dem)

Det drejer sig om Integra Protect & Beaphar, disse to :

Vi har lige bestilt 48 pakker K/D via petmeds.co.uk, og selv med porto sparede vi over 120kr i forhold til at købe hos dyrlægen!
Der er enda kommet en ny smag, (som passer Herligheden) med Salmon.
http://www.petmeds.co.uk/p-230-hills-prescription-diet-feline-kd.aspx

Og så ville det være rart at udveksle erfaringer om hvad de vil spise? :slight_smile:
Hvad du/i har prøvet, og hvilke muligheder der er.

Undskyld det lange indlæg, men det er “rart” ikke at være alene.

Venligst,
Saga

Det er altså billigere hos medicanimal… http://www.medicanimal.com/product/~product_id=469

og så er der gratis fragt, hvis man køber for mere end…jeg tror det er 129 £

[QUOTE=Ravn;1026510]Hej Dorthe, nu bed jeg mærke i netop det med nyrekost. :slight_smile:

Og jeg vil lige høre dig, hvilken slags nyremad får Kitti?[/QUOTE]
Hun får Renal fra Royal Canin. Jeg kan huske, vi prøvede noget Hills engang, men det ville damen ikke spise - slet ikke tørkosten.
Hun får en 100 g’s pose med vådfoder om dagen + 1/3 dagsration tørkost + 50 g almindeligt vådfoder uden planter (f.eks. Animonda Carny). Her i huset er der portionsfodring, da jeg har et par stykker, som SLET ikke kan styre at have fri adgang til mad.

[QUOTE=Ravn;1026510]Tiger (min mors kat), får K/D, Josera Carismo, og Integra Protect. De sidste 2 som tørfoder.
Han er decideret nyrekat, med CRF eller på kedeligt dansk, Kronisk Nyre Insufficiens.
Desværre ikke “kun” nyresten. [/QUOTE]

Om det lige er CRF, Kitti har, er jeg faktisk ikke klar over. For efterhånden mange år siden var hun syg, og det blev opdaget, at hendes nyrefunktion var meget nedsat. Hun blev heldigvis rask igen, og nyretallene rettede sig op udelukkende (så vidt jeg husker) ved at gå over på nyrediæt. I mange år fik hun KUN det, nu får hun altså et af tre måltider som de andre misser.

[QUOTE=Ravn;1026510]Men vi har lidt vådfoder i gele, som Hans Herlighed ikke vil spise, og tænkte om det kunne være noget for Kitti?
Det er i hvert fald en billig måde for dig at afprøve dem. :)[/QUOTE]

Tusind tak for tilbuddet, men med Kitti kører jeg meget efter devisen “if it ain’t broken, don’t fix it”, så hun skal bare have sit Renal, som hun både kan lide og trives rigtig godt på:)

[QUOTE=Ravn;1026510]Og så ville det være rart at udveksle erfaringer om hvad de vil spise? :slight_smile:
Hvad du/i har prøvet, og hvilke muligheder der er.[/QUOTE]

Vi har ikke eksperimenteret så meget. Vi fandt jo noget, hun ville spise allerede i 2. forsøg, så jeg har ikke så mange erfaringer at dele. Men det er i hvert fald vigtigt at finde noget, som de vil have - især med en nyrekat.

Bestemt:) Og tak for din interesse for Kitti og vores erfaringer med hende.

Venligst
Dorthe

[QUOTE=Sim-Sim;1026542]Det er altså billigere hos medicanimal… http://www.medicanimal.com/product/~product_id=469

og så er der gratis fragt, hvis man køber for mere end…jeg tror det er 129 £[/QUOTE]

Ja, men fragten er dyrere hos medicanimal… :slight_smile: Faktisk så meget dyrere at der blev sparet 25 kr ekstra for sådan en med 48 stks, selv om foderet var dyrere.
(Jeg undersøgte det) + de havde en gratis prøvepose med laks hos petmeds. :slight_smile:
Nu ved vi, at laks helt klart er noget der kan bruges! :tihi:

Og hvis der nu var flere end Tiger, (Tutter nåede ikke at have gavn af det), havde det måske kunnet betale sig.
Men det er mange penge at bruge på mad, når vi ikke ved hvornår hans dag kommer.
Nyremad er ikke det mest brugte, så det ville være så ærgeligt at brænde inde med vådfoder til 3 måneder.
Min mor er på førtidspension, og selv om hun gerne bruger penge på ham, har hun ikke så meget stående (længere).

Men tak for link og info om gratis fragt, Sim-sim. :ok: :venner:
Det kan helt klart være noget der er værd at undersøge, hvis man kan være flere der bestiller sammen.