Den danske indfødsretsprøve

Har i prøvet den? jeg fik 28 rigtige og blev mini Viking, og bestod desværre ikke testen da man skulle have som minumum 32 rigtige

Dame-mai

Jep og bestod - manglede da bare med den uddannelse jeg tager :stuck_out_tongue:

MEN før jeg kom på uni ville jeg med garanti ikke have bestået

Ja… jeg er så dansker -wehu
Med mere end 32 rigtige svar…
Hvor fantastisk…
Sikke spørgsmål! Hvad rager det mon de fleste om Thorvaldsen har fået bygget et museum til sine værker eller ej??? -rulleøjne

Jeg bestod…

Da jeg sidst prøvede den.-wehu

Jeg havde mere end 35 rigtige;
men det irriterede mig grænseløst,
at jeg ikke fik at vide, hvilke spørgsmål,
som jeg havde forkerte.

Det lærer man jo ikke noget af…æv…

Glade hilsner :julesok
Mona

[quote=Ann K;79881]Ja… jeg er så dansker -wehu
Med mere end 32 rigtige svar…
Hvor fantastisk…
Sikke spørgsmål! Hvad rager det mon de fleste om Thorvaldsen har fået bygget et museum til sine værker eller ej??? -rulleøjne[/quote]

LOOOOOOOOLNemlig-tihi

Mne jeg er SÅ ligeglad med Danmarks historien osv…Har altid snork boblet i skolen når vi har haft om det

[quote=SineGry;79883]LOOOOOOOOLNemlig-tihi

Mne jeg er SÅ ligeglad med Danmarks historien osv…Har altid snork boblet i skolen når vi har haft om det[/quote]

Tænk… jeg elsker historie og synes at det er fantastisk spændende :smiley:
Men derfor ville det måske alligevel være lidt mere relevant, hvis jeg vidste hvilke handelspartnere, der er vigtigst for Danmark (jeg tror at jeg gættede rigtigt :cool: ), eller hvor mange lande der er medlem af EU :smiley:

[quote=Ann K;79881]Ja… jeg er så dansker -wehu
Med mere end 32 rigtige svar…
Hvor fantastisk…
Sikke spørgsmål! Hvad rager det mon de fleste om Thorvaldsen har fået bygget et museum til sine værker eller ej??? -rulleøjne[/quote]

Kære Ann…

Det med Thorvaldsen er jeg ikke enig i. :S

Er man kunstinteresseret, er det da godt at vide.
For øvrigt er det altid for mig glædeligt at udvide min horisont.

De bedste hilsner:julesok
Mona

Jeg blev “Patriot!”.

Men så vidt jeg kunne forstå fra fjerneren den anden dag, tilbydes der et kursusforløb hvor alle de der ting gennemgås, så man har en fair chance.

Jeg forventede godt nok alligevel ikke at blive “Patriot!”

Jeg lagde også godt mærke til at vinklingen i det tv-indslag jeg så gik på at det var for dårligt osv. Og der er vel ikke noget mere dansk heller, end at brokke sig. Så der skulle indfødsretstesttagerne da have bonuspoint allerede. :smiley:

Kommuneperson: Velkommen til testlokalet! Er I parat med jeres blyanter?
Indfødsretstesttager: Jaaahh, men jeg synes det er for dårligt.
Kommuneperson: Super fint. Eet bonuspoint til dig.

-høhø

[quote=Mona;79888]Kære Ann…

Det med Thorvaldsen er jeg ikke enig i. :S

Er man kunstinteresseret, er det da godt at vide.
For øvrigt er det altid for mig glædeligt at udvide min horisont.

De bedste hilsner:julesok
Mona[/quote]

Ja, men mon det med at være kunstinteresseret, virkelig er noget en somalisk kvinde, der netop har lært at læse og skrive, overhovedet går op i?
Det er relevansen i spørgsmålene jeg angriber - ikke spørgsmålet selv!
Jeg så langt hellere en reel fx mundtlig prøve på forståelsen af vores samfund og det opbygning, fremfor denne omgang udenadslære…

Altså der er jo en del af spørgsmålene der på et eller andet plan har noget at gøre med jura - selvfølgelig ikke kunst/kulturspørgsmål - så mange af spørgsmålene/svarene er noget jeg lærte på 1. år i faget forfatningsret. Men jeg tvivler altså på det er noget den “almindelige” dansker ret meget om. Jeg synes historie er ret spændende og var en af de mest aktive i klassen i det fag i gymnasiet…men det havde da stadig ikke givet mig nok viden til at bestå den test. Jeg forstår så heller ikke hvorfor det er så relevant at vide når man ønsker dansk statsborgerskab.

[quote=Ann K;79887]Tænk… jeg elsker historie og synes at det er fantastisk spændende :smiley:
Men derfor ville det måske alligevel være lidt mere relevant, hvis jeg vidste hvilke handelspartnere, der er vigtigst for Danmark (jeg tror at jeg gættede rigtigt :cool: ), eller hvor mange lande der er medlem af EU :D[/quote]

Jaaaa GAB -tihi

nææ giv mig en bunke opgaver hvor jeg skal løse matematiske gåder og ligninger eller en Fysik opgave og du skal se mig brillierer. Det andet må i andre om at elske :slight_smile:

[quote=SineGry;79871]Har i prøvet den? jeg fik 28 rigtige og blev mini Viking, og bestod desværre ikke testen da man skulle have som minumum 32 rigtige

Dame-mai

nå, men så er det jo ud af vagten-sorry-høhø-høhø-høhø-høhø, har du styr på hvor du aflevere dit statsborgerskab:p:p-tihi-tihi

[quote=Ann K;79890]Ja, men mon det med at være kunstinteresseret, virkelig er noget en somalisk kvinde, der netop har lært at læse og skrive, overhovedet går op i?
Det er relevansen i spørgsmålene jeg angriber - ikke spørgsmålet selv!
Jeg så langt hellere en reel fx mundtlig prøve på forståelsen af vores samfund og det opbygning, fremfor denne omgang udenadslære…[/quote]

Hej igen Ann…-wehuu

Du har ret. Det kan næppe interessere hende.
Hvis hun ikke skal bo i Danmark;
men jeg går ud fra, at det er meningen.

Derfor er spørgsmålene relevante.

Gode hilsner :julesok
Mona

Blev også Patriot:)

Så har jeg da hørt lidt efter i timerne :D:D
-engel-engel

-venter:sgu:JOOOOOOHNNY:skrige::knotten:

Patriot -wehu

[quote=SineGry;79893]Jaaaa GAB -tihi
[/quote]

og du kalder dig selv dansker -regler-olding[bigfornaermet]:sgu::hmpf:

Det skal vi vist ikke fortælle fru Kjærsgaard -dinklaphat

Så ryger du bare ud af landet -mås
og det ville jeg blive meget ked af -kramer

Iiiiiiiiiiiihhh BIRTHE er du her? Hvor er du henne nu?:julepolka

[quote=Nevadaisy;79903]og du kalder dig selv dansker -regler-olding[bigfornaermet]:sgu::hmpf:

Det skal vi vist ikke fortælle fru Kjærsgaard -dinklaphat

Så ryger du bare ud af landet -mås
og det ville jeg blive meget ked af -kramer[/quote]

Shyyyyyyyyyyyyyyyy-shhhh-shhhh-shhhh ik sig det til nogen søde Hanne

-LOL-LOL:rofl::rofl:-nananana-nananana