Den er godt nok flot

http://www.siamesebc.org/topSiamese2008-09.shtml

Katten eller :?

Ja katten - troede du det var mig :tihi:

Næh … kunne være hjemmesiden eller nowet.
Kender ikke siamstandarden vildt godt, men er ørerne ikke alt for smalle ved basen?
Den race bliver vist aldrig noget for mig :tihi:
Og :kryds: for at abyerne ikke kommer derhen ad i type …

:tihi: Smag og behag, den har det jeg ville kalde kaninører på en siam (og såmænd også en coon eller en europé)
Men tilgengæld har den godt nok nogle vildt smukke og gode konstrater… :slight_smile:

[QUOTE=Eife;610599]:tihi: Smag og behag, den har det jeg ville kalde kaninører på en siam (og såmænd også en coon eller en europé)
Men tilgengæld har den godt nok nogle vildt smukke og gode konstrater… :)[/QUOTE]

Arhhhh … kaninører er vel dem der stritter lige op i luften - det er i hvert fald det jeg kalder kaninører :slight_smile:

Vivi - Både og… Kaninører er også dem der er smalle ved basen som, ja netop som et par kaninører…

Synes hun virker let og elegant . synes hun er smuk :slight_smile:
Standarten for øre ved siam eller bare siam standart , skal jeg ikke gøre mig klog på . for det kender jeg ikke noget til. :S

Jeg synes den er utrolig elegant …Siam/ori er noget af det meste elegante som findes. Jeg elsker deres slanke og muskuløse look, men jeg stivner fuldstændig når jeg får sådan en i armene, jeg er jo ikke vænnet til at kunne mærke alle benene i kroppen. Med mine firekantede bamser, skal man grave pænt længe før man støder på ben og knogler :-). Så jeg må nok erkende at jeg skal blive ved de bamsede og runde racer :slight_smile:

Lad mig siger det på en anden måde: Helhed og udstråling - den tiltaler mig.

Og nej katten har ikke kaninører - de står lige op som Vivi så rigtigt siger.

efter europæisk smag og stil, så har den kaninører. Standarden siger brede ved basen. men nu er det jo også et andet forbund og i usa- så standarden er nok lidt anderledes. men fantastisk elegante, og med den superkorte pels som vi drømmer om. drefor importerers de også indimellem- netop for det.

jeg er ikke tilhænger af ører under hagen, men de der er for smalle og høje til mig

Eddie er da meget flååååååååååttere - siger han lige:-)

Haha

nej den er godt nok smuk!

Smukke katte :hjerte: - omend jeg vil hade at se den ørestilling/vinkling på Skovkattene :thumbdown: (Der er dog set en tendens til det - øv!)

Jeg er ikke selv den store tilhænger af Siamesere eller Orientalere, men jeg beundre bestemt kattene på de danske udstillinger. Jeg vil hellere have et mere “vildt” udtryk kombineret med det slanke a’ la a Abyssinieren, der bare har den der “det kan godt være at du tror, at du bestemmer, dumme menneske, men i virkeligheden er det faktisk mig, der sætter dagsorden her”-attitude.

Et er udseende, noget andet er temperamentet, selvfølgelig. Temperamentet hos Siameseren eller Abyssinieren kan jeg dog ikke udtale mig om, da jeg aldrig har stiftet bekendtskab med kattene udover udstilling og billeder. Meget kan man se på udstillinger, men hvordan katten i virkeligheden er, ses efter min overbevisning på dens eget domæne, dvs. derhjemme. :cool2:

Specielt nr. 1 er flot - CFA kan altså finde ud af at lave øjne på deres siam/ori’er. De er ikke nær så dybtliggende som de er på de fleste FIFe-katte og det giver bare så lækkert et udtryk :rock:

Hm. I min helt personlige optik, kemisk renset for smålige hensyn til diverse standarder :lol: - så kan jeg ikke li’ ørerne, de er for smalle og øjnene er for store og runde, ikke “orientalske” nok. (Sorry, Helle ;)). Og hvis jeg skal være rigtig vanskelig, synes jeg indknibningen bag knurhårspuderne er for stor/dyb. Det ødelægger trekanten lidt :gruble:
Men kroppen og kontrasterne er kanonflotte :ok: Siameser-ører skal for mig helst nærmest ligne buerne på Utzon’s operahus i Australien… :slight_smile: så er det ikke for meget og ikke for lidt.
Men som sagt - det er min personlige smag :slight_smile:

Ham er her tæt på… :slight_smile:

http://www.cattery-falstria.dk/Clemente/clemente.htm

Jeg ELSKER siam/orientaler, og jeg håber, at jeg engang kommer til at dele livet med en. Veena fra Norge havde en lille rød spotted han for et par år siden, som jeg stadig drømmer om om natten… :hjerte: og hun har i øvrigt nogle af de allersmukkeste siam/orientalere i Nordeuropa, synes jeg.

Jeg synes ørerne på den på linket er lidt for smalle til min smag. Men jeg bryder mig heller ikke om det europæiske look, hvor ørerne sidder vandret på hovedet. Jeg vil gerne have dem kæmpestore, brede ved basis og alligevel oprejst. Og så er jeg helt enig med Helle; jeg vil gerne have åbne øjne, så man kan se de smukke øjenfarver; de dér små, dybtliggende øjne er ikke min kop te.

Men sådan noget som ham her:


[LEFT][I]GC, BW, NW Kuan Jin’s Black Maxx

[/I]Eller hende her:

GC, RW Chocolado’s Mimosa of Sherona

Sådan en kan virkelig få mit hjerte til at slå et slag for meget… :hjerte:
[/LEFT]

[QUOTE=holymoly;611080]; jeg vil gerne have åbne øjne, så man kan se de smukke øjenfarver; de dér små, dybtliggende øjne er ikke min kop te.
[/QUOTE]
Altså, der er for meget og der er for lidt, og det er dødsvært at beskrive… Dem du viser har okay øjne, men dem i det første link var for store… (Især den lillamaskede næstsidst). Men det er for mig en hårfin balance mellem “tilpas” “for meget” og “for lidt”. Faktisk tror jeg det er så lidt at billederne kan snyde - vinkel, belysning - og kattens sindstilstand. :gruble:

He - jeg må hellere melde mig ud af tråden, for jeg har et billede i hovedet som jeg ikke kan beskrive ordentligt…

Min Tullen synes jeg faktisk er smuk. Og hun har amerikanske katte bag sig på begge sider, men også europæiske. Måske er det DET jeg kan li’ - den blanding. Veena’s Maiden er også såå smuk :hjerte:

Flot amerikansk siameser (i mine øjne)

(Fra http://chitchatcats.com )

Wow, ja den første (orientaleren) som Pil viser, den er godt nok flot!! Det er lige i min smag… (som jeg kan se det på billedet)

Det ligner sådan en rigtig egyptisk gudindekat, synes jeg. Meget elegant og indhyllet i mystik.