Den lille ny Prinsesse

Ja så fik hun altså navn

[B]Athena Marguerite Francoise Marie

[/B]Hvad synes i om det?

Personligt er det måske ikke lige hvad jeg havde forestillet mig… Jeg holder meget af vores kongehus, og jeg synes vores kongelige danske historie (både den nyere men bestemt også den gamle) er temmelig interessant, og jeg havde jo nok håbet at man havde holdt sig lidt mere til den danske historie istedet for hovedstaden på et land der er på konkursens rand…

athena ??? der er nogen der har set for meget battlestar galactica

Det ved jeg så godt nok ikke for det har jeg aldrig set, men næsen blev noget lang da jeg hørte navnet og tænkte bare “øhh hvad :?”

Jeg hørte det først som Athea - li’som Eifes kat… :høhø:

og jeg syntes det er så dejligt at de går mod strømmen:)

det synes jeg også men kunne de dog ikke gøre det lidt mere… stilfuldt ? :smiley:

Henrik og Athena??? Ja de spænder vidt må man sige :open_mouth:

Tænk jeg synes det er et flot navn :slight_smile:

Jeg synes så bare slet ikke det er særlig kønt. Men det er også fordi jeg mener, at søskende navne godt må passe lidt sammen, og de fire børns navne peger bare i hver deres retning. Men hun er da en skøn lille pige, og hvor sad Henrik dog bare flot i kirken :slight_smile:

enig - navnet i sig selv er flot… og bevares - hun var en aldeles alsidig gudinde… vidsom, mod, matematik, retfærdig krigsførelse, lov og orden ect ect… …

men jeg synes det er på grænsen til upassende for en dansk prinsesse…

for det er faktisk så udansk som det kan blive :slight_smile: og det danske kongehus er vores mest traditionsbundne institution - og jeg synes ikke det bekommer dem at vælge navngivning der er så meget off ifht hvem de er :slight_smile:

Enig… Frederik og Joachim passer super godt sammen, og det samme gør Christian, Isabella og Josefine (kan engang imellem være lidt i tvivl om hvorvidt jeg synes at Vincent passer ind i den gruppe)

Og så er der Joachims 4 børn… Deres navne passer overhovedet ikke sammen… Jeg kan godt lide både Nicolaj, Henrik og Felix, men Athena må jeg indrømme at jeg altså ikke er så vild med…

[QUOTE=Battlestar;856707]enig - navnet i sig selv er flot… og bevares - hun var en aldeles alsidig gudinde… vidsom, mod, matematik, retfærdig krigsførelse, lov og orden ect ect… …

men jeg synes det er på grænsen til upassende for en dansk prinsesse…

for det er faktisk så udansk som det kan blive :slight_smile: og det danske kongehus er vores mest traditionsbundne institution - og jeg synes ikke det bekommer dem at vælge navngivning der er så meget off ifht hvem de er :)[/QUOTE]

joooo måske, men når alt kommer til alt er der jo ikke meget dansk tilbage i vores kongehus, da de fleste jo består af udlændinge

[QUOTE=Battlestar;856707]men jeg synes det er på grænsen til upassende for en dansk prinsesse…

for det er faktisk så udansk som det kan blive :slight_smile: og det danske kongehus er vores mest traditionsbundne institution - og jeg synes ikke det bekommer dem at vælge navngivning der er så meget off ifht hvem de er :)[/QUOTE]

Jeg kunne ikke være mere enig! Det danske kongehus er det mest beundrede kongehus i verden (og det er faktisk officielt), og noget af det de beundres for er bla. deres danske baggrund, der evne til at holde alt dansk - forstå mig ret jeg ved godt vi har udenlandske prinsesser, og så lige pludselig kommer der en prinsesse hvis navn konsekvent leder mine tanker hen på hovedstaden i et land der grænser til konkurs…
Det er så udansk og så utraditionelt for det danske kongehus, og hvis der er noget der danner bund for det danske kongehus så er det traditioner!

Årh, vil I da hønse… :wink: Bare vent, det bliver så dansk som det overhovedet kan inden nogen når at tælle til hundrede! Jeg er da i al fald helt sikker på, at jeg får en hverdag med masser tøser om fem-seks år, der indeholder en Athena H, Athena B, Athena F og så videre og så videre :slight_smile:

Og for en nummer 12 i arverækkefølgen, så må der da være plads til lidt kreativitet :slight_smile:

Athena - det kunne have været værre.
Hvis de f.eks.havde valgt gamle royale navne som Thyra, Dagmar eller Olga :uha:

Og så vil jeg håbe, at Athena vokser sig kønnere, for jeg synes godt nok ikke, at hun er særlig køn nu. :ups:

Derimod er Henrik en skøn knægt, så der er da chancer.

[QUOTE=Eva;856715]Athena - det kunne have været værre.
Hvis de f.eks.havde valgt gamle royale navne som Thyra, Dagmar eller Olga :uha:

Og så vil jeg håbe, at Athena vokser sig kønnere, for jeg synes godt nok ikke, at hun er særlig køn nu. :ups:

Derimod er Henrik en skøn knægt, så der er da chancer.[/QUOTE]

Jeg kan godt lide de gamle navne, men jeg er også født i det forkerte årti :tihi:

Nej, jeg synes faktisk heller ikke hun var nogen køn baby… Jeg har i hvert fald set meget kønnere babyer… :ups:

Jeg synes, de må kalde deres unger lige nøjagtigt, hvad de har lyst til!

[QUOTE=Helene C;856718]

Nej, jeg synes faktisk heller ikke hun var nogen køn baby… Jeg har i hvert fald set meget kønnere babyer… :ups:[/QUOTE]

det var da rart at jeg ikke var den eneste med den mening og så giv dog den guggel en savleklud

[QUOTE=Helene C;856718]

Nej, jeg synes faktisk heller ikke hun var nogen køn baby… Jeg har i hvert fald set meget kønnere babyer… :ups:[/QUOTE]

det var da rart at jeg ikke var den eneste med den mening og så giv dog den guggel en savleklud

nemlig ja og det er så langt nede i rækken at det er ligegyldig