Den lille ny Prinsesse

[QUOTE=Helene C;856718]Jeg kan godt lide de gamle navne, men jeg er også født i det forkerte årti :tihi:

Nej, jeg synes faktisk heller ikke hun var nogen køn baby… Jeg har i hvert fald set meget kønnere babyer… :ups:[/QUOTE]

Jamen jeg kan da også godt lide nogle gamle navne - Helene synes jeg da er et smukt navn :ok:

Og jeg kan da også meget godt lide mit eget - og det må vel siges at være gammelt :høhø:

Selvfølgelig må de det - og det gør de jo også :smiley:

Derfor kan man da godt diskutere, hvad man synes om navnet :slight_smile:

[QUOTE=Eva;856728]Jamen jeg kan da også godt lide nogle gamle navne - Helene synes jeg da er et smukt navn :ok:

Og jeg kan da også meget godt lide mit eget - og det må vel siges at være gammelt :høhø:[/QUOTE]

Mange tak :smiley:
Helene er også et gammelt navn…

Kan også godt lide Eva. Det har en skøn symbolik…

Nu er navne jo noget med smags sag også. Jeg kan huske da min bror fik en kæreste og hun havde en lille datter med navnet Birthe. Mit første spørgsmål var vist, hvad har hun gjort siden hun skal have et så besværligt navn :høhø:

Jeg tror på En forhenværende bruger’s forudsigelse, om nogle år er der masser af små piger der hedder Athena :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;856707]enig - navnet i sig selv er flot… og bevares - hun var en aldeles alsidig gudinde… vidsom, mod, matematik, retfærdig krigsførelse, lov og orden ect ect… …

men jeg synes det er på grænsen til upassende for en dansk prinsesse…

for det er faktisk så udansk som det kan blive :slight_smile: og det danske kongehus er vores mest traditionsbundne institution - og jeg synes ikke det bekommer dem at vælge navngivning der er så meget off ifht hvem de er :)[/QUOTE]

Gudinden var det ikke Athene? :ups:

Jo som Athen er opkaldt efter :slight_smile:

Ja nu er jeg også lige glad med hvad de kalder deres børn
jeg kan godt lide Athena.

Ja og Grækenland er jo også knyttet til den danske kongehus.
Vi skal jo ikke glemme at dronnings søster prinsesse Anna-Marie blev gift med kong Konstantin 2. af Grækenland. og var dronning der Inden til de mistede
kronen i 1974.
Og Konstantin er jo selv efter kommer efter Kong Christian IX.
Ja ja historie nørd :dokdok:

Man skal være stolt af at være nørd! Det beviser nemlig bare at man ved hvad man taler om når man åbner munden (eller i vores tilfælde sætter fingrene mod tasterne)

[QUOTE=Noël;856863]Ja nu er jeg også lige glad med hvad de kalder deres børn
jeg kan godt lide Athena.

Ja og Grækenland er jo også knyttet til den danske kongehus.
Vi skal jo ikke glemme at dronnings søster prinsesse Anna-Marie blev gift med kong Konstantin 2. af Grækenland. og var dronning der Inden til de mistede
kronen i 1974.
Og Konstantin er jo selv efter kommer efter Kong Christian IX.
Ja ja historie nørd :dokdok:[/QUOTE]

Min første tanke var faktisk at det var en gestus til Dronning AnneMarie og Kong Konstantin :slight_smile:

Gad vide om det så ikke er tutten der skal sende en pose slik til Lisbeth, tutten fik jo ikke ret :høhø:

Ikke alene synes jeg, Athena er et smukt og feminint navn - jeg synes også, dels at de må kalde den (jeg mener nu “kun” det er nr. 10) i rækkefølgen, hvad det passer dem og så har jeg aldrig fattet fidusen med, at søskendes navne skal passe sammen! Er der nogen, der tænker over, hvor mange år, man lever som selvstændige individer frem for sine forældres børn? Ja, jeg er en af dem, der har fået navn, så det passer med min søsters - en person, jeg ikke har boet sammen med i 25 år og som jeg ser et par gange om året ved særlige lejligheder. Hvor er det dog uendelig ligegyldigt, om vores navne klinger godt eller dårligt sammen :slight_smile:

Marguerite er valgt som et cadeau til dronning Margrethe og de to sidste navne er - ganske efter traditionen - mormor og mor. Og begge d’damer er som bekendt franske, så derfor er navnene franske :slight_smile:

Jeg synes, at i en så moderne og international tid, som vi lever i, ville det være næsten latterligt at kalde en dansk prinsesse Thyra eller Dagmar eller lignende gamle danske dronningenavne, der kun kan udtales på germanske sprog. Og hvis de - Gud forbyde det - havde kaldt hende Margrethe, var de da først blevet til grin med deres helt eget sæt regentpar i det sønderjyske :slight_smile:

:enig:

Jeg synes, at det er nogle fine navne - og at de passer præcis til hende

  • ikke mindst fordi det er hendes forældre, der har valgt dem :slight_smile:

Ja det var også min første tank.
Og især i den her tid hvor de fra deres eksil kan følge deres lands økonomisk krise.

[QUOTE=Noël;856863]Ja nu er jeg også lige glad med hvad de kalder deres børn
jeg kan godt lide Athena.
[/QUOTE]

Enig :slight_smile:

Den kommer til at hænge på hende …

[QUOTE=hmm;857029]Prinsesse danskvand – Ekstra Bladet

Den kommer til at hænge på hende …[/QUOTE]

Det tvivler jeg kraftigt på. Godt nok vil Ekstra Bladet nok altid overleve, men der er faktisk mennesker i Danmark, der ikke læser den slags bras!

Enig !!!

Sludder, blot få der indrømmer det :høhø:

Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke læser mere end forsiden af Ekstra Bladet (alternativt spisesedlen) - og det endda kun de dage, jeg kommer forbi sådan én :slight_smile: Så allerede dér er min påstand om, at der findes mennesker, der ikke læser sprøjten, bevist :wink: