Den nye kattehave (mange fotos)

I denne uge skulle missernes have udvides fra 100 til 700 m2. Vejret har drillet en del, så det trak ud, men nu er vi endelig færdige:wehu:Der mangler kun lidt finpudsning her og der.

Før:

Den gamle indhegning:

I april blev lærketræet fældet.

Savet op og gemt:

I denne uge satte vi så det nye hegn op (billederne er taget fra døren i det gamle hegn):

Lærketræets nye liv - so far. Det er ikke færdigt endnu. Der skal flere hylder på, og så skal den anden halvdel af stammen også op at stå. Men tordenvejr og en mand med en boremaskine på en stige tidligere i dag var ikke nogen god kombination :uha: , så det bliver en anden dag.

Udendørs kattetoilet. Det er populært og blev indviet allerede, da den første sæk sand blev hældt i :tihi:

Et kig fra hjørne til hjørne:

Og et rigtigt klatretræ

Som også allerede er populært, selvom nogle lige skal lære hvordan man gør:tihi::

For andre kommer det mere naturligt:

Det hele lidt fra oven:

Nu skal det bare blive lidt bedre vejr :bebe:, så misserne (og vi mennesker :cool2:) rigtigt kan nyde alt det nye. Det er allerede en stor fornøjelse at kunne slå døre og vinduer mod haven helt op :slight_smile: Og kattene tager sig allerede nogle store fræseture.

Hold da fast, sikke et paradis det ender ud i. - Synes bestemt også deres have var fin før, men nøj. :slight_smile:
Og det gamle træ kan da ikke andet end at bringe lykke. :smiley:

Sikke da et paradis

Hvor er det blevet godt…og klatretræet :thumbup:
Det drømmer vi også om…sagde misserne her :smiley:

Hvor er det bare SEJT! Det er også min totale drøm at kunne give mine katte det der! Hvor er dine katte bare heldige at de kan få lov at nyde det paradis der :thumbup:

Skøn skøn have - og jeg er vild med udnyttelsen af det gamle træ :thumbup::thumbup::thumbup:

Eldorado for dyr :slight_smile:

Sikke nogen forkælede missebæster du har :slight_smile: Hvis ikke de er glade for det er de nogen skarn :slight_smile:

Nøj det er bare lækkert!!! Super godt med lærketræet :slight_smile:
Det må du altså ikke fortælle om til mine misser…de har ca 200kvm indhegning men vores grund er 4500kvm ialt…jeg får ikke et øjebliks fred hvis de ser denne tråd :tihi:

Hold nu k*ft hvor ér det bare blevet FEDT!!! :ok:

Jeg ved jo at du længe har fantaseret om det og nu er det bare blevet til en realitet - hvor er det fedt for jer!

Jeg er sikker på at du/I kommer til at bruge den terrasse omme ved “den nye stue” helt vildt meget, hvis solen kommer frem fra sit skjul igen! :slight_smile:

Det glæder mig vildt meget for jer at det endelig er lykkedes at få det hele til at falde på plads :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Misserne ser ud til at nyde det i fulde drag! :ok:

/Mette

Sært jeg kan SLET ikke se nogen billeder i denne tråd…

Hvor ER det fantastisk! Og her sidder jeg og drømmer om at kunne indhegne vores lillebitte frimærke … suk…

Nej, hvor er den indhegning blevet flot - og stor. :ok:
Kattene har da godt nok fået mange muligheder nu - og du kan have åbne døre og vinduer om sommeren.
God idé at genbruge det gamle lærketræ til klatretårn, men det store træ er nu heller ikke ringe. Men hvordan får du kattene ned? :smiley:

Wow - det er totalt katte-slaraffenland! Hvor er det fedt. :slight_smile:

Jeg ville ØNSKE, jeg havde en større have…suk

Hold da op, hvor må det være dejligt med sådan en indhegning!
Vi skal også til at bygge i morgen, men den bliver meget mindre. Og kan ikke indhegne hele haven, fordi vi har træer stående bagerst i haven, som de vil kunne komme op i og videre ud. Øv. Men de må nøjes med det de kan få.

Hej Katrine :slight_smile:
Det er snart længe siden, men har tænkt på dig af og til, og det er dejligt at se, at I er godt kørende :slight_smile:

Det må være skønt at kunne give kattene så dejlig en udenomsplads :ok: … Ser rigtig lækkert ud

Hvilket katteparadis…dèr ville jeg godt være mis.
Det store klatretræ kan ikke fåes bedre…det er fantastisk

Tak skal I have :slight_smile: Vi er også rigtig glade for resultatet. Een ting er det at gå og drømme, måle op og sætte snore - noget andet er det at se det stå færdigt. Det var hele sliddet (og diskussionerne undervejs :cool2:) værd.

Det værste at lave, var stykket over imod træerne. Jorden er så fyldt med rødder, at den nogle steder var næsten umulig at bore i, og et enkelt æbletræ måtte lade livet helt, men alt det klarede min kæreste heldigvis :hjerte::slight_smile: Samtidig gav hældningen på haven og diverse ujævnheder i terrænet problemer med at stramme hegnet ordentligt op, men det fik vi også løst - ikke helt elegant måske, men det virker :ok:

Mht. at få kattene ned fra træerne…hmmm tja, det har jeg da også spekuleret lidt over. Lærkestammen er høj, men toppen kan nås med en stige, hvis det skulle blive nødvendigt :tihi: Nimbus tog turen hele vejen op på tophylden i går aftes. Han så majestætisk ud som han sad der og skuede ud over sit nye rige :besvimer:…men da han så skulle ned igen, kom killingen op i ham og han måtte guides fra hylde til hylde :tihi: Men ok, der mangler jo også et par stykker endnu, før det er helt færdigt. Han skal nok lære det :slight_smile:

Nullen har den bekymrede mor allerede hentet ned fra æbletræet en gang :ups: Men hun skulle nu nok have fundet ud af det hen ad vejen. Jeg gruer for den dag, een af dem klatrer helt op i toppen, for der kan jeg ikke nå dem, men mon ikke de selv finder ned igen :gruble:. Jeg har det vist lidt ligesom en mor, der lader sit barn gå alene i skole for første gang :bebe::ups:

Her er lige et par billeder fra den allerførste gang, de blev sluppet løs - under opsyn, for strømmen var ikke sat til endnu.

Nimbus og Rufus træder over tærsklen fra den gamle indhegning:

Afsted det går - de to brødre sammen naturligvis :cool2::

Nullen følger efter:

Så gik det op for Hedvig, at noget var anderledes:

Nullen puffede helt op af begejstring :smiley:

Freja kom også til:

Akeleje fik jeg ingen billeder af. Hun lå længe ved kanten af terrassen og overvejede sagen, men bevægede sig langt om længe også ud i alt det nye. Uh - det bliver godt for hende med noget mere motion :cool2:

[QUOTE=BenteJ;895895]Hej Katrine :slight_smile:
Det er snart længe siden, men har tænkt på dig af og til, og det er dejligt at se, at I er godt kørende :slight_smile:

Det må være skønt at kunne give kattene så dejlig en udenomsplads :ok: … Ser rigtig lækkert ud[/QUOTE]

Hej Bente :slight_smile:
Dejligt at se dig :kram:

Sidder og leer højt af Nullen og hendes punkerfrisure…sikke en missehanekam hun har hen af ryggen og sikke en toiletbørste-hale

[QUOTE=Mette Mejdahl;895707]Hold nu k*ft hvor ér det bare blevet FEDT!!! :ok:

Jeg ved jo at du længe har fantaseret om det og nu er det bare blevet til en realitet - hvor er det fedt for jer!

Jeg er sikker på at du/I kommer til at bruge den terrasse omme ved “den nye stue” helt vildt meget, hvis solen kommer frem fra sit skjul igen! :slight_smile:

Det glæder mig vildt meget for jer at det endelig er lykkedes at få det hele til at falde på plads :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Misserne ser ud til at nyde det i fulde drag! :ok:

/Mette[/QUOTE]

Ja, det har været en drøm længe, så det er fedt at se det stå færdigt :wehu:

Og du har ret i at terrassen ved køkken og stue vil blive brugt meget mere nu, hvor misserne kan være med. Jeg glæder mig til at slå dørene fra køkkenet op for at drikke morgenkaffe derude :slight_smile: