Den sjoveste kattehistorie du kan fortælle

Har du ikke sådan en? jeg ved godt, at du kan komme til at blotte dig lidt - men herre gud…vi griner ikke af dig, men med dig

En af mine sjoveste i erindringerne er vel nok fra sommeren 2000

Min hankat var blevet far til et kuld børn, og en af disse skulle til Holland og bo. Så den skulle overleveres til ny ejer i mit hjem.

En anden birmaopdrætter fra Dk samt køberne ankom til min nuværendemands hus(vi havde kun kommet samme ganske få uger dengang), og vi skulle da lige hygge lidt inden de drog afsted igen.

Hvad jeg ikke var klar over var, at det jo var et total ungkarlehypen uden noget at byde gæster. Jo The, kaffe eller saftevand…pinligt…nå men jeg drog ind i stuen, og spurgte på mit total elendige engelsk, dengang… “would you like som Koffie, the or Softwather?” . Syntes selv at det lyd total godt. Kom så til at se over i sofaen, hvor “S” sidder med sin mand - den danske opdrætter. De var gasblå i hovederne af grin…

Jeg elsker den historie, og fortæller den gerne - måske er den ikke så sjov på skrift…men det var den bare i virkeligheden. Hold kæft vi grinte :dokdok::høhø:

Guud-by Heidi

“den anden opdrætter” er på dette forum og har hun lyst til at give sig tilkende og bidrage til historien, så kunne det være fedt…tror HELT sikker på, at hun kan huske den…

Ohhh jo, vi havde besøg fra Danmark og der blev selvfølgelig spurgt ind til kattene. Vi forklarede og forklarede, skiftedes til at fortælle sjove historie om dem, MEN efter en halv time blev vi stoppet - vi talte nemlig ikke dansk dansk men vores helt eget sprog blandet af flere sprog :høhø:

De fattede ikke ret meget af det vi forklarede :tihi:

Siden dengang tænker jeg faktisk over om dem jeg taler med KUN kan dansk

Jeg har også en lille sjov historie. Det er dog ikke mig, der står bag “brøleren” men min søde kæreste/stopklods. Stopklodsen havde endelig overgivet sig mit plageri om endnu en kat, så vi var ude og kigge på racen Sphynx. Vi er så hos denne opdrætter, der har en hvid avlshan. Denne han ligger inde i sådan en kradsetræshule, der er tæt på hvor vi sidder og får kaffe. Opdrætter spørger så min kæreste om han ikke lige kan se hvem der ligger i hulen, men det kan min kæreste ikke svare på, da han ikke lige er helt bekendt med hankattens navn. Så spørger opdrætter om hvilken farve katten har, hvortil min kæreste promte svarer: LYSERØD. Det fik vi et godt grin over. :høhø:

Da vores kommende udstillingskat er hvid, må I udstillere lige bære over med ham hvis han påstår at vores kat er lyserød i stedet for hvid. :tihi:

God tråd, rigtig god tråd :juhu:

der er jo desværre ikke så meget gang i denne tråd - måske er folk lidt flove over, at udstille sig selv…det skal I ikke være…for den kan ikke være så slem, at den ikke kan høres her…

så kom frit frem

KH Heidi og tabbybanden

Jeg har ikke så mange gode røverhistorier :slight_smile:

Men en dag da jeg havde racermave,så skulle det gåå stærkT"!!
Så skyndte mig ud og satte mig, men der gik ikke mange sekunder før jeg havde en kat, som maste hoved ned bagved, skulle da lige tjekke hvad det her var for noget.
Så kunne man pænt lukke døren til, og holde sin beskidte kat inde, kunne jo ikke stoppe trykke igen :stuck_out_tongue: Og Sparta fik et ORDENTLIGT langt bad >< Holdkæft det var ulækkert :stuck_out_tongue:

Dengang vi kun havde Saga… og stadig holdt fødselsdage for familien…
Det her var vist nok min fødselsdag… i hvert fald var lagkagen pyntet med flødeskum og hindbær og bærrene plejer at være klar omkring midt juli…
Vi have arrangeret bord i haven - men selvfølgelig blev lagkage og den slags tilberedt i køkkenet…
Kom ind i køkkenet fra haven… og så Saga stå og labbe flødeskum i sig, det bedste hun havde lært… flødeskummet på lagkagen selvfølgelig!!! søndag eftermiddag, hvor man ikke kunne få fat i noget andet til at erstatte…
Løsningen blev at skrabe alt flødeskummet af toppen og pynte helt forfra… Og naturligvis IKKE fortælle gæsterne om den der lille ubetydelige episode i køkkenet :wink:

Jeg har prøvet noget nær det samme som den med racermaven. Det er yderst sjældent jeg kaster op, men en dag jeg lå med hovedet nede i tønden opdagede jeg pludselig et hoved mere. Det var Emil der ville se hvad der skete, men han kom hurtigt væk igen.

Vores lille somali Ivanhoe var meget nysgerrig angående badeværelsets forskellige installationer.

Nu hører jeg jo til dem, der foretrækker at tisse stående, og det skete mere end én gang, at han kom på tværs.
Og når jeg så prøvede at bukke mig ned for at få ham væk, så gik det bare helt galt… :ups:

Min mand stod op og skulle som sædvanlig ud og tisse. Mens han står der kommer Gandei springende og hopper op i toilettet, sikke et syn. Manden prøver at holde op med at tisse og samtidig fiske katten op af toilettet. Det kan man kalde en rigtig “piskat”

:klapper:

Jeg var for en 5-6 år siden en tur i Finland i 3 dage (arbejde), og da jeg kom hjem, skulle jeg simpelthen sådan skynde mig på toilet. Misserne, Seven og Neelix, var sååå glade for at se mig, at især Neelix var helt overstadig, så med det samme jeg rejste mig fra toilettet, så hoppede han op på toiletbrættet - troede han! Jeg havde jo ikke så meget som hverken nået at få lukket brættet eller trukket ud :S Han fik også et bad!

Sikke mange “piskatte” vi har

Det må næsten blive denne gamle sag her… Som er højaktuel. Tænkte på den i går aftes, da jeg tømte kattebakken med Tara på ryggen… LOL

"EN CIVILISATIONS UNDERGANG

Af Helle Lenschow

Jeg havde det jo godt. Overskud, ro på og tid tilovers. - Måske bør jeg dele min glæde med en lille kat, tænkte jeg, og netop dér - præcis ved den tanke - begyndte det hele at gå galt. De er så søde de kære katte - eller er de? Helle Lenschow - erklæret katteslave - har (måske) set lyset

»Tidligere blev katte tilbedt som guder. Kattene har aldrig glemt det.«
Personen, som skrev citatet, valgte at være anonym. Klart nok - staklen var i samme situation som jeg.

Før Tara flyttede ind, havde jeg kun hån til overs for folk, som lod sig tyrannisere af deres kæledyr. Herre Gud. Et dyr af så ringe størrelse skulle i hvert tilfælde ikke styre mit liv. Men nu har selv jeg måtte kaste håndklædet i ringen. Jeg mener, katten er jo skør! Men det kan mine naboer og venner naturligvis ikke se, når de besøger mit hjem.

Mig kan de til gengæld se.
Det er jeg mig fuldt bevidst om…

Det startede naturligvis med en lille pelskugle af en killing. Kær og nuttet. Verden havde aldrig set noget så kært som Tara. Men »det største problem ved en killing er, at den bliver til en kat«, som forfatteren Odgen Nash så rigtigt skrev.

En dag tændte Tara selv vandhanen på badeværelset, mens jeg morede mig kosteligt over det kære dyr og al hendes opfindsomhed.
Havde jeg bare vist, hvad der ventede… I dag er alle vandhaner og andre ting i mit hjem, som kan tændes, tapet til eller snurret fast med elastikker. Alternativet er vandskade eller brand, mens jeg er på arbejde. Lukke døren? Nej, min fine ven. Det er en kat, vi taler om her, og døre kan Tara naturligvis også åbne.
Siden har jeg konstateret, at store mængder gaffatape i hjemmet virker stærkt afskrækkende på ens venner. Langsomt begyndte de at spørge andre til råds om boligindretning, og aftener med uanmeldte besøg blev der også færre af.

Næste skridt var kinesisk yoga-tortur… Som om det ikke var slemt nok at se mig ligge og sprælle i alle (u) mulige stillinger på gulvet, valgte Tara nu at placere sig oven på mig. Forgæves forsøg på at vippe hende af resulterede i smertefulde røde striber på min ryg. Og naboerne, du. De så os gennem vinduerne, og der er ikke længere mange, som hilser på mig ved bussen mere om morgenen. I stedet kan jeg høre dem hviske: »Det er bare flot, at hun overhovedet kan bo alene uden hjælp«.

Det kulminerer med Taras seneste påfund.

Når jeg renser kattebakken, springer hun op på min ryg, hvorfra hun nøje overvåger, om jeg gør arbejdet godt nok. At fjerne andres afføring er i forvejen ikke verdens mest opløftende beskæftigelse, men nedværdigelsen stiger til nye højder, når det sker med lortens ejermand på ryggen. Da jeg så oven i købet finder min tandbørste gravet ned i bakken, føler jeg mig for alvor sat på plads. Der røg den sidste rest af selvværd.

Tilbage står jeg - katteslave uden venner, socialt liv eller selvværd - og da slår det mig, at jeg måske står med svaret på en af verdens største gåder. For var det netop sådan her ægypterne følte det i deres sidste dage? Havde de ægyptiske katte mon ikke en pote med i spillet, da en stor civilisation gik under?
Jeg ved, jeg sidder med svaret men aner, at omverden næppe vil lytte.
Ironisk nok netop på grund af en kat.

Jeg kan se på Tara, at det ved hun også…"

:slight_smile:

Og nå ja… så var der jo også den gang, hvor jeg havde en date hjemme, og vi sidder i stuen og snakker helt tæt… pludselig kommer Tara ned fra 1. sal. Jeg tænker: “DET gør hun ikke!”

Men ork joh - katten har min ene BH i munden, og stolt vælger hun at hoppe op til min date og lægge BHen i hans skød.

Der var bare helt stille. Så siger jeg: “og det der har jeg altså ikke lært katten!”
Og så en lang forklaring om, at denne kat kan åbne skuffer og døre og vandhaner og…

Jeg så ham aldrig igen. Men Tara - hun bor her skam endnu.

:slight_smile:

Jeg kan mange med hende. En gang tændte hun også min bruser, mens jeg var på job, så da jeg kom hjem, stod der en tøjkurv med BESKIDT og VÅDT tøj under bruseren.

For at kunne nå knappen havde hun jo måtte skubbe tøjkurven hen foran ikk? Det siger jo sig selv…

Jeg bandede,da jeg brugte hele aftenen på at slæbte TUNGT vådt beskidt tøj til vask.

Gud hvor jeg elsker den kat! :slight_smile: Og det mener jeg faktisk:-)

MED FARE for, at I vil kalde min mand for en “altædende mand”, så lige denne historie fra torsdag aften, hvor jeg havde aftenvagt…

normalt så forbarmer jeg mig ikke over John, så han må selv sørge for sin aftensmad, og tage enten rester op af fryseren, eller hvad han nu finder på - men torsdag lige før afgang skulle jeg lige finde oksefileten, som vores gæster skal have i næste weekend - lidt modne skal den da lige inden spisning…i bunden af fryseren finder jeg en Tubberware bøtte med noget i…en pæn slat kød, af ubestemmelig art (igennem bøtten) - så den stilte jeg pænt på bordet og fik skrevet “værsko min skat - her er lidt lækkert aftensmad”…godt tilfreds med en god gerning drog jeg på arbejde…

Kl. 19.12 tikkede der en sms ind - fra John - "mener du det seriøst? ! “…“shit” udbrød jeg, og min kollega så undren på mig…“hvad har du NU lavet Heidi” sagde søde Agnes Vikar…“Agnes…jeg tror sgu jeg er kommet til at servere kattemad for John til aften”…med en temmelig højtgrinende Agnes ringede jeg John op…han kunne fortælle, at maden smagte ok - jeg spurgte hvad det var han spiste. Hans kommentar var " ja det bør du da vide, for du tog det op!”…øhhh så måtte jeg sige, at jeg ikke var klar over hvad det var…enden på det hele var så, at John mener det var lever i tern…jeg bad ham smide maden ud, for jeg var ikke sikkert på hvad det var…men han syntes det smagte ok, og havde stegt det i gryden med kidneybønner, rødvin og en god slat MoneySause ( det må være rødvin og moneysause som reddede det hele)…Men han havde aldrig hørt mig købe lever (han ved, at jeg hader lever)…jeg måtte sige, at det altså var kattemad…men det troede han ikke på, formodentlig fordi vi grinte så højt, at han troede vi tog pis på ham…

Enden blev, at jeg fik en mæt mand, som har spist nyre (formoder jeg for jeg kan faktisk ikke helt huske om det kunne være hjerte fra en ko) - urenset i tern - det er så vammelt så det er helt uhyggeligt, men John lever altså endnu - og jeg griner stadig…

Hilsen den onde kone

Sikke nogle gode historier :slight_smile:

Jeg har en skæg lille én:

Min mor er tandtekniker, og hun havde engang en patient på klinikken (hjemme i vores eget hus) - en lettere bedugget ældre herre, som skulle prøve sit nye gebis. Pludselig siger denne herre: “Der er sgu ild i katten”. Min mor siger bare jaja (og tænker “manden er jo hønestiv”). Men der VAR altså ild i katten. Den havde sneget sig ind på laboratoriet og var kommet for tæt på bundselbrænderen på hendes arbejdsbord, og PUF…så var der ild i pelsen. Min mor fløj med katten over under den kolde hane - og den fik ingen sår eller led overlast på nogen måde. Den lugtede bare sjovt nogle dage efter.
Så husk: Fra børn og fulde folk skal man høre sandheden :slight_smile: