Den smukke palmelilje i blomst

Den blomsterbærende part af planten dør -. men så er den så venlig at lave et nyt skud (håber jeg) der blomster om et par år

Den er rigtig flot, måske jeg også skulle have sådan en i min have? Er den meget stor ved grunden?

Nice - håber det. :slight_smile:

Wow hvor er den flot! Og der er altså noget særligt ved blomster der lever og dør på den måde. Man føler sig ekstra priviligeret når man ser dem i blomst :slight_smile:

Nej den er ikke særlig stor ved jorden, ses meget godt her:

Den er rimelig taknemmelig - men da den blomsterbærende plante dør (bladene bliver brune) og den laver et nyt skud er det jo ikke helt på samme plads den oprindelig er plantet

Den er så smuk :slight_smile:
Vi har den også og også to andre af den med stribede blade :slight_smile:

Flot! Den kendte jeg ikke, men virkelig et bekendtskab værd :slight_smile:

Nøj, den er flot :slight_smile:

… og tak for dette indlæg, nu har jeg nemlig fået opklaret hvad det er for en fin plante i blomst jeg kan se inde i naboens have oppe fra altanen på første sal :juhu:. Den skal vist på listen over mulige plantekøb

Flot - og jo sjældnere en plante blomstrer, des gladere bliver man, når det sker. :slight_smile:

Den har blomstret de sidste fire-fem år. Men nu bliver den delt - en til Rikke og en til forhaven til at fryde øjet når jeg vasker op:-.) Jeg har surfet lidt hvornår det er bedst at dele den - det er åbenbart forår.

wow hvor er den smuk :slight_smile: