Den søde ventetid

Eller lige nu - den støjende ventetid :joy::joy::joy:

Jools er nu kommet hjem fra parring i Nordsverige, så om ca. 14 dage kan jeg se, om det første kuld Templebar killinger med TICA stamtavle er på vej :hjerte:

Det er en parring, der for nogen er kontroversiel og for andre er superspændende og det viser nok meget tydeligt, hvor splittede opdrættere er i spørgsmålet om “nyt blod” til en race. Sagen er bare den, at for f.eks. burmeserne er der IKKE nogen vej udenom at få skabt nogle helt nye linjer og det er også en af årsagerne til, at jeg i sin tid reserverede Jools :slight_smile:

Oldemor til hankatten er en import fra Thailand, der blev parret med en amerikansk traditional (moderat type) burmeser. Det afkom blev derefter sendt til England, hvor hun blev parret med en engelsk hankat. En hankat fra den parring blev derefter sendt til Finland og har lavet en del killinger i Skandinavien - i dette tilfælde med en hunkat, hvis stamtavle indeholder nogle ret pæne skandinaviske katte :slight_smile:

Jools er - som nogen nok kan huske - fra en burmeser/bombay parring og da hun er re-registreret som burmeser i FIFe kan alle killingerne registreres som burmesere i både TICA og FIFe :slight_smile:

Jeg er lidt mere spændt på udfaldet af denne parring end jeg har været af mine to første kuld, for det er første kuld for dem begge og især mht typen skal generne lidt ned og grave i fortiden for at se, om de stærke typer, der ligger “gemt”, slår igennem, så der rent faktisk kommer show kvalitet - og så må han godt give lidt af den størrelse, hun mangler :slight_smile: Der er en IC på 0,16% over 8 generationer, så 100% udkrydsning er det ikke, men det gør heller ikke noget :slight_smile:

14 Synes om

Det lyder spændende. Krydser fingre for nogle fine killinger :grinning:

1 Synes om

Lyder vældig spændende !

1 Synes om

Det er da tæt på. Killingerne vil nok blive mere forskellige, end man er vant til.

1 Synes om

Nu har jeg gjort det officielt - også selvom hun knap har nået 21 dage. Jools venter killinger midt i januar og det er uden tvivl en parring, jeg er spændt på (og det er der også et par andre opdrættere rundt om i verden, der er :wink: )

Stamtavlen, for dem der skulle være interesserede, kan ses her: Test Paarung

Da jeg ikke ved, om Jools bærer chokolade og/eller fortynding er første melding om farver, at der kommer brune hankatte og bruntortie hunkatte :slight_smile:

2 Synes om

Ohhhhh :heart:

Så hvordan er du sikker på, at hun er drægtig? Kan du se det på hende allerede nu?

1 Synes om

Ja, dels er der røde dutter, dels opfører hun sig anderledes - så jeg er sikker på, at hendes krop mener, hun er drægtig (dvs. den kan i teorien være falsk) :slight_smile:

1 Synes om

Det bliver ualmindeligt spændende og fedt at få små igen :heart_eyes:

1 Synes om

Spændende med kuldet.
Og så må jeg lige lufte min uvidenhed, kan der ikke komme brune hunkatte ?

1 Synes om

Hankatten er rød - det giver automatisk tortie :slight_smile:

Tak, kiggede ikke lige på linket, og indenfor aby/som er tortie ikke godkendt ( i Fifè og Tica), men ved de findes ude i verden

I har jo officielt heller ikke kønsbunden rød, så det giver meget god mening :slight_smile:

Det lyder spændende med killinger :heart_eyes:

Jeg glæder mig til at følge dem herinde :grin:

1 Synes om

Og hvis du kommer forbi udstillingen i Store Merløse i maj kan du se dem i virkeligheden :hjerte: Hun har gjort, hvad hun fik besked på - sørget for at blive parret i tide til, at de er over 4 måneder den weekend :smiley:

Så er hun snart 5 uger henne og har taget ca. 400 gram på på lige over to uger (jeg fik selvfølgelig ikke vejet hende før parring - typisk mig :slight_smile: ). Hun har aldrig haft meget talje - det skal hun heller ikke - men nu er enhver antydning i hvert fald væk :smiley:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/25396084_2109221759313674_4808711958617430038_n.jpg?oh=1b633c59b1528b9e649b12c44ef43d19&oe=5AC02874

18 Synes om

Det bliver vildt spændende også hvor mange hun popper for vægten er da pæn :smile:

Ja, jeg vil tro, hun alt i alt har taget 500 gram på indtil videre. Jeg vil helt klart foretrække, at hun stopper ved omkring 5 frem for at fortsætte til de 7, du skal hærges af om et par uger :joy::joy: På den anden side har jeg lovet en af de TICA-dommere, der skal dømme i Store Merløse i maj, at jeg tager samtlige killinger med til bedømmelse og det kunne dælme være festligt at fylde en ring med burmeserkillinger i kun to farver :joy::joy:

2 Synes om

På en eller anden facon vil jeg faktisk give dig ret :smiley: 7 er mange… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Synes om