Depression hjælp?

Vi er lige flyttet, og min kat virker anderledes. Min kat plejede altid være ude om dagen, og så inde om natten. Nu vil han ik nærme sig udenfor, eller for meget opmærksomhed. Han er også blevet meget tyndere, og han plejer være meget normal. Han lød ogs normal i stemmen, men nu kommer der ingen lyd?

Vi har tænkt om det kunne være vandspidsmus ,nu hvor vi flyttet ved siden af en stor å. Eller måske spidsmuds.

Men uden held har vi ik fundet årsagen

Tænker det kunne være noget depression ellers?

Er der nogen der kan hjælpe for er ved at blive bekymret for ham😕

Hvad er der gjort med hensyn til dyrlæge ??

1 Synes om

Du gør ret i at være bekymret, og I bør tage til dyrlægen med katten snarest muligt. At den bliver tynd og trækker sig og er mindre aktiv kan være et tegn på alvorlig sygdom. Det lyder ikke som depression eller stress over flytningen, men mere som noget fysisk. Især når stemmen også er forsvundet.

Så skynd jer at finde ud af, hvor jeres dyrlæge det nye sted bor og tag af sted med ham.

2 Synes om

Enig med de andre. Få den til dyrlæge. Lyder som noget fysisk. :slight_smile:

2 Synes om

Jeg er enig med de andre.

Det kan være, at I først har opdaget det ved flytningen, fordi den stress, det er at flytte, har forværret tilstanden.

Katte gør alt hvad de kan for at skjule sygdom, så når der kommer så mange tegn, så er det med at komme afsted til dyrlægen.

2 Synes om

Kraftigt vægttab, især når katten ellers har været normalvægtig, bør altid udløse en tur til dyrlægen.

Du må meget gerne opdatere os med hvad dyrlægen fandt og pøjpøj med katten!

2 Synes om