Der er en, der er kørt ind i min bil!

Jeg har lige været ude og handle i Metro i Glostrup, og da jeg kommer ud, er der en, der er kørt ind i kofangeren på min bil, så der er gået hul i den. Vedkomne er bare kørt uden at sætte en seddel med kontaktoplysninger
:argh:

Det blev så lige en dyr indkøbstur …aner ikke, hvad reparationen kommer til at koste :S

Er du sikker på der ikke er overvågning på p-pladsen?

Det tror jeg ikke, at der er - men jeg undersøger det lige.

Kunne man da håbe… Der er jo mange forretninger der filmer foran butikken, måske det har fanget noget.
Så irriterende når sådan noget sker, især når man ikke selv har været skyld i skaden.
Men det kan jo være en som ikke selv har opdaget det. Lavede selv en pænt stor bule i siden på min arbejdsbil, uden at have hørt/opdaget det. Ikke at det hjælper på regningen selvfølgelig :trøste:

[QUOTE=fugl;1091104]Kunne man da håbe… Der er jo mange forretninger der filmer foran butikken, måske det har fanget noget.
Så irriterende når sådan noget sker, især når man ikke selv har været skyld i skaden.
Men det kan jo være en som ikke selv har opdaget det. Lavede selv en pænt stor bule i siden på min arbejdsbil, uden at have hørt/opdaget det. Ikke at det hjælper på regningen selvfølgelig :trøste:[/QUOTE]

Tænker, at når der ligefrem er gået hul i min bil, at det på en eller anden måde har måttet kunne mærkes… ellers har man da et problem, for så kan man da køre hvad som helst ned uden at mærke det.

det er da bare så pisse ærgeligt, metro her i århus har ihvetfald video-overvågning på p-pladsen, så jeg håber da godtnok at de osse har det i den metro du har handlet i. så synderen kan findes

der er bare ikke noget værrere end fjolser der laver skader på andres biler og så bare stikker af bagefter.

for et par år siden da vi lige havde fået vores “nye” bil var der få mdr efter en der havde trukket sin indkøbsvogn hen af siden på vores bil, jeg skal da lige love for mit blodtryk steg voldsomt da jeg så det og da der så ikke var nogen seddel sat i vores bilen steg da yderligere nogle grader. da vi så skulle til at kører kom der en mand løbende ud fra butikken og han fortalte at det var ham der havde gjort det og han selvfølgelig ville erstatte det hele, så det endte jo godt, men siden da har vi da indkasseret et par bilkabuler og det pissser mig i den grad af, for skal der være skrammer og buler i min bil vil jeg godt selv have lov til at lave dem

Kan det evt være en indkøbsvogn der er banket ind i din bil? Når der er hun kunne det tyde på et skarpt hjørne fra f. eks. en indkøbsvogn. Og sådan en har jo desværre ikke nummerplade.

men hvad dækker din forsikring? Det er ikke alle forsikringer der ryger helt op i det dyre hverken med selvrisiko eller præmiestigning…

Det er selvfølgelig under alle omstændigheder brand irriterende! Og luset af skadevolderen at stikke af på den måde :frowning:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1091122]Kan det evt være en indkøbsvogn der er banket ind i din bil? Når der er hun kunne det tyde på et skarpt hjørne fra f. eks. en indkøbsvogn. Og sådan en har jo desværre ikke nummerplade.

men hvad dækker din forsikring? Det er ikke alle forsikringer der ryger helt op i det dyre hverken med selvrisiko eller præmiestigning…

Det er selvfølgelig under alle omstændigheder brand irriterende! Og luset af skadevolderen at stikke af på den måde :([/QUOTE]

Umiddelbart tror jeg, at det er en jydekrog, der har ramt. Hullet sidder ved siden af vores krog og i samme højde.

Vi er elitebillister og ryger to trin ned ved belastende skade. Selvrisiko på 1.000 kr.

Ja det er da rigtigt :slight_smile: Nu så min kollega det, så jeg ved heldigvis hvor det skete, og det var ikke på en anden bil, men en bygning. Men det kan jo ske, hvis man er et sted hvor der er meget larm osv. og sådan en kofanger er vel lavet af plastik, så det behøver ikke være en som er kørt voldsom ind i den. Siger bare at det nødvendigvis ikke er en som har gjort det med vilje (altså er stukket af) :slight_smile:
Men træls er det. Håber i finder ud af hvem regningen skal sendes til!

Jeg kan så ikke forstå, at man kan ramme noget med sin bil uden at opdage det. Hvor tarveligt bare at smutte :thumbdown:
Nu har jeg heldigvis ikke lavet noget mere alvorligt end at kysse lidt til hæk og plastikskraldespande inde på vores egen lille parkeringsplads, men man hører det da promte, selvom der intet er at se på hverken bil, hæk eller skraldespande.
Jeg har så også altid radioen kørende på et minimum, når jeg skal manøvrere snævert - jeg synes det er rart, at have den “sans” til også lige at sikre sig, at man går helt fri af sine omgivelser.

Egentlig synes jeg det er lidt “sjovt” at læse her, at det åbenbart er så almindeligt med parkeringskys fra andre, for jeg har godt tænkt på - nu jeg selv er ny billist, og for nyligt virkelig selv har følt, hvordan det er at opøve træningen med bilen - at alle jo trods alt må have været igennem det samme som jeg selv. Og jeg synes, det kan være rigtig svært at vurdere sin egen bils størrelse og afstand til andre. Nogle gange har jeg simpelthen trukket håndbremsen og hoppet ud og kigget på afstanden, fordi jeg ikke har turde køre tættere :smiley: Typisk for at finde ud af, at der var masser af plads - men det ville bare være så ærgerligt at erfare det modsatte med et “bump”. Det kan man selvfølgelig kun gøre, hvis man ikke er til gene for andre.

Der er i øvrigt heller ikke nogen omkringværende larm i Metro/Glostrup.

Hvad bil har i og hvad årgang er det ?

Syntes det er fræk sådan noget. Kan blive så gal over sådan noget

[QUOTE=hmm;1091134]Hvad bil har i og hvad årgang er det ?

Syntes det er fræk sådan noget. Kan blive så gal over sådan noget[/QUOTE]

Vi har en Hyundai i30 CW fra 2009.

Mmm Jeg har engang kappet det meste af forskærmen af min bil fordi der var en metaldims jeg ikke havde set (at den sad på et MY lokomotiv som jeg HAVDE set er lidt ligemeget, ikke? ;))

Der manglede simpelthen et stykke bil da jeg havde bakket på plads. Og det sagde stort set ingenting. En svag skraben som jeg IKKE ville have hørt hvis musikken havde været igang. Men bilen så ret … alternativ ud bagefter. Og det var blinklygte og alting der bare var blevet “bortopereret”.

Så det ER ikke sikkert at skadevolderen selv har opdaget det. Sandsynligvis… måske en der har lånt en bil og ikke er vant til anhængertræk? - men man kan kvadre en bil ret grundigt uden at det lyder af noget særligt. Og mange har jo musikken på max (det har jeg osse selv…)

Det er ikke en undskyldning for at være et fejt fjols og stikke af. Men det kræver jo at man selv er klar over det.

jeg vil så mene at uanset hvilken bil man kører i skal man squ da sørge for at få styr på hvor stor den bil man kører i er og så ellers bare lade være med at kører for tæt på andre biler, et anhængertræk stikker squ max 20 cm ud fra bilen og så tæt på andre biler burde man slet ikke komme.
en fejl kan selvfølgelig ske og man kan være uopmærksom i et ganske kort øjeblik og så kan en skade sagtens ske, men så har man pinedød osse bare at tage sit ansvar.

de fleste biler idag har en bilkabule et eller andet sted og sjovt nok er det de færreste der har fået en henvendelse fra den person der har lavet skaden, men når man så spørger folk om de sætter en seddel i en bil hvis de har ridset den el lavet en bule så er det omkring de 95% der gør det. meget meget mystisk ik

Det synes jeg ikke at man kan være bekendt. Skader man andre folks ting så efterlader man altså også en besked om det.

Jeg fik en “bilka-bule” på min arbejdsplads for nogle måneder siden - det er betalt personaleparkering , men desværre ikke med faste pladser(så var det jo nemt)… Det er simpelthen så irriterende!! Jeg skrev en besked på vores fælles intra for at give synderen muligheden for at melde sig - jeg hørt aldrig noget :frowning: :frowning: folk har bare nul moral på det punkt!!

Jeg stod for nogle år siden og tankede min daværende bil på en Kvickly parkeringsplads - en dame bakker ud af en bås og drejer for tidligt og skrammer derved den bil der holdt ved siden af hele vejen fra bagdør til kofanger… da hun er kommet helt ud stopper hun op, og jeg tænker, at hun nu ville stå ud for at sætte en seddel i ruden, på den bil hun havde skadet… men pludselig sætter hun i gear og kører væk … Ihh hvor var jeg gal - og jeg råbte da også… Havde jeg nu bare travet der over med det samme, så var hun måske ikke kørt… jeg ringede til politiet, men havde ikke fået nummerpladen - jeg kunne kun oplyse bilmærke og farve samt hvor hun kørte hen ad…

man kan faktisk godt påkøre uden at det kan høres… det er muligt… men det hverken hjælper dig eller gør det mindre irreterende at din bil er bleet ødelagt

Men - du ryger ikke 2 trin ned på forsikringen hvis du kan bevise at det ikke er dig der har lavet skaden :slight_smile: det må de ikke… så uanset hvad så få fat i videoovervågningen, for selv om man ikke kan se idioten, så kan forsrikigen se at det ikke er dig der har lavet skaden :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;1091276]man kan faktisk godt påkøre uden at det kan høres… det er muligt… men det hverken hjælper dig eller gør det mindre irreterende at din bil er bleet ødelagt

Men - du ryger ikke 2 trin ned på forsikringen hvis du kan bevise at det ikke er dig der har lavet skaden :slight_smile: det må de ikke… så uanset hvad så få fat i videoovervågningen, for selv om man ikke kan se idioten, så kan forsrikigen se at det ikke er dig der har lavet skaden :)[/QUOTE]

Jeg har skrevet til Metro for at høre, om der er overvågning på P-pladsen - det var helt muligt at komme igennem på telefonen. Nu må jeg så se, hvad de siger.

[QUOTE=Margrethe;1091216]folk har bare nul moral på det punkt!!
[/QUOTE]

Tak for kaffe, det var da noget af en generalisering!