Det bedste dental-foder?

I kære mennesker…

Mine drenge får pt. 50/50 Orijen og Iams Hairball…
Men de har også tandproblemer.
Hvilket dental-foder vil i anbefale, som jeg kan give dem også?

De får vådfoder/kød dagligt også.

Tak -kramer

Råfoder :høhø:

Hvis noget af dental-tørfoderet skal have en chance for vise sin berettigelse, skal du udelukkende fodre med det og ikke blande andre produkter ind.

Råfoder, daggamle kyller eller f.eks. tørrede kyllinge-/lamme"plader", som oftest er beregnet til hunde, kan du til gengæld give som tilskud/tandbørste og få en virkning ud af :slight_smile:

Ja jeg måtte jo starte op på dental tørfoder igen. Valgte denne gang den fra Hills. Og kan varmt anbefale den. :slight_smile:

Bruger ikke kun den, tror de får 25% og det er nok hos mine.

[quote=Temple Bar;363836]Råfoder :høhø:

Hvis noget af dental-tørfoderet skal have en chance for vise sin berettigelse, skal du udelukkende fodre med det og ikke blande andre produkter ind.

Råfoder, daggamle kyller eller f.eks. tørrede kyllinge-/lamme"plader", som oftest er beregnet til hunde, kan du til gengæld give som tilskud/tandbørste og få en virkning ud af :)[/quote]

Jeg tør ikke sætte dem på 100% dental. Foderet i sig selv er IMO bare ikke godt nok. Derfor leder jeg nu efter det bedste man nu kan få…

Jeg ville rigtig gerne fodre med råt udelukkende, men drengene er ikke super enige i at det er en god ide - og ærligt indrømmet. Jeg har ikke råd til at de skal leve af råt - ikke som det er lige nu i hvert fald. :S

Hills t/d er i hvert fald rimelig effektiv af et tørfoderprodukt at være. Og dyrlægelinien fra Royal Canin har en variant, der minder utroligt meget om.
Altså når vi ser bort fra råfodring og tandbørstning!
Du kan jo kaste dem ud som godbider, så du kan holde lidt øje på, at de bliver spist. Min Amira syntes t/d smagte dejligt! Hun blev håndfodret med dem, da jeg havde hentet hende hjem fra sterilisering. Jeg har dog ikke prøvet at give det som andet end primærfoder - men jeg vil give dig helt ret i, at det ikke er særligt godt som sådan.
Heldigvis har der heller ikke rigtig været tandkødsproblemer hos Amira efter jeg konstaterede allergi og måtte forære min tandfoder-beholdning væk.

Jeg ville så aldrig bruge den slags foder. Har fået foredrag af en ekspert i ildertænder og set hvad det gør ved et rovdyrs tænder. Tørfoder var slemt med det andet så godt nok skræmmende ud den skævslibning det gav :frowning: Køb da i stedet en tandlæge dims og krads tandstenen af når den kommer eller børst deres tænder det er meget sundere i længden for tænderne :slight_smile:

Min gamle kat havde problemer med tandsten og fik hevet nogle tænder ud. Dyrlægen anbefalede Hills t/d, så det fik hun og der blev ikke flere problemer med tænderne. De to jeg har idag er dog ikke særlig begejstret for det og fiskede udenom. De har så heldigvis heller ikke tandproblemer :slight_smile: