Det der med hårboller

Nynne er jo sådan ok langhåret. Og hun har et par gange nu lavet antræk til at kaste hårboller op, men der er aldrig kommet noget, bør jeg gøre noget ved det? evt blande lidt RC hairball i hendes RC main coon foder? Eller er det ligemeget, når der ingenting kommer op. Jeg har købt noget malt, som kan regulere det lidt, er det en god ide? :slight_smile:
Håber på lidt hjælp, for jeg har ingen ide om hvorvidt det er træls for hendes eller hvordan :ups:

Når man giver sin kat malt så virker det på den måde at de ikke kaster hårboldene op, men at håret istedet glider igennem tarmene og ryger ud i den anden ende…

Jeg er en hønemor og det står jeg gerne ved. Jeg ser helst det kommer op, så jeg vil anbefale enten kattegræs eller noget RC Hairball som du selv nævner. Ellers er der muligheden med kattemalt.

Kh Annette

Nå, hehe det fik Sine Gry skrevet i mellemtiden (malten)

Hun får allerede kattegræs :smiley:
Så RC hairball er bedre end malt? så det kommer op, eller hvordan?
Sorry, men jeg spørger så meget for at blive klogere :wink:

Hmmm om det er bedre ved jeg ikke. Malten gør jo det kommer igennem systemet, bare den anden vej griner.

Det nok bare mig der er en hys mama Griner

Okay :slight_smile:

Spørg du bare så tosset du vil sveske… det sådan man bliver klogere :slight_smile:

Ja det bedste er self som Kefir siger at bruge begge dele. Hvis en kat får en hårbolle til at sidde fast kan det blive så alvorligt at den skal opereres.

Ja det er jo det :smiley: Takker for alle jer kolge menneskers erfaringer :smiley:

Ja, puha bare tanken altså… løber mig koldt ned af ryggen

Jeg prøver lige at blande mig:)

Men altså jeg har jo 3 katte med semi og lang pels. Jeg har kun set 3 hårboller i al dne tid jeg har haft dem. Skal de komme med sådan jævne mellemrum eller er der nogle katte der bare ikke laver hårboller:ups:

Så både Malt, kattegræs og RC hairball?
Ja det ville da være frytgeligt -what

Prinsesse: de burde komme vil jeg mene. Kattene soignerer sig jo… men mængden af hår kan jo variere. Er du eksempelvis ferm til at svinge furminatoren som snupper de løse hår og løse underuld får de ikke så mange hår ned i maven som ellers.

Ja det bedste vil nok være at bruge tørpiller mod hårboller, kattegræs og malt også give dem en gang børstning jævnligt:)

Så er det det vi gør… Jeg skal ikke have hende på opperationsbordet, hvis det kan undgåes… Fy for pokker… Jeg er nok også lidt en hønemor tror jeg…

Haha better safe than sorry.

Men ok nu fik vi malet fanden på væggen… jeg tror bare på forebyggelse :slight_smile:

[quote=Dk Kefir Annette;136019]Haha better safe than sorry.

Men ok nu fik vi malet fanden på væggen… jeg tror bare på forebyggelse :-)[/quote]

:tihi::tihi:

Ja… jeg vil også hellere forebygge end jeg vil helbrede da :s

gør RC hairball at katten ksater fler hårboller op?