Det der nye FBlook og spil

Okay… jeg er ikke en ørn til det her og jeg kan heller ikke stille spørgsmålene med de “rigtige ord eller betegnelser”, så bær venligst ove rmed mig, og forsøg at forstå, hvad jeg mener okæh? :smiley:

Sagen er at jeg har en spilleprofil inde på FB… den bliver udelukkende brugt til at spille diverse spil - jeg oprettede den i sin tid, fordi jeg var ualmindeligt træt af hele tiden at få diverse feed fra diverse spil på min almindelige private profil…
Det har fungeret fint… alle spil er blokeret på privatprofilen, og jeg bruger ike spilleprofieln til noget privat, så jeg har hidtil været sikker på at få diverse gode feeds uden at de er druknet…

Nå…
Nu er der så kommet den her tåbelige tidslinie-ting!
Og jeg kan bare ikke finde ud af den!!!
Det er så slemt, at jeg praktisk talt har opgivet at bruge privatprofilen - for jeg kan jo ikke længere bare følge vennernes opdateringer…
Og spil er helt håbløse! Jeg kan ikke under nogen omstændigheder finde, hvor der fx er diverse gaver???
Pt spiller jeg bare Farmville… men der er fx opgaver, hvor man får specialting sendt af sine venner - og jeg beder skam om tingene, men får dem aldrig! Jeg får masser af special deliveries, og de der Free Gifts - men ikke ting som kan bruges til fx Wildlife Adventures…
Der er kommet sådan en automatisk opslagshalløj til FV, hvor der figurerer Notifications som det kaldes - men det er udelukkende special deliveries, free gifts og i nogle enkelte tilfælde ting til bygninger, som diverse pens og den slags… Aldrig nogle af tingene til diverse quest!
Det er absolut meget muligt, at det er mig, der har en eller anden forkert indstilling på siden - indstilling, som bla betyder at jeg heller ikke længere kan se mine venners feeds på deres væg medmindre da at jeg bruger tid på at gå til deres væg… det bliver både tidskrævende og kedsommeligt, når man har rigtig mange FVvenner!

Så spørgsmålene er vel:

1, hvordan hulen for jeg fat i mine gaver… altså de specielle ønsker?

2, hvordan ser jeg mine venners posteringer?

1. hvordan kan jeg være sikker på at mine venner kan se mine posteringer?

Mange af mine jammerklager gælder også for Forntierville og Pioneertrail - som jeg totalt opgav, da jeg opdagede at jeg havde samme problem her som i FV - forskellen er bare at man kan spille FV uden - det er næste umuligt med de to andre…

Og noget helt udenfor nummer…
Nu har jeg hørt så meget om Hidden Cronicles… så jeg tilmeldte mig…
Er der en eller anden som vil være så venlig at forklare mig fidusen med det spil? Jeg fatter det ikke og sidder bare totalt formålsløst og finder ting på en baggrund…
Så hvis ikke jeg kan få en til at guide mig igennem, så spillet bliver interessant, så bliver det altså slettet igen :slight_smile:

Altså jeg har jo da kun tidslinjen på min egen FB side. Hvis jeg ser den generelle feed er den som den altid har været. Til at samle gaver fra spil bruger jeg Auto Collect Game Bonuses - den kigger tidslinjer og hvad ved jeg efter for mig og samler det hele ind, jeg plejer at køre den en gang om dagen ca :slight_smile: (Og nej jeg synes ikke det har noget som helst med “snyd” at gøre. Om jeg selv klikker på linkene eller den der gør det… jeg HAR altså osse et liv ved siden af og har ikke tid eller lyst til at bruge flere timer på at klikke på spil-links. :))

Dine venner kan se dine poster helt som altid, på deres generelle feed. Den side med tidslinjen er jo din profilside som folk kun ser hvis de klikker på dit navn. Det er IKKE den generelle Feed-side (Det er den der hedder “Hjem” eller sådan noget. Home på engelsk, jeg har min FB på engelsk, jeg kan ikke holde “Synes Om” og andre oversættelser ud…

Hidden Chronicles er i store træk et “find ting” spil. Enten synes man det er fantastisk sjovt (nok hvis man er nogenlunde god til at spotte ting hurtigt L) eller osse synes man det er … kedeligt.
I HC har du så også dit gods som du skal udbygge. Putte mere eller mindre rædderlige bygninger på for at komme videre i spillet og låse op for mere af grunden ved at samle Clues (og jeg kan simpelthen ikke huske hvordan man får Clues… jeg har haft det hele låst op i lang tid nu så jeg har ikke brug for flere)

Hidden Chronicles kan i øvrigt spilles på både dansk og engelsk, man kan skifte sprog ved at klikke på den lille globus i hjørnet, den der er ved siden af en lille konvolut. (man kan ikke se den hvis man spiller i fuld skærm)

Som med alle andre spil går HC ud på at bede om ting fra dine venner, men slet ikke i en grad som f. eks. CafeWorld eller FarmVille. Det er også et spil man ikke behøver at jage igennem for at nå til “slutningen”… det er faktisk lidt trist L Selvom der lige er kommet en ny episode nu med 5 nye scener :slight_smile:
Man kan osse sende hinanden udfordrnger i Find Hurtigt.

Okay… nu installerede jeg den der ting Trekkie…
Det fungerede ikke! Får bare at vide, at der ikke er nogen ting at indsamle - og det ER der!!!
Jeg fatter intet… ret så frustrerende…

Jeg kan jo se i den der lille FVikon oppe i højre hjørne, at jeg har over 100 gaver der ligger… hvis jeg trykker på den kan jeg nogle gange komme ind på den der side, hvor man “bekræfter anmodninger”… Så går jeg glad igang med at bekræfte - og efter tre fire af den slags, bliver jeg ført til FV, hvor jeg så kan trykke den der Notification-halløj-ting med… Men det giver mig stadig ikke nogle af de der special ting!!!
Et eller sted så jeg at jeg faktisk har over 500 gaver alene i FV til at ligge og vente på mig! Mange af dem er sikkert udløbet - men det ville dælme være dejligt, hvis det var mig selv, som bedømte det :wink:

Ang HC… ja, ja… det får lov at være der lidt endnu… men jeg synes altså det er møgkedeligt, at sidde med det smmae billede gang på gang bare for at samle pokaler, så man kan kome videre :smiley:

Du skal lige fortælle den hvilke spil den skal samle fra. Den husker det fra gang til gang :slight_smile: Så lader du den samle, vælger “Check All” og sætter den igang :slight_smile: Den fungerer fint for mig :slight_smile:

Det lille tal der passer ikke altid med virkeligheden. Jeg har opgivet den måde at samle ind på for man ender hele tiden med at blive sendt til spillet og kan ikke komme ordentligt tilbage synes jeg. Så jeg “nøjes” med den anden :slight_smile:

Og HC… det er jo osse lidt med at slå sin egen score. Og helst andres score osse :slight_smile: Det er nu sjovest hvis man ligger i toppen (der er dog nogle af scenerne hvor jeg bare ikke kan finde noget som helst. Eller… det kan jeg godt, men kun langsomt… >_<)

Jeg har skam trykket på at den skal samle fra FV (og Pioneertrail og HC)…
Nu har jeg så forsøgt at ønske mig at nogen hjælper mig med at få fat i den store hund fra Wildlife adventures… absolut INTET er sket!
Kan du evt se om min ønske er slået op på din liste (eller hvad det nu hedder)? Eller endnu bedre - sende mig noget af det som skal til for at man kan f fingrene i hunden :smiley: På den mde kan jeg tekke om jeg voerhovedet modtager den slags…
Jeg har masser af naboer… eller FVvenner… Jeg må indrømme, at jeg ikek helt fatter forskellen (og heller aldrig har gidet at sætte mig ind i den :smiley: ) så der skulle bestemt være basis for at jeg vile kunne samle fx 6 hatte som man skal idag for at få fat i et eller andet træ…
Og det har altid fungeret glimrende før - jeg har altid fået mine gaver eller ønsker opfyldt… og da havde jeg langt færre naboer end i dag :slight_smile:

Nu spiller jeg ikke FV mere, tror faktisk jeg har blokeret den, for jeg ser aldrig FV requests mere…men jeg skal gerne kigge efter noget fra HC :slight_smile:

Når du åbner for Farmville kommer der så ikke en lille rød kuvert frem med et tal, hvis du trykker på den så kommer der gaver.

Den der hat og hvad der ellers er skal du slå op for at andre der spiller kan sende den til dig, og ellers får du også hvis du selv trykker på hvis jeg feks har slået samme ting op.

[QUOTE=Dorte Birkedal;855365]Når du åbner for Farmville kommer der så ikke en lille rød kuvert frem med et tal, hvis du trykker på den så kommer der gaver.

Den der hat og hvad der ellers er skal du slå op for at andre der spiller kan sende den til dig, og ellers får du også hvis du selv trykker på hvis jeg feks har slået samme ting op.[/QUOTE]

Jo, kuvveten kommer skam op - men jeg har stadig rigtig mange gaver som ikke kommer frem…

De der ting, som skal slås op… det gør jeg skam (dog ikke hatten idag, har allerede bedt om noget andet)…

Den sidste understregede sætning: betyder det at jeg skal ind på fx DIN profil for at få fat i tingene? og hvordan finder jeg ud af at lige netop du har det jeg skal bruge?
Før i tiden fik man jo en feed (eller hvad det nu hedder) på ens egen væg om at du havde fundet fx en kat og at jeg kunne hente den ved at trykke på det tilhørende link… det er det som jeg ikke kan se sker længere med den der tidslinietinghalløj…

Til at indsamle fra andre bruger jeg Social Bonus - den er langt bedre end autocollect - som jeg i øvrigt har fået fortalt er “ulovlig” at bruge (for Zynga).

Men Ann - hvis der er problemer med spillet, så send Zynga en mail - jeg har gjort det et par gange og de er lynhurtige til at svare og utrolig hjælpsomme.

Derudover ar jeg lagt mine spillevenner i en mappe under venner og gjort, så det kun er disse venner der kan se mine spilopslag - så bliver alle andre ikke så irriteret over mine spil :tihi:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;855371]Til at indsamle fra andre bruger jeg Social Bonus - den er langt bedre end autocollect - som jeg i øvrigt har fået fortalt er “ulovlig” at bruge (for Zynga).

Okay… den prøver jeg så også at hente :smiley:

Men Ann - hvis der er problemer med spillet, så send Zynga en mail - jeg har gjort det et par gange og de er lynhurtige til at svare og utrolig hjælpsomme.

Jamen, jeg ved jo helt reelt ikke om der ER noget galt med spillet…

Derudover ar jeg lagt mine spillevenner i en mappe under venner og gjort, så det kun er disse venner der kan se mine spilopslag - så bliver alle andre ikke så irriteret over mine spil :tihi:[/QUOTE]

Min spilleprofil er fra tiden før man kunne gøre den slags :wink:
Og jeg advarer alle om at lige netop denne profil udelukkende er til spil, når/hvis de søger om venskab… Så hvis man ikke vil have alle spilopslagene, så kan man henvende sig på privatprofilen :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;855369]Jo, kuvveten kommer skam op - men jeg har stadig rigtig mange gaver som ikke kommer frem…

De der ting, som skal slås op… det gør jeg skam (dog ikke hatten idag, har allerede bedt om noget andet)…

Den sidste understregede sætning: betyder det at jeg skal ind på fx DIN profil for at få fat i tingene? og hvordan finder jeg ud af at lige netop du har det jeg skal bruge?
Før i tiden fik man jo en feed (eller hvad det nu hedder) på ens egen væg om at du havde fundet fx en kat og at jeg kunne hente den ved at trykke på det tilhørende link… det er det som jeg ikke kan se sker længere med den der tidslinietinghalløj…[/QUOTE]

Du kan da både spørge om feks hatten og andre ting, du kan bare kun gøre det hver 6 time … og de ting dyr, træer kommer på din startside … og alle andres.

Nej, der kommer KUN hvad JEG slår op… intet om, hva andre har slået op… og da slet ikke noget som helst om de er specielle ting, så man skal bruge til de forskellige små opgaver! Hvis jeg vil vide, hvad du fx slår op, så skal jeg pinedød ind på din side for at se det… Før i tiden kunne jeg se det direkte på min egen side…

Nå… ejg finder ud af om jeg overhovedet gider det her i løbet af et par dage :slight_smile: så besværligt gider jeg altså ikke at spille…

Hmmm… kan man overhovedet slette en FBprofil?

[QUOTE=Ann K;855431]Nej, der kommer KUN hvad JEG slår op… intet om, hva andre har slået op… og da slet ikke noget som helst om de er specielle ting, så man skal bruge til de forskellige små opgaver! Hvis jeg vil vide, hvad du fx slår op, så skal jeg pinedød ind på din side for at se det… Før i tiden kunne jeg se det direkte på min egen side…
[/QUOTE]

Det problem havde jeg også med Pioneer Trail dengang det hed FrontierVille - det ordnede sig selv da spillet fik nyt navn :tihi:

Men du burde i høj grad kunne få de ting du søger via Social Bonus?
Ellers skriv til Zynga.

Nå, jeg får ikke noget hjem hverken med den ene bonusdims eller den anden…
Skrive til Zynga gider jeg ikke… når jeg ikke på dansk helt kan forklare, hvad der er mit problem, så er jeg ret sikker på at jeg heller ikke kan kan på engelsk…
Jeg finder bare ud af om jeg gider at fortsætte med spillene…

F’resten… Kan man nu ikke længere spille spillene via Zyngas egen HP? Det gjorde jeg før i tiden altid med FV… Nu bliver jeg omgående ført til FB i stedet…

Ann, prøv evt. at lægge dine spillevenner ind under Nære venner på din spilleprofil. Det har jeg set foreslået i forb. m. Pioneer Trail. Jeg bruger det ikke selv, fordi jeg bruger en bonuscollector, men måske hjælper det?

Der er ikke noget, som hjælper… heller ikke at kigge på Zyngas forum, hvor der ellers har været en diskussio netop ang FBs tidlinie og besværet med at samle ting fra FVvennerne…
Så nu spiller jeg bare Fv i et lill reduceret omfang, til jeg igen har fået nok - og så sletter jeg formentlig profielen helt, hvis ikek jeg kan få det il at fungere ordentligt…

HC har jeg opgivet… dét blev ganske enkelt for kedeligt :ups: :sorry:

[QUOTE=Ann K;863567]Der er ikke noget, som hjælper… heller ikke at kigge på Zyngas forum, hvor der ellers har været en diskussio netop ang FBs tidlinie og besværet med at samle ting fra FVvennerne…
Så nu spiller jeg bare Fv i et lill reduceret omfang, til jeg igen har fået nok - og så sletter jeg formentlig profielen helt, hvis ikek jeg kan få det il at fungere ordentligt…

HC har jeg opgivet… dét blev ganske enkelt for kedeligt :ups: :sorry:[/QUOTE]

Jeg kan kun sige igen-igen: Zynga er meget hjælpsomme og svarer indenfor få timer :ok:

Fandt lige noget, der kunne være en forklaring:

How do I unhide and app from the news feed?

It is actually very easy to accidentally hide an app from your news feed. If you suddenly notice that an app’s (like Farmville, FishVille, or Cafe World) items are no longer showing in your news feed or that you can no longer access the app, it most likely has been hidden. Follow these steps to check and unhide the app.
When you are looking at your news feed, click the “Top News” link
Scroll to the bottom of your Top News feed and click the “Edit Options” link.
In the popup windows, click the “Applications” link.
If you see the game app on that list, you have hidden it. Click “Add to News Feed” to see the items again.
Retry the collector.
That is it! Go back to your news feed or that apps page and you should now see the app again!

Øh… Ingrid… kan jeg få en oversættelse… altså af hvilke knapper der skal trykkes på… hvad hedder de på dansk?

Haha, ja sådan en skulle jeg også lige selv bruge. Faktisk er det vist ikke nogen god vejledning. Men altså - i yderste venstre kolonne har du aller øverst et punkt, der hedder Nyheder. Hold musen over det, så kommer der en lille blyant til syne ved siden af. Klik på den og vælg Rediger Indstillinger, som i hvert fald hos mig er det eneste punkt. Så åbner et lille popup-vindue, og her kan du i hvert fald som udgangspunkt se, om du er kommet til at skjule FV fra dit newsfeed.

Da jeg ikke selv har skjult noget, ved jeg ikke, hvad man så skal gøre, hvis det ER skjult. Men mon ikke det er til at finde ud af. Hvis det altså er det, der er galt.