[quote=Dorthe Andersen;281849]Hmmm…godt spørgsmål.
Med alle forbehold for, at vi alle ved, at det jo ikke kun er make up’en man forelsker sig i - for handlede det kun om overflade, så var debatten jo hurtigt slut.
Jeg vil vende den lidt om.
Hvis jeg havde forelsket mig i en mand, hvor lækkerhed og personlig pleje og fysisk velvære - fx. en sportsgren var noget af det, der fik mig interesseret i ham (ud over alle hans andre overdrevne fantastiske kvaliteter) og så han lige pludselig forvandlede sig til en zombie i netundertrøje der aldrig rigtig gad noget, så kunne jeg da sikkert miste interessen for ham igen. Så var han jo kun en energiforladt skygge af sig selv og ikke den mand jeg forelskede mig i.
En formildende omstændighed ville være, hvad vi ellers havde bygget op siden vi mødtes.
Er det en kvinde der bare ikke længere går med make up - hvad har så gjort det? Har de fået 2 små kolikbørn lige i rap? Er hun ikke glad for sig selv og sin mand længere? Hvad er den dybereliggende årsag til at kvinden “lets herself go”? Er hun bare blevet deideret ligeglad med sig selv og behandler sin mand, som var han en selvfølge?
Ubehagelig tanke…at blive behandlet som var man en selvfølge. 
Kan det nogensinde være kvindens skyld manden er utro? Spørgsmålet er for nemt, for enhver er jo kun ansvarlig for egne handlinger, så i direkte forståelse, kan det jo aldrig være kvindens skyld.
Men i inddirekte forståelse…gjorde kvinden noget for at opretholde sig selv og en fortsat sund og attraktiv udvikling omkring sig selv som menneske, sin krop og sin personlighed? Viste hun sin mand hengivenhed eller frøs hun ham ude?
Hvis kvinden kun er en skygge af den kvinde manden forelskede sig i, så forstår jeg godt han må videre.
Det giver ham dog ikke en blanko check til at være utro. Han må selvfølgelig afslutte sit forhold i erkendelse af, at hans følelser ikke er med længere.
Et andet perspektiv; Kan man holde på sin mand ved at blive ved med at udvikle sig, opretholde sin egen trivsel, lækkerhed og generelle velvære - måske…men der er ingen garantier.
Kan man holde på sin mand, ved at blive VED med at gå med make up?
JA - hvis det kun var make up’en han forelskede sig i. :høhø:
Dette indlæg er skrevet med et glimt i øjet, men samtidig synes jeg alle har en forpligtigelse til at blive ved med at være noget for sin partner og ikke bare læne sig tilbage og sige jeg kan intet gøre".[/quote]
Hmm… Bob bob… Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal tolke dit indlæg. Men i store af det hele skriver du at man skal blive ved med at gøre noget ved sig selv så manden ikke falder fra?
I så fald… Jamen hvad er han da for en overfladisk mand så? Da jeg mødte min kæreste vejede jeg 65 kg. 5 år senere, vejer jeg en hel del mere. Hvorfor man ikke gider gøre noget ud af sig selv mere? Jamen hvorfor, den eneste ene er jo fundet