Det er sq da åndsvagt

Jeg overtog Dushara Deanta Tara fra Teresa sidste år. Jeg fik lov til at overtage hende til et kuld med Crazy, og det kom der jo skønne Carlos og søskende ud af :slight_smile:
Tara blev omregistreret til FIFé, med mig som ejer, og i TICA blev hun omregistreret, så hun stod i begge vores navne med mit først.

I TICA bliver hun registreret d. 1.6.2011 og Carlos fødes d. 12.7.2011.

Nu har jeg så registreret Carlos i TICA, men da der ikke er gået 60-65 dage fra Tara er registreret og til Carlos er født, bliver Carlos så automatisk registreret med Teresa som opdrætter og mig som ejer !!! :surrender1:

Ja det er sq da for åndsvagt i mine øjne :uha:

Mon ikke det kan rettes hvis de får rette sammenhæng fortalt at du ikke var klar over at der skulle gå xx antal dage inden en fødsel for at også stå som opdrætter?

Jo jeg kan da prøve at skrive igen :slight_smile:
Men ellers går verden nu ikke under for mig hvis de ikke vil rette det :cool2:

De har nok haft tænkt i den retning at du har haft “leaset” katten ved parringstidspunktet da Teresa stadigvæk har stået som ejer på det tidspunkt i TICA ? :slight_smile:

[QUOTE=Catika;858144]Jo jeg kan da prøve at skrive igen :slight_smile:
Men ellers går verden nu ikke under for mig hvis de ikke vil rette det :cool2:[/QUOTE]

:slight_smile: Men det er godt du deler den erfaring, for nu er jeg da meget obs på fremover at man bør sikre sig at stå som ejer af hunkat i TICA inden den parres. Er en god viden at have og give videre til dem som registrerer i både FIFE og TICA :slight_smile:

Ja det har de så nok :slight_smile:
Jeg anede ikke der var sådan en regel :høhø:

TICA fungerer ikke ligesom FIFe med, at hunkattens ejer på fødselstidspunktet betragtes som kuldets opdrætter. I stedet regner man hunkattens ejer ved parringstidspunktet for kuldets opdrætter, og det skal man tage højde for, hvis man ejerskifter en drægtig hunkat.

Jo der lærte jeg lige noget nyt :tihi:
Selvom der gik godt og vel et par måneder fra Tara kom her til hun blev parret, men det kan TICA jo ikke vide :wink:

Jeg må indrømme, at det vidste jeg heller ikke. Men det er jo rigtigt at man i TICA og CFA kan lave leasings aftaler - det kan man vist ikke i FIFe. Og det gør vel en forskel.
Måske kan vi klare det ved en mail mellem os til TICA ?

[QUOTE=Teresa Guldager;859179]Jeg må indrømme, at det vidste jeg heller ikke. Men det er jo rigtigt at man i TICA og CFA kan lave leasings aftaler - det kan man vist ikke i FIFe. Og det gør vel en forskel.
Måske kan vi klare det ved en mail mellem os til TICA ?[/QUOTE]

Jeg prøver lige at sende en mail til dem og så må vi se, eller gør det ikke noget :cool2:

[QUOTE=Teresa Guldager;859179]Jeg må indrømme, at det vidste jeg heller ikke. Men det er jo rigtigt at man i TICA og CFA kan lave leasings aftaler - det kan man vist ikke i FIFe. Og det gør vel en forskel.
[/QUOTE]
Det blander FIFe sig da ikke i! Der er ikke ejerregistrering i FIFe (her Felis Danica), så den der skriver sig på som ejer af hunkatten, når der søges stamtavler anses normalt for at være den der rent faktisk ejer katten. Er man af en eller anden grund uenig om hvem der ejer katten, så er det den, der ejer katten når killingerne fødes - og i givet fald vil man så skulle kunne fremvise en kontrakt, hvis man er uenig, men jeg har nu aldrig hørt om at nogen har søgt stamtavle på andre menneskers killinger.
VH
Susanne

Nå, nu har jeg mailet frem og tilbage med TICA, og der er ikke noget at gøre.

Så nu må jeg kunne give Teresa skylden for at have opdrættet endnu en s**** fræk og uopdragen somali :klapper:

Fed undskyldning :lol: