Det fik han så ud af det

Vi har længe rystet på hovedet af vores bengal Diesel for han har bidt i alt som en hundehvalp… Selv Sussie’s plast dække servietter som kom hjem fra zooplus.

Men i går fandt jeg i sofaen nogen af en katte tand mig i gang med at kigge dem begge kunne se Diesel var noget rød inde bag ved… Så han har knækket en tand. Han er nok øm for han har ikke spist så meget i tiden og jeg har undret mig i ugen han ikke ville røre hans ynglings godbidder…

Så af sted med ham på mandag til dyrlægen :S

Øv da, men kan det godt vente, jeg tænker på smerter:?

vi går og se tiden an han har fået en pille som jeg fik da han rev hele hans negl af, så nu ser jeg lige tiden an … Så håber lidt den tager smerten på ham ellers må vi af sted.

en kat har ikke godt af at gå fra nu og til mandag UDEN MAD, du må få ham til at spise…mos evt blødkost med en gaffel…bare for at få noget i ham…også gerne A/D da det er godt for småt spisende

Sådan som jeg læser det, går han ikke UDEN MAD, men hans godbidder ryger måske ikke så hurtigt ned, som de plejer.
R 500 er meget øm om sine katte.

Så jeg er IKKE nervøs. :slight_smile:

tak det er jeg glad for at høre…

Der ryger lidt våd mad ned og A38 … Men knaser dem er han ikke glad ved plus hans godbidder…

Det betyder nok at han har ondt. Kan det tænkes at det smertestillende du har ikke er godt nok til at tage tandsmerter?

Uhh, han har ondt nu! Bamse have også knækket et tand engang, han havde simpelthen så ondt, gik helt ind i sig selv.

Sørg for han får noget mad, det er det ALLER vigtigste!

Jeg håber dagen i dag og i morgen kommer til at gå hurtigt!

God bedring med ham!

Tandsmerter er noget af det værste - både hos os og kattene.

Hvis han bliver smertedækket er der ikke så meget andet at gøre. Tror ikke de tandopererer i weekenden ret mange steder - som regel smertedækker de og opererer kun det, der er akut og ikke kan vente til mandag.

Han ligger og sover nu på hans lammeskind . Vi har lige givet en pille mere.

Jeg blendet hans ynglings mad (applaws kylling ) med varm vand og det ville han gerne havde.

Har haft ringet og hørt dyrelægen og det er ikke bare lige at få en dyrelæge til det med kattetænder, for hvis der skal operes i det så syntes han det er bedst at han får den bedste behandling i stedet for noget halvt for det med at bedøve en kat skal man ikke gøre for mange gange…

Så vi hygger om ham og gør det så godt for ham som mulig, mere kan jeg ikke gøre. Selv Morgan putter om ham, tro godt han kan mærke at Diesel er skidt tilpas.

Men hvis det bliver være så må jeg ringe igen til dyrelægen.

De fleste dyrlæger kan da forhåbentlig fjerne en tand - for jeg formoder det er det, der er tale om.

Noget andet er så om det er noget de typisk gør i weekenden - og det tror jeg ikke.

Håber han klarer den på smertestillende weekenden over :slight_smile:

Ja det gør vi også dyrelægen ville havde det ordenlig tjekket for det er noget rødt der inde så de skal være sikker på der ikke er ved at gå betændelse i det …
Så vi venter og ser hvad der sker med ham

God bedring til Diesel missen, håber ikke han har det alt for slemt.
Knus Elin

Leise var hos 2 velrenommerede dyrlæger, der begge to overså, at der var hul helt op til nerven i en hjørnetand.

Jeg insisterede på, at der var noget galt, det var SÅ tydeligt, at han havde smerter.
Fik en tid så snart som muligt - dvs en lille uge efter - og i mellemtiden fik han flydende metacam morgen og aften, og så vådfoder.
Det var en helt anden kat! Han blev næsten sig selv igen!

Så det tager altså de værste smerter, nok til, at katten får det tåleligt.

Desværre var der uventede efterkomplikationer…
Og det tog tid for ham at komme sig over det, det er faktisk først i løbet af sommeren, at jeg har fået min skøde-putte-kæle Leis’ igen.

R, jeg håber, at du kan bruge ovennævnte til noget :slight_smile:

Hvordan går det med ham idag?

Jeg syntes han er noget sløv i dag … Han har fået blendet dåse mad med varm vand i det er røget ned …

Men godbidder og tørfoder det ville han ikke. Så i aften får han lidt dampet fisk som jeg laver i min damp ovn og blender det så kan han få det.

Jeg har givet ham cultura i dag sammen med hans piller så de ikke slår maven i stykker.

Men jeg ser frem til i morgen at komme afsted med ham.

[quote=Leopolds mor;469882]God bedring til Diesel missen, håber ikke han har det alt for slemt.
Knus Elin[/quote]

Jeg er mere spændt på i morgen om han skal være lige så hysterisk som sidste gang jeg var af sted det kunne jeg ikke lide at se ham på den måde…

Han skreg som du ved en bengal kan , hans hale var som en støvkoste og alt pels stritte på ham. der var 2 der holdte ham og en stak ham.

Så tro de bedøver ham med det samme for de for ikke lov til at kigge på hans tænder , hvis jeg kender ham ret.

Men glad ved jeg skal havde en med i morgen til dyrelægen for den sidste oplevelse der den sidder i mig i nu …

:S Så er Diesel nu ved dyrelægen vi skal hente ham kl ca 13 …

Håber bare snart han får det bedre det lille pus

Får vi en update?