Det fik han så ud af det

Ja det var ikke så godt :S

Det var åbenbart en killing tand vi har fundet han havde rigtig meget tandkøds betændelse derfor havde han ondt så hans bisser er blevet renset…

Dyrelægen sagde jeg ikke kunne gøre mere end jeg gjorde for han fik super foder og gav råt kød så nu har jeg fået noget med hjem til hans drikke vand for vi kan ikke børste tænder på ham…

Men han er stadig MEGET sløv og kold ude på badeværelset har lidt om jeg skal kontakte dyrelægen nu , for Sussie og jeg hentet ham ved 13 tiden…
Jeg afleveret ham kl 8 der ude ved dem…

Det der til drikkevandet er bare noget juks, da det tvinger katten til at skulle drikke klorhexidin, hvis den vil have vand :S

Jeg kan godt se, at din situation er svær, men en ordenlig gang Antirobe og lidt mere råt var måske en bedre løsning? Og så vil han muligvis få hyppigere brug for tandrensning end gennemsnitskatten…
Det lyder ikke just som om, at han vil være til at børste tænder på, nej… det er ellers utroligt effektivt!

Jeg kunne ikke drømme om at tilsætte noget til drikkevandet. Ville simpelthen være bange for de så ikke drikker nok.
En antirobekur kan garanteret slå det ned - om det så kommer igen er sværere at sige.

[quote=MiSi;469888]Leise var hos 2 velrenommerede dyrlæger, der begge to overså, at der var hul helt op til nerven i en hjørnetand.

Jeg insisterede på, at der var noget galt, det var SÅ tydeligt, at han havde smerter.
Fik en tid så snart som muligt - dvs en lille uge efter - og i mellemtiden fik han flydende metacam morgen og aften, og så vådfoder.
Det var en helt anden kat! Han blev næsten sig selv igen!

Så det tager altså de værste smerter, nok til, at katten får det tåleligt.

Desværre var der uventede efterkomplikationer…
Og det tog tid for ham at komme sig over det, det er faktisk først i løbet af sommeren, at jeg har fået min skøde-putte-kæle Leis’ igen.

R, jeg håber, at du kan bruge ovennævnte til noget :)[/quote]

Taras historie om igen bare med to tænder blottet. God bedring til Diesel.

Jeg undrede mig også en del over en knækket kattetand, for hvad kunne han have bidt i? En kattetand kan jo holde til at knuse (kværne er faktisk et mere korrket ordvalg, da de ikke tygger som os) knogler, og sidder som en fast del af kæben.

Håber han snart blir helt rask

Jeg gynger med en antirobekur - Colostrum - det tager de helt af sig selv har en mild antiinflamatorisk virkning, booster immunforsvaret og kan måske derefter holde tandkødet i et rimeligt niveau.

Jeg har haft gode erfaringer med det - det smager så godt man ikke lige skal lægge kaplsen i to sekunder, så har en anden kat ædt den:-)

Nu er en hård nat over stået … han er først nu sådan begyndt at gå rundt nu og han har fået hans ynglings spise …

Jeg puttede ham under min dyne i nat så jeg lå og varmet ham hele natten, det var det råd jeg fik af dyrelægen at han skulle holdes varmt…

Sikke hæs han er i dag han kan ikke sige meget gad vide om han har skældt så meget ud på dyrelægen :S

[quote=Lis Dahlstrøm;471313]Jeg gynger med en antirobekur - Colostrum - det tager de helt af sig selv har en mild antiinflamatorisk virkning, booster immunforsvaret og kan måske derefter holde tandkødet i et rimeligt niveau.

Jeg har haft gode erfaringer med det - det smager så godt man ikke lige skal lægge kaplsen i to sekunder, så har en anden kat ædt den:-)[/quote]

Lis, hvad er forskellen på Antirobe-kapslerne og Colostrum-kapslerne.

Jeg har prøvet med Antirobe-kapslerne til Mozart 30 dage - uden virkning -
desværre. :frowning:

[quote=Mona Jensen;471549]Lis, hvad er forskellen på Antirobe-kapslerne og Colostrum-kapslerne.

Jeg har prøvet med Antirobe-kapslerne til Mozart 30 dage - uden virkning -
desværre. :([/quote]

Antirobe er antibiotika
Colostrum der er mælk normalt fra ko tager 24 timer efter fødsel hvor den er rig på antistoffer

en anden forskel: Colostrum brækker de sig ikke af - får heller ikke dårlig mave - og så smager det godt.

Meeen - har katten uden virkning været 30 dage på Antirobe, så tvivler jeg Colostrom har den store effekt …

[quote=Mona Jensen;471549]Lis, hvad er forskellen på Antirobe-kapslerne og Colostrum-kapslerne.

Jeg har prøvet med Antirobe-kapslerne til Mozart 30 dage - uden virkning -
desværre. :([/quote]

Antirobe er et antibiotikum - Colostrum er naturlægemiddel. Så det ene udelukker ikke det andet. Man Antirobe skal selvfølgelig bruges velovervejet som alle andre antibiotika, mens Colostrum formentlig kan gives ‘altid’.

Undskyld, nu må jeg spørge, du gør hvad?
Jeg forstår heller ikke, om du kombinerer de 2 ting, og hvordan?

Selv har jeg fået at høre for, at jeg udtrykker mig uklart til tider, men at gynge med Antirobe - Colostrum :?
Jeg ved, hvad begge dele er, det er fremgangsmåden, jeg ikke hitter rede på :øhmm:

[quote=MiSi;471584]Undskyld, nu må jeg spørge, du gør hvad?
Jeg forstår heller ikke, om du kombinerer de 2 ting, og hvordan?

Selv har jeg fået at høre for, at jeg udtrykker mig uklart til tider, men at gynge med Antirobe - Colostrum :?
Jeg ved, hvad begge dele er, det er fremgangsmåden, jeg ikke hitter rede på :øhmm:[/quote]

Så ved jeg ikke om jeg kan forklare dig det.

Antirobe er antibiotika, som forhåbentlig kan få infektionstilstand reduceret voldsomt. For at holde det vedlige bruges Colostrum [Immunomodulatory proteins in colostrum] - PubMed - som iøvrigt er godt at give samtidig med Antirobe da det kan hjælpe på de gener Antirober kan gi mave/tarm.

Hvordan - det er bare at putte dem i katten …

Jamen, som jeg skriver, jeg ved godt, hvad begge dele (Antirobe og Colostrum) er for noget.
Men jeg forstår ikke, hvad du mener, når du skriver, at du gynger med dem?

[quote=MiSi;471597]Jamen, som jeg skriver, jeg ved godt, hvad begge dele (Antirobe og Colostrum) er for noget.
Men jeg forstår ikke, hvad du mener, når du skriver, at du gynger med dem?[/quote]

Ja, ja - dette er hvad der ordret står:
“Jeg gynger med en antirobekur - Colostrum - det tager de helt …”

Sikkert mere forståeligt havde der stået:

Jeg gynger med “på” en antirobekur - “men også” Colostrum - det tager de helt …

lille opdatering nu har han spist en hel sheeba med kalv og drukket lidt lun kaffe fløde men hold han er sløv og hæs efter den her tur …

Hold op han drikker vand tro vidst han er tørstig af at sove så meget :uha:

Undskyld, helt ærligt og redeligt: Hvad mener du helt konkret med “gynger”/“gynger med på” ?
Jeg fatter slet ikke, so sorry :ups::surrender:
Hvordan gynger man med et antibiotikum :?

[quote=R500;471604]lille opdatering nu har han spist en hel sheeba med kalv og drukket lidt lun kaffe fløde men hold han er sløv og hæs efter den her tur …

Hold op han drikker vand tro vidst han er tørstig af at sove så meget :uha:[/quote]

Han er sikkert hæs fordi han har været intuberet - hvilket er rigtig smart ved tandrens så det ikke kommer i lungerne.

Han er sikkert snart helt normal - også stemmen:-)

[quote=MiSi;471597]Jamen, som jeg skriver, jeg ved godt, hvad begge dele (Antirobe og Colostrum) er for noget.
Men jeg forstår ikke, hvad du mener, når du skriver, at du gynger med dem?[/quote]

-LOL-LOL-LOL:klapper:

(kun sjovt fordi jeg godt lige kunne se hvad du tænkte på min indre lystavle) Tak for dagens grin. :klapper:

[quote=MiSi;471605]Undskyld, helt ærligt og redeligt: Hvad mener du helt konkret med “gynger”/“gynger med på” ?
Jeg fatter slet ikke, so sorry :ups::surrender:
Hvordan gynger man med et antibiotikum :?[/quote]

Der er vel intet galt i at “gynge med på” (en anden måde at sige at man enig på) det Antibiotika andre nævner - det er jo det korrekte.

Men skal vi ikke lade den hvile her - det ligner ordkløveri nu, for ordkløveriets skyld …

[quote=Sheer;471609]
(kun sjovt fordi jeg godt lige kunne se hvad du tænkte på min indre lystavle) [/quote]

Jamen, jeg mente ikke noget. Jeg forstod ikke brugen af det verbum/udsagnsord, derfor spurgte jeg. Helt straight.

[quote=Lis Dahlstrøm;471612] at “gynge med på” (en anden måde at sige at man enig på) det Antibiotika

der ligner ordkløveri nu, for ordkløveriets skyld …[/quote]

OK, så du er enig, det er det, du mener. Så er jeg med. Tak :slight_smile:

Og at du oplever det som ordkløveri, er jeg ked af. Jeg fattede virkelig ikke brugen af ordet, derfor spurgte jeg fortsat. Jeg sværger på, at jeg ingen bagtanker havde.

Jo du forstiller dig Lis Dahlstrøm siddende og gyngende på en gynge og Antirobe siddende på gyngen ved siden af eller på samme gynge, og dernæst tænker du “hov nej, det kan da vist ikke passe”.

Det stod der selv på min indre lystavle. :rock:-LOL:wehu: