Det fortsætter og fortsætter

Prøv at se hvor længe I kan scrolle ned på den side her!
Husk at for nogle af kuldene er der KUN ET foto - der gemmer sig måske fire killinger bag!
Og husk, at dette KUN er DBs internater… der er flere…

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/SoegInternat?searchview&query=field+Art=Kat&searchorder=4&searchmax=10000

Jeg er rystet… Hvorfor fødes der stadig så mange uønskede katte i DK?

Hvornår får vi en lov, der forhåbentlig også tvinger katteejere til at udvise bare en smule ansvarlighed.

Og jeg kan jo ikke tage dem alle - selv om jeg mest af alt har lyst.

Overvejer at starte en formidling op, når jeg er færdig på min skole, men Uha - det er en farlig ting at gå ind i. Der er jo hundredvis af katte derude, som mangler hjem!

Jeg får personligt op mod fem henvendelser i ugen på min mail på hjemløse katte… Det er nedslående at sige nej… Men prøv at gange op. Fem gange fire = antal katte på en måned… gange 12 = antal katte JEG ALENE tilbydes på et enkelt år i den såkaldte danske velfærdsstat.

MVH

Og det er altså lige nu det samme antal katte, som jeg hvert år siger nej til, eller det kan jeg ikke hjælpe dig med, eller desværre jeg formidler ikke katte, Nej jeg har ikke plads her, Beklager - har du talt med internaterne osv osv osv

Og resultatet er også det antal gange årligt, hvor jeg lægger på med ondt i maven og sjælen og føler, at jeg slet ikke opfylder det mål, som jeg satte mig for år tilbage - at redde liv.

Tit forsøger jeg at sende videre, men ofte sidder den der modtager i akkurat samme situation som jeg selv.

Jeg er MEGET trist over gang på gang at sidde i den situation, Men siger jeg ja hver gang, så ender jeg jo i et hjem ala The Cat House i Californien…

Hvilket måske egentlig slet ikke ville være SÅ dårligt… hm…

mvh

jeg er efterhånden blevet så kynisk, at jeg ikke længere takker pænt nej, når jeg får tilbudt diverse huskattekillinger, som folk ikke kan komme af med!
I stedet får de et kort nej, og en besked om at neutralisering fkatisk er en rutineoperation hos dyrlægerne… samt at man må tage ansvar for sine handlinger! Hvilket betyder, at man selv må tage overskudskillingerne ind i sit hjem!*
Jeg er revnende ligeglad med om folk synes det er besværligt at skulle have 5 katte… de er selv skyld i at de er der! Og må så leve med det…

Naturligvis er der undtagelser… fx vores nabo, der trods alle gode intentioner om det modsatte, lige pludselig stod med et huskattekuld - der hjalp jeg gerne med at finde nye hjem til killingerne… men jeg tog ikke selv en ind!

Nej jeg tager den heller ikke ind. Men jeg føler ofte, at jeg bare sender bolden videre til andre… jeg er enorm træt af at rydde op efter andres uansvarlighed… eller bede andre om at gøre det…

Jeg har det skidt med at aflive raske dyr pga menneskers fejl

Men desværre lærer de færreste mennesker af deres fejl, hvis andre løser problemerne for dem.
At hjælpe nogen af med et kuld, vil i mange tilfælde betyde, at de bare får et kuld mere - for problemet løste sig helt af sig selv.
Jeg hjælper af princip kun, hvis personen der er i knibe selv gør en stor indsats. Og ja … det er synd for kattene, men endnu mere synd, hvis der kommer flere af dem.

Puha der er 13 sider - det er ikke til at fatte. Jeg kan huske da jeg var ude og vælge mine 2 huskatte hos hillerød dyreinternat (dyrenes beskyttelse) i maj 2006 der havde de 13 kuld killinger. Da jeg hentede mine katte hjem i juli var der kommet ydeligere 5 kuld. Der var simpelthen killinger over alt. Nogle af mor kattene havde endda adopteret forældreløse killinger. de havde rigeligt at se til der ude og var måske også lidt opgivende over at der bare kom flere og flere.

Og internaterne er desværre også selv lidt medvirkende til problemets omfang…
De neutraliserer nemlig ikke de killinger de sender afsted til nye hjem - voksne ja, men killinger får den nye ejer som regel blot en form for tilgodebevis på at de får rabat ved neutralisering hos internatets dyrlæge (eller hvordan sådan en ordning nu engang er skruet sammen).
Der vil stadig være alt, alt for mange killinger, der ender på internat pgr tidligere ejers ugidelighed/uansvarlighed/uvidenhed… men selv en dråbe i havet har effekt!
Så min mening er at internaterne burde gå forrest - og ikke sende en eneste kat ud af døren uden af den er neutraliseret!

Hvor er det synd at der er så mange katte i overskud - øv altså…

[QUOTE=lenschow;66560]Og det er altså lige nu det samme antal katte, som jeg hvert år siger nej til, eller det kan jeg ikke hjælpe dig med, eller desværre jeg formidler ikke katte, Nej jeg har ikke plads her, Beklager - har du talt med internaterne osv osv osv

Og resultatet er også det antal gange årligt, hvor jeg lægger på med ondt i maven og sjælen og føler, at jeg slet ikke opfylder det mål, som jeg satte mig for år tilbage - at redde liv.

Tit forsøger jeg at sende videre, men ofte sidder den der modtager i akkurat samme situation som jeg selv.

Jeg er MEGET trist over gang på gang at sidde i den situation, Men siger jeg ja hver gang, så ender jeg jo i et hjem ala The Cat House i Californien…

Hvilket måske egentlig slet ikke ville være SÅ dårligt… hm…

mvh[/QUOTE]

WAUU the ultimate dreams of dreams… sikke et sted -wehuu

Det væreste er at hver gang vi falder over en nedlagt egendom, kigger vi altid efter om nr 1 er der værelser nok til vores børn - nr 2 hvilke muligheder er der for at vi kan have vor4es katte (og mange flere) vi har begge en fælles drøm om at blive hjælpstation el.lig -wehuu

[QUOTE=Ann K;66595]Og internaterne er desværre også selv lidt medvirkende til problemets omfang…
De neutraliserer nemlig ikke de killinger de sender afsted til nye hjem - voksne ja, men killinger får den nye ejer som regel blot en form for tilgodebevis på at de får rabat ved neutralisering hos internatets dyrlæge (eller hvordan sådan en ordning nu engang er skruet sammen).
Der vil stadig være alt, alt for mange killinger, der ender på internat pgr tidligere ejers ugidelighed/uansvarlighed/uvidenhed… men selv en dråbe i havet har effekt!
Så min mening er at internaterne burde gå forrest - og ikke sende en eneste kat ud af døren uden af den er neutraliseret![/QUOTE]

Kan man mon bore lidt i det hos katteværnsorganisationerne i et forsøg på at opklare, hvorfor internaterne ikke neutraliserer de killinger, de får ind, inden de bliver formidlet videre:? Forskningen i fordele/ulemper ved tidlig neutralisering af katte (og hunde) blev faktisk indført af internaterne i USA - hvorfor gør internaterne herhjemme ikke ligeså:confused:
mvh Camilla

Folks uansvarlighed er stor, og så siger man at mennesket er intiligent, jeg spørger bare, hvor hene???

Man må ligge som man selv har redt, og folks nærighed er grusom, for det er derfor mange ikke neutralisere deres katte, eller også syntes de det er synd for hankatten, aldrig har jeg hørt så dårlig en undskyldning.