Det går ikke så godt....Opdatering

:ked: Det går desværre ikke så godt i den lille vuggestue
Først havde de fleste taget et par gram på…andre stod på vægten og et par havde tabt sig et par gram.

De suger og suger ,men tilsyneladende har Cait ikke nok mælk. Jeg har prøvet at give Sepia men uden virkning.
Nu er der lige en af tabbydrengene der har givet op.:ked:så nu er det ikke længere de syv dværge så de får andre navne senere :frowning:

Jeg har nu givet dem alle 2 ml erstatning for at de ikke skal dehydrere.
Gode råd modtages med kyshånd…jeg er tæt på panik

Virker hunkatten frisk ? Er du 100 pct sikker på alle moderkager kom ud ? Manglende mælk hos mor hænger ofte sammen med en infektion hos hende…få dyrlægen indover asap.

[QUOTE=Ankicoon;576168]Jeg har prøvet at give Sepia men uden virkning.
[/QUOTE]
Sepia? Hvaaaa snakker vi lige om? :slight_smile: Jeg ville forsøge med Primperan og evt. Oxytocin for at se, om det hjalp (med dyrlægens hjælp!). Det gør det nogle gange - men ikke altid. Du har ikke en anden hunkat som back up? (Så havde du sikkert allerede prøvet det). Og prøv lige for god ordens skyld at checke mor, tag hendes temperatur! Bare for en sikkerheds skyld. Selv småfeber kan slå benene fuldstændigt væk under mælkeproduktionen.
VH
Susanne

De fader ikke væk fordi moderen ikke har mælk nok - især ikke når du støttefodrer.

Lyt på killingernes lunger

Moderkagecheck som Camilla siger også god ide. Snup kattens temperatur - den må heller ikke være for lav!

Hydrer dem op ved at komme lidt vand i den flydende KMR - og så skal de se’fø’li ha’ det varmt - ingen mad på kolde/slappe killinger før de har varmen - det tager lang tid og gøres bedst nede i BH’en

Har tid hos dr dyr 13.30 så jeg ta’r afsted med hele banden

Hvis hun ikke har mælk, er der jo ikke andet at gøre end at du må supplere dem og håbe på at der kommer lidt mælk senere. Jeg har flasket et par kuld op og har ikke mistet nogen af dem, så det kan godt lade sig gøre, men du kan godt vinke farvel til dit sociale liv de næste par uger.

Jeg vil kraftigt råde dig til at du lærer at sonde, hvis du ikke allerede kan det. Det er mere præcist og hurtigere, så du rent faktisk kan få en smule nattesøvn, mens det står på.

Hold godt øje med killingernes adfærd. Manglende vægtøgning kan også skyldes infektion (hos killingerne) - selvom det nu er mest sandsynligt at det skyldes manglende mælk, når nu det er dem allesammen på en gang eller evt. en infektion hos moderen.

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;576172]De fader ikke væk fordi moderen ikke har mælk nok - især ikke når du støttefodrer.

Lyt på killingernes lunger

Moderkagecheck som Camilla siger også god ide. Snup kattens temperatur - den må heller ikke være for lav!

Hydrer dem op ved at komme lidt vand i den flydende KMR - og så skal de se’fø’li ha’ det varmt - ingen mad på kolde/slappe killinger før de har varmen - det tager lang tid og gøres bedst nede i BH’en[/QUOTE]

De har KUN lige fået de 2 ml…de suger fint nok på mormis men får ikke noget,men som skrevet tar jeg hele banden med tildr dyr, for hun fødte selv så jeg ved jo ikke med moderkager o.lign.

[QUOTE=En forhenværende bruger;576174]Hvis hun ikke har mælk, er der jo ikke andet at gøre end at du må supplere dem og håbe på at der kommer lidt mælk senere. Jeg har flasket et par kuld op og har ikke mistet nogen af dem, så det kan godt lade sig gøre, men du kan godt vinke farvel til dit sociale liv de næste par uger.

Jeg vil kraftigt råde dig til at du lærer at sonde, hvis du ikke allerede kan det. Det er mere præcist og hurtigere, så du rent faktisk kan få en smule nattesøvn, mens det står på.

Hold godt øje med killingernes adfærd. Manglende vægtøgning kan også skyldes infektion - selvom det nu er mest sandsynligt at det skyldes manglende mælk, når nu det er dem allesammen på en gang.[/QUOTE]

Lægen har lovet mig at instruere mig i sondefodring…

Den lille tabbydreng der vist har givet op, er livet en lille smule op efter at have ligget ind til min krop siden jeg skrev sidst…han er her endnu, men ved jo ikke om han klarer den…
Åh hvor jeg kan bruge masser af krydsede fingre her

:trøste:

:kryds:

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

MANGE x :kryds: herfra.

Jeg håber, at dyrlægen kan hjælpe. Også den lille tabby :kryds:

Rigtig mange :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:Herfra

Jeg håber dr. Dyr har en rigtig god ide, som kan gang i mælkeproduktionen.

Det er flot den lille mand stadig kæmper :rock:

Jeg krydser også alle de fingre jeg kan komme til! :kryds::kryds::kryds::kryds: Håber at du kan vende tilbage fra dyrelægen med gode nyheder og at alle killingerne klarer den. Der er ikke noget værre end når det ikke går som det skal med kattene, man føler sig så magtesløs. Held og lykke med det!:slight_smile:

:trøste:
:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:
Hilsen Lisbeth

Ikke for at komme malurt i bægeret. Jeg har haft rigtig dårlig erfaring med sondefodring. Killingerne kan ikke sige fra - og er maden der er kommet ned ved fodringen før ikke fordøjet går det galt.

Min oplevelse, det kræver 100% sunde og raske killinger sondefodres der …

Og igen - det kræver killinger hvis kropstemperatur er normal - uanset hvilken fodringsmetode der anvendes

:kryds: :kryds: :kryds:

Jeg har engang flasket en killing op med sutteflaske og det blev en stor succes.
Jeg ville ikke turde sondefodre, killingen kan jo slet ikke selv sige fra, og kender også til opdrættere som mistede kuld ved at gøre det(kan selvfølgelig ikke sige om de var gået til alligevel)
Vil de ikke rigtig sutte til at starte med syntes jeg at det er godt at give dem en smule med en engangssprøjte.
Hilsen Lisbeth

Jeg har en smart sprøjte med en sut på enden, den er rigtig god til de helt små, og den er købt hos Petworld.

Hvis killingen ligger hos sin mor, kan man jo ikke styre om den får mad der - altså ville jeg aldrig turde sonde sådan en killing.
Har den slet ingen mor, vil sagen være en anden, men det har jeg så aldrig prøvet.

Jeg har købt nogle små silikonedutter, der sjovt nok passer til en 2ml sprøjte, så på den vis gav jeg mine killinger tilskud. Man har både muligheden for at sprøjte i munden på dem, de har mulighed for at sutte i sig selv og de har mulighed for at sige fra.

Held og lykke med dem alle.