Det ka' min kat ikke stå for

Jeg kom lige til at se i en af trådene at der var en mis som var vild med is og lå og ventede på at skulle have,:slight_smile:
Sådan er min Heaven også, og så har hun en hørelse som er helt fantastisk.
Hun eeeelsker nemlig også flødeskum og hvis vi…ja det sker ikke så tit, men hun kan huske lyden…hvis vi skal have en Irish Coffee med flødeskum, så bruger vi dåseflødeskum og hun kan høre den lyd ligemeget hvor i huset hun er…så kommer hun drønenede og skal have et “par baner”:høhø:
Merlin her eeeelsker melon og Tomber alle former for tilberedte kartofler, hun leger vildt med dem,kaster dem op i luften og når de så endelig er “dræbt” bliver de ædt
Hvad kan jeres misser ikke stå for af “menneskelige spiser”?
Hilsen Lisbeth

Sushi… Teddy er ellers meget velopdragen ved bordet… Men spiser jeg sushi, så sidder han helt i nakken af mig, og rækker hele tiden en forsigtig pote frem (hvilket besværligør selve spise-akten for mig iogmed at jeg iforvejen forsøger at holde Arthur væk, og han kan være VÆLDIG insisterende, og smidig og hurtig…!)

Kaya har ikke den slags snavsede menneskevaner :høhø:
Sugieh var som killing VILD med melon, men har antaget relativ katteform som voksen. :slight_smile: Spiser nu “kun” smør, ost, fløde, og frikadeller :slight_smile: Hun står ved min side i det øjeblik hun hører jeg tager en kniv i skuffen :slight_smile:
Friis er ikke så gammel endnu, men spiser til gengæld ALT :smiley:

Milly elsker ost. Jeg kan aldrig have min ostemad i fred - hun vågner bare ved duften… :slight_smile:
Ja, og smør. Og pandekage. Og… :smiley:

Vores gamle kat Samson elskede agurk.
Min dejlige røde Lucifer var vild med pasta (det var til gengæld også det eneste menneskemad had gad spise)
Min lillesøsters Felix elskede kartoffelmos da han var killing, men det er han vist vokset fra.

De har ikke nogen specielle spisevaner, men det med hørelsen kender jeg godt. De kan høre på lang afstand, hvis der bliver slebet en kniv i køkkenet (knibslibning = afpudsning af kød = der ku’ falde noget af) :wink:

KeKe er alt ædende :wink: og en rigtig tyveknægt,- der gerne går i køleskabet ! Oline er vild med kylling,- Charmer, og Lille Fisen, elsker fisk, og Face æ l s k e r flødeskum , - og alle mine katte flokkes om min tallerken - - selv med stuvet hvidkål, - - inden den ryger i “opvaskeren”

Cats og Conni

Ha Ha ja det er min Barbelo som ligger vagt ved frysen.

Noël elsker Champignoner med det skal være på dåse eller stegte.
Spike alt hvor der er chili i .
Tammy stegt kylling , det ender med at vi er nød til at lukke ham ud når vi får det , han tager ingen gisler lol.
India yogurht
Rain og Ninja ost og majs
Asmus pepsi max hvis han kan snige sig til lidt
Ghost kogt spelt
Fie mie agurk
Clear flødeskum
Catharina popcorn
Night Blomkål
Lulu småkager
Mercy og Groover hyldebær suppe med fløde el. jordbær

[QUOTE=Noël;567210]Ha Ha ja det er min Barbelo som ligger vagt ved frysen.

Noël elsker Champignoner med det skal være på dåse eller stegte.
Spike alt hvor der er chili i .
Tammy stegt kylling , det ender med at vi er nød til at lukke ham ud når vi får det , han tager ingen gisler lol.
India yogurht
Rain og Ninja ost og majs
Asmus pepsi max hvis han kan snige sig til lidt
Ghost kogt spelt
Fie mie agurk
Clear flødeskum
Catharina popcorn
Night Blomkål
Lulu småkager
Mercy og Groover hyldebær suppe med fløde el. jordbær[/QUOTE]

Ja det var lige netop din ismis der startede mine tanker :slight_smile:
Det er jo næsten som en hund som sidder vagt ved ovenen når der er en steg i :høhø:

Nimbus har en svaghed for osteborde og dyrt oksekød, herunder roastbeef og engelsk bøf. Ami er derimod langt mere kræsen og holder sig kun til sit vådfoder og tørkost, men hun kan da fristes med røget laks i små mængder.

[QUOTE=Coon Danica;567213]Ja det var lige netop din ismis der startede mine tanker :slight_smile:
Det er jo næsten som en hund som sidder vagt ved ovenen når der er en steg i :høhø:[/QUOTE]

Ja det er rigtig .
Og Barbelo ligger dagligt foran frysen . også når vi for det meste ikke har is i frysen.Det kunne jo ske et mirakel lol
Ja og Ghost kan høre når hver gang jeg henter isterninger ved is maskinen . Han elsker vand med isterninger i . Og det har hans mavse jo ikke godt af , men gud hvor kan han blive tøse fornærmet :høhø:

Vores er også meget glade for sushi.
Så glade, at vi altid bestiller ekstra nigiri (uden wasabi) til dem. Laks og tun er de foretrukne.

Nu har jeg jo en multiallergiker, så mine er vant til at menneskemad er noget der bliver fjernet pr omgående. :frowning:
Men mine gamle siameser Donna var VILD med franske snegle (de der sprøde med chokoladeglasur) Hun skulle altid ha’ en bid eller to - uden glasur, selvfølgelig.
Hun gik i trance når hun lugtede pebermynte. Faktisk - den eneste gang hun nogensinde bed nogen, var da hun i en pebermynterus (eller noget) satte gebisset i min arm. Ikke spor aggressivt, sådan nærmere ved eftertanke :lys-ide: Men hendes hjørnetænder efterlod to fine huller i mit håndled :uha: Så jeg holdt for fremtiden kat for sig og pebermynte for sig… :høhø:
Gud hvor jeg stadig savner den kat… :hjerte:

min sove te … den indeholder baldrian… gæt lige hvor svært det er at tilberede OG drikke en te 7 katten mener de hhv skal hjælpe med både at lave og drikke…

Abyssiniere er generelt altædende, så det er nok nemmere at liste, hvad de ikke bryder sig om… :wink:
Der er selvfølgelig undtagelser og min Keyah er en af dem. Hun rynker på næsen af kød, fisk og rejer og den slags og spiser kun kattemad, men når det gælder KAGE og sodavandsis, så forvandler hun sig til et uopdragent lille møgkræ og så drikker hun også sjatten i bunden af glasset med cola.

Nu er der ikke den store forskel i hvad aby og somali spiser … læs alt :høhø:

Min første somali elskede the (Akilah drikker det gerne koldt) - og drak der gerne varmt, han spiste også pære :tihi: … og asparges.

Jendi spiste popcorn.

Alle jeg har og har haft drikker mælk - meget gerne - hvilket har gjort at jeg har haft spist havregryn med mælk, sukker og killing :dokdok: (pludselig stod der en killing midt i maden)

Men generelt alt hvad jeg spiser kan man da spise, ifølge mine katte, eller skal prøves.

hehe dejlig tråd :smiley:

Mollemus og Tiger har ingen favoritter, selvom vi prøver at lade dem smage, jo det skulle lige være laks, det går ned nogle gange, men for Tiger er det bedste i verdenen hilss kattefoder og Mollemus Whiskas vådfoder… :slight_smile:

Puha det er lidt af en liste for Oliver…

Han elsker :
Ost
Laks
Is (især vanilie is… Kan ikke ha det i fred, uden der kommer poter, næse og hår i:tihi:)
Chokolade kiks (Uden chokoladen naturligvis)
Leverposteg
Roastbeef
Youghurt
Popcorn

Han prøvesmager stort set alt hvad han kommer i nærheden af… Og ikke altid med hans mors gode vilje…:muhaha::tihi:

Smiler… sikke en hyggelig tråd

Candymann og jeg delte min morgenkaffe… sød og med masser af rå sødmælk (uskumet sødmælk)
Strenght popkorn
Lioness, Denise, Manse og Strenght ostepops
Banditten salt chips, helst pringels
Never, smør og stærk os… og nudler
cover vand fra vandhanen plus rosenkål og oliven… oliven er der faktisk mange af dem der kan lide.
Sugar, vil meget gerne have mine nødder, men det går jo ikke… og så de der penustpops

Vívil skal altid liiige prøvesmage mine chips :tihi:
Og i går delte Flykra og Vívil resterne af min the…
Flykra er også vild med smør og cheddar ost (og det skal åbenbart være cheddar :?)
Artos er ekspert i at stjæle saltstænger og af en eller anden mærkelig grund, så ELSKER han kaffe…kaffen skal være uden mælk, men allerbedst er det hvis der falder en hel kaffebønne på gulvet :savle: (:uha: :dokdok:) skøre kat :stuck_out_tongue: