Det kan være trist at få ret!

lige i forgårs hvor Oline igen var stukket af fra mig, da jeg åbnede terrassedøren,- og smuttede ned ad trappen, hvor hun sidder og venter på mig på græsset, sad Trine herinde, og spurgte: Hvorfor lader du hende ikke bare løbe, hun skal da nok komme hjem igen!

Ja, det tvivler jeg slet ikke på, men jeg er bange for Rågelejevej,- det er den vej kattene vælger, har jeg set på underboens 3 katte der er ca20 m. gennem “urskov”,- så er vejen der. Valget er nok også p.g.a. Irma (mastiff) og Hannibal ( blandingshund) i haven( deres egen Samson (norsk skovkat) er jo ligeglad med hundene, og smutter gerne gennem haven til skov eller bakker!

Nå Trine pressede mig faktisk en del ,-- sputgte om jeg troede , at min kat ville fare lige ud foran en bil??? Jeg kan kun sige : " det aner jeg ikke, men jeg tager ingen chancer"

Så i dag, efter at have fejret Maries fødselsdag. kommer der en fremmed dame, og fortæller, at hun har påkørt en langhåret stribet kat på vejen, - - om det er husets kat?

Stort . stort hyl fra stakkels Marie: d et er Samson !!!

Det var det så ikke, men underboens Basse ( huskat), som stadig trak vejret, - – Trine måtte låne min transportkasse, ringe til Steen og Britt, Vores dyrlæger) som jo heldigvis altid tager telefonen, og ned med Basse, som nu er indlagt til obs. for indre kvæstelser ( ingen brækkede knogler) , — Kim og Anette , ejerne . er på vej hjem fra Italien , og er underrettet
Men: Godt at Basse måske overlever, Godt, at det ikker var Samson, og- ikke mindst, - – Godt, at Oline er indekat, og kun snupper en “fræk” tur i haven, engang imellem , - - - - så mine katte er stadig indekatte. selvom udelivet kunne være fristende

Cats og Conni

Det er også af den grund at jeg aldrig får udekatte - jeg ville være så bange for at få beskeden om at min kat var blevet påkørt! :ked:

Ja, det er rigtig trist når man får ret mht. den slags ting - krydser fingre for at den stakkels kat overlever! :kryds:

Og fornuftigt at du holder dine katte indenfor! :hjerte:

-kramer

Jeg tror, at rigtig mange af os får nogle øjeblikke, hvor lysten til at lukke kattene frit er der.
Ingen tvivl om, at kattene ville nyde det.

Men så kommer fornuften - heldigvis - ind og overtager. For der er mange farer, der truer derude.

Godt du holder Oline inde, for ellers så kommer jeg fluks og henter hende, for det kan og må du bare ikke gøre Conni :venter::venter::venter: Der er så vildt meget færdsel på den vej… -what

Jeg glemmer aldrig da min røde burmeserkat, Tusse blev dræbt på vores ellers rimelige rolige parcelhusvej… du husker det nok… det er efterhånden 8 år siden og det glemmer jeg aldrig… det var rædselsfuldt… han var min sjæleven… uhhh

Ingen af mine nuværende 5 burmere får lov til at løbe frit… og de har det også godt som de har det, med egen store løbegård og hele huset til deres rådighed og vandreture i sele i vores 1400 m2 have… så det må de nøjes med :slight_smile:

Kære Mie

Ja, jeg husker godt, da Tusse blev kørt ned, på jeres nærmest lukkede vej,- så både Oline og singaerne bliver inde,- altså med Olines små springture:thumbup:
Knus fra Cats og Conni

Puh sikke en omgang. Håber at Bassen klare den:kryds:

Jeg har selv lige haft en udbryder - og som stadig forsøger.
Emeka min store bamse, han brød ud ikke mindre end 3 gange lige efter hinanden. Heldigvis er han nem at kalde til sig, men damn han har fået smag for livet uden for løbegården :blegne:
Vi bor også tæt ved en vildt trafikkeret vej her i Fredericia - så kan sagtens forestille mig, hvad der kunne ske - hvis han slap derop :ked:

Nu har dyrlægen lige ringet, og familien,som kom hjem i nat, har lånt transportkassen for at hente Basse, - som heldigvis slap godt fra den uhyggelige oplevelse!:tak:

Cats og Conni

Dejligt at høre at det er gået godt. Det er bare desværre sjældent udgangen på en påkørsel, så ja mine katte er også indekatte med adgang til have.

Godt at høre at deres kat heldigvis slap fra påkørslen med livet i behold! :trøste:
Så heldig kan man også være - men det kunne lige så vel have været helt slut for den lille kat… :ked: Derfor får jeg ALDRIG udekatte!

Men godt at ejerne er kommet hjem til katten igen - det har han nok brug for efter sådan en omgang! :hjerte: