Det laver katte, når de er alene hjemme

Faldt over denne undersøgelse og ville lige dele den med jer.

http://fpn.dk/liv/article1915222.ece

Ja så den godt i en af dagens aviser :høhø:

Det overrasker mig! Tusind tak:-)

Må jeg spørge, hvad det er der overrasker dig?

Jeg synes personligt ikke at der er noget revolutionerende i den artikel.

[quote=Nevadaisy;307183]Må jeg spørge, hvad det er der overrasker dig?

Jeg synes personligt ikke at der er noget revolutionerende i den artikel.[/quote]

Jeg troede faktisk, at de bare sov 95% af tiden. :stuck_out_tongue: Tror på et eller andet plan stadig på, at Amanda sover sine solide 94% af tiden (resten af tiden går med at smide grus ud af toilettet, for spise gør hun ikke rigtigt…). :høhø:
Hun ligger nemlig altid i køjen, når man kommer hjem…

Naturligvis - jeg troede som hende forskeren, at de sov det meste af tiden. Jeg har altid fornemmet at alt sov, når jeg gik - når jeg tager jakke på, så ligger alle sig rundt omkring, og der ligger de også, når jeg returnerer.

at de er oppe og spise med mellemrum er klart - det gør katte - men jeg troede virkelig ikke, at der var så meget aktivitet. Synes aldrig jeg fornemmer andet end store gabe-ansigter ala “Vi er lige vågnet” når jeg kommer hjem til mine.

Min kollega bor som genbo til os, og hun går hjemme og kigger herover - hun ser dem aldrig når jeg ikke er hjemme. Huset virker tomt siger hun.
Jeg er tit derovre, og når jeg er, så sidder vi - ja vi er begge adfærdsnørder og vi skulle se om Tara gik på Tip, når de var alene - og holder øje herover i timevis - uden at se en eneste kattebevægelse!

Så jeg troede godt nok de sov.

Der snød de mig måske - igen :slight_smile:

Kan det tænkes at katte der aktiveres for meget af deres ejer når de er hjemme blot sover når ejeren ikke er hjemme?

Altså forstået på den måde at de simpelthen har glemt hvordan de aktivere sig selv :?

Ok, jamen så kan jeg da godt se at det er en AHA-artikel :slight_smile:

Jeg er ikke i tvivl om at mine ikke sover når de er alene hjemme - der er tydelige spor efter deres hærgen. Desuden er jeg jo meget hjemme og jeg ved de fræser rundt hele dagen og kan ikke se hvorfor det skulle være anderledes når jeg ikke er hjemme. At katte ser fjernsyn undrer mig heller ikke, for mine sidder klistret til skærmen når fjernsynet er tændt.

Men sådan oplever vi jo kattene forskelligt :slight_smile:

I går aftes summede fjernsynet pludselig. Jeg var der ikke og gemalen heller ikke. Det var en mis der havde tændt det…dyygtig:rock:
Noget tyder dog på vedkommende mis ikke helt havde styr på programmerne…måske den havde ledt efter Animal Planet:tihi:

Så må man konkluderer at vores misser altid skal have minumum en legekammerat til når er er alene hjemme. Men det har jeg nu altid ment at de skulle :slight_smile:

[quote=birtheras;307192]Kan det tænkes at katte der aktiveres for meget af deres ejer når de er hjemme blot sover når ejeren ikke er hjemme?

Altså forstået på den måde at de simpelthen har glemt hvordan de aktivere sig selv :?[/quote]

Jeg ved, at Amanda sagtens kan aktivere sig selv…tror faktisk bare ikke, at hun gør det, når hun er alene hjemme… :stuck_out_tongue:

[quote=birtheras;307192]Kan det tænkes at katte der aktiveres for meget af deres ejer når de er hjemme blot sover når ejeren ikke er hjemme?

Altså forstået på den måde at de simpelthen har glemt hvordan de aktivere sig selv :?[/quote]

Nej det har jeg bestemt aldrig hørt om :slight_smile: Katten er modsat hunden et meget selvstændigt dyr - også i forhold til hvornår den bevæger sig eller ej.

Det kender jeg ingen ejer eller træner, der har kunnet lave om på.
Men jeg har set understimulerede katte, der sygnede hen og blev inaktive af kedsomhed.

MVH

Samme her - mine løber og leger nu - de sov, da jeg kom hjem for lidt siden

Præcis det samme med hende. Hun står op og leger, når vi kommer hjem (og sover :thumbdown:). Overvejer stærkt lydløst legetøj, men desværre er det Amanda, der larmer! :øhmm:

Ja de kan trampe i gulvet hvis de VIL høres:-)
Eddie synger opera på 1. sal sammen med Tip lige nu haha - det lyder skrææækkeligt når de to synger. De elsker soveværelset, for det gir genklang.

Tara og Fie laver løbelege gennem stuen og op over alle møbler og kun Nanoq er normal - han er gået ud en tur - jeg tror jeg går med ham:-)))))

Superinteressant undersøgelse. På grund af weekend-arbejde tilbringer jeg jævnligt hverdage hjemme og her følger kattene det samme mønster; de sover i stuen. Det regnede jeg så med var deres normale dagsrytme, som de også følger, når de er alene 8-10 timer, de dage hvor vi begge arbejder.

Overvejer nu at sætte et webcam op og finde ud af, om de er helt anderledes, når de er alene :øhmm:

Det synes jeg vi skal gøre:-) Flere af os så kunne vi sammenligne resultaterne! 50 katte var der i undersøgelsen - vi er da flere herinde:-)

KH

:øhmm: ville sige mine sover for hver gang vi kommer hjem ligger de på lammeskindet eller kurven og ser MEGET søvning ud :snorker:

Når jeg er hjemme i weekenden, er der lige en fire timer midt på dagen, hvor kattene snupper deres middagslur. Jeg skal godt nok råwe højt for at vække dem der. Min veninde var her også et par dage i sommer - hun kunne rapportere, at lige så snart jeg var ude af døren, så skred kræene op i sofaen, og der lå de og snorkede hele dagen - de ignorerede hende og endda hendes hund, som ellers var dødsensfarlig! Men når jeg kommer hjem, står de selvfølgelig på den anden side af døren og råwer til mig, at de ikke overhovedet har vidst, hvad de har skullet give sig til hele dagen og at de har saaaaaavnet mig - det er lige før, de river sig i håret også :ups:

Så jeg tror faktisk ikke helt på, at mine hjerner rundt og aktiverer sig selv hele dagen, når jeg er på arbejde. Men det kunne da være ret skægt at undersøge.

Lige nu er jeg i øvrigt i gang med at ødelægge deres døgnrytme fuldstændigt, for jeg har været syg og hjemme i en måned. Så timerne, hvor de tager en snorker midt på dagen er blevet færre - nu er monsterluren blevet til lidt flere og flere gange i løbet af dagen. Sjovt, synes jeg…

mvh. tina

Jeg tror faktisk heller ikke at mine laver en masse når jeg ikke er hjemme.

Tager jeg hjemmefra tidligt om morgenen så står Victorias vådfodder der stadig når jeg kommer hjem igen omkring middagstid og pludselig kaster hun sig over maden. Min konklution er at hun har sovet mens jeg har været væk.

Drengene gør det samme med tørkosten :høhø: