Det sjoveste/mest geniale osv stamnavn du har set

håber det er ok jeg laver tråden herinde.

Hvad er det sjoveste, mest geniale eller lign stamnavn du har set.

Mit bud må være “no-face”, det opdræt der startede selkirk rex racen, og det er et perser opdræt. Det er imo god humor :høhø:

Har i bud på navne der har gjort et indtryk for jer

Katten i sækken

For efterhånden en hel del år siden var der et dansk opdræt “Katten i Sækken”:thumbup: - måske andre kan huske mere:surrender1:

2 sjæle 1 tanke :tihi:

Artos er fra opdrættet “Ka’ do li cats” :smiley: Skal selvfølgelig siges med sønderjyst accent :tihi:

Jeg har altid godt kunne lide navnet MightyPaws :slight_smile: vist nok et MCOopdræt…

Heavens gift er et ret fedt stamnavn

DK Need Fur? - der logisk nok opdrætter Sphynx :wink:

Mener, det var et skovkatteopdræt, der hed “Klumpelus”.
Vi udtalte det længe med tryk på næst-sidste stavelse, indtil årsagen til navnet gik op for os :smiley:

:tihi:

Chausette = lille sko. Birmaopdrætter, der kun trak det ene kuld, så det geniale stamnavn jo er låst de næste maaaange år! Det ville jeg gerne selv have fundet på!
VH
Susanne

Hvis jeg husker korrekt … Katten i Sækken var Heidi Rosbergs og hendes ex-mands stamnavn - da de blev skilt beholdt ex’en stamnavnet, og Heidi måtte finde på et nyt, som så blev Why Forget. Katten i Sækken er ikke længere aktivt, så det var ret kedeligt, at Heidi ikke kunne beholde det. Det er i øvrigt også en af mine favoritter, især fordi der jo var så mange fantastisk lækre burmesere med stamnavnet, fx Katten i Sækkens Elefantfod :slight_smile:

The MadCatter :smiley:

En snowshoe opdrætter som blandt andet har lagt navn til nogle misser i Fies stamtavle. Den danske variant er mig bekendt ikke taget, så den kan en da tage :slight_smile:

“Den gale Kattemager”

hahahhahha

[QUOTE=Susanne W;1012568]Chausette = lille sko. Birmaopdrætter, der kun trak det ene kuld, så det geniale stamnavn jo er låst de næste maaaange år! Det ville jeg gerne selv have fundet på!
VH
Susanne[/QUOTE]

Chausette betyder sok/strømpe og ikke sko. Chaussures betyder sko. Så du kan godt nå at nappe det franske navn for sko. :slight_smile:

Jeg synes så, at Why Forget er et af de bedste :slight_smile: Men Heidi er vist i det hele taget ret god til navne - er det ikke også hende med “Bandlyst i Bøvelse”? :smiley:

[QUOTE=lenschow;1012601]The MadCatter :smiley:

En snowshoe opdrætter som blandt andet har lagt navn til nogle misser i Fies stamtavle. Den danske variant er mig bekendt ikke taget, så den kan en da tage :slight_smile:

“Den gale Kattemager”

hahahhahha[/QUOTE]

:smiley: :smiley: :smiley: Bortset fra jeg er sindsyg glad for mit stamnavn og ikke vil af med det, så er “Den gale kattemager” absolut et jeg kunne finde på at bruge, hvis det var muligt :smiley:

Efter at have fået historien om Kongen Kambyses synes jeg at navnet er perfekt for Kambyses formår at lave Majestætisksmukke misser

Og så s´følgelig Zittcat da det jo er en sammentrækning af efternavn og da så den er så åbenlys

Jo, det er et af de gamle (altså Katten i Sækken) :slight_smile: Jeg har også brokket mig over, at hun er blevet halvkedelig på sine gamle dage, selvom vi selvfølgelig har haft nogle gode grin over, at jeg købte en avlskat, der hed noget med Jomfru - og hun holdt dælme fast på sin mødom :høhø: Blandt de gamle er også “Grus i genetikken” “Incestzuella” (høj indavlskoefficient), “Centrum i Universet” og “Hollandaise Face”. Et af de bedste Why Forget navne må da næsten være Connis kat, Gallianos mor, Why Forget Oline Mavepine :slight_smile:

Og ej at forglemme Oli E. Pøl, Vedu Vadu og Hollandaise Face :slight_smile:

Og Evolution på dåse - kan huske at den blev solgt til udlandet vist nok Finland.