Det var synd Josephine

Vi har en catdanser siddende i skuffen til stor morskab for Kalle, og også lidt de andre af og til. :slight_smile:

Lige før så vi godt at der var en løben frem og tilbage af en hel række katte.:?
Så ser vi at det er Josephine som løber mere og mere bange med flokken efter sig :frowning:
Så vi kom op af sofaen.
Det viser sig så at catdanseren har fået snoet sig rundt om det yderste af hendes hale og sidder nu fast.
De andre er jo af den mening at det er også meget bedre at den sidder på Josephines hale i stedet for i skuffen hvor der ikke er så meget ved at fange den…nu løb den rundt i hele huset, ud af kattelemmen og op af trapperne :tihi:

Nej, det var virkelig synd for hende og hun var meget chokeret, vi måtte faktisk klippe en tot hår af for at få den af.
Kan ikke lade være med at tænke på…hvad nu hvis vi ikke havde været hjemme:ked:
Nu tør jeg ikke hænge den op igen, troede bestemt ikke den kunne skade dem.
Hilsen Lisbeth

Årh det var synd :frowning:

Stakkels Josephine! Godt I var hjemme til at redde hende!

Nåååårh stakkels Josephine… Men godt at i var hjemme :slight_smile:

Det er den med snor og misser - bedre gemme legetøjet med snor væk når misserne er alene :slight_smile:

Jeg er så glad for at der ikke sket værre end der gjorde. Jeg er sikker på at hun nok overlever at miste hårdtotten :slight_smile:

[QUOTE=birtheras;591015]Det er den med snor og misser - bedre gemme legetøjet med snor væk når misserne er alene :slight_smile:

Jeg er så glad for at der ikke sket værre end der gjorde. Jeg er sikker på at hun nok overlever at miste hårdtotten :)[/QUOTE]

Det er ikke en snor Birthe, det er en klaverstreng altså et stykke stift ståltråd med noget papagtigt legetøj i enden.
Vi har haft sådan en hængende i årevis uden at der er sket noget før.

Jeg kunne aldrig drømme om at have hverken snore eller elastikker hængende.

Man skulle jo ikke mene, at lige netop en MCO har brug for kunstigt at forlænge halen.

Stakkels Josephine - men jeg må bekende, at jeg kom til at more mig ret højt, da jeg læste om dig. Det er altså Lisbeths skyld :rock:

[QUOTE=galath;591026]Man skulle jo ikke mene, at lige netop en MCO har brug for kunstigt at forlænge halen.

Stakkels Josephine - men jeg må bekende, at jeg kom til at more mig ret højt, da jeg læste om dig. Det er altså Lisbeths skyld :rock:[/QUOTE]

Jeg kunne altså heller ikke selv lade være bagefter.
Det så bare sjovt ud at hele flokken løb efter den dumme catdancer.
Jeg kunne næsten høre at de sagde…Nej mor, ikke klippe den af…nu har vi det lige så sjovt :tihi:

åh nej da! :frowning: Stakkels Josephine :trøste:
Vi har også haft en siddende i en skuffe, netop fordi der hverken er snore eller elastikker i, den er nu fjernet…

Ja, der kan altså hurtigt ske noget. Bedst som man tror alt er i den skønneste orden, så sker der noget uventet…

Hvor heldigt i var hjemme - pyha.

Jeg passede engang en kat i dens eget hjem fordi slaverne skulle på ferie. De sagde jeg bare kunne tage forbi Onsdag morgen fordi der var mad og vand nok. Men jeg tog nu alligevel over Mandag aften - efter de var rejst - og fandt katten siddende i vindueskarmen med poten viklet ind i snoren til persiennen:blegne:.

• det havde den nok ikke overlevet hvis jeg først var kommet Onsdag, den var nærmest i panik. Og gudskelov have den ikke forsøgt at springe ned, for så kunne benet måske have været brækket for den ville umuligt kunne nå gulvet.

De havde haft persienner i ÅREVIS og havde haft flere katte. Men lige den dag var uheldet altså ude.

[QUOTE=Helene;591094]Ja, der kan altså hurtigt ske noget. Bedst som man tror alt er i den skønneste orden, så sker der noget uventet…

Hvor heldigt i var hjemme - pyha.

Jeg passede engang en kat i dens eget hjem fordi slaverne skulle på ferie. De sagde jeg bare kunne tage forbi Onsdag morgen fordi der var mad og vand nok. Men jeg tog nu alligevel over Mandag aften - efter de var rejst - og fandt katten siddende i vindueskarmen med poten viklet ind i snoren til persiennen:blegne:.

• det havde den nok ikke overlevet hvis jeg først var kommet Onsdag, den var nærmest i panik. Og gudskelov have den ikke forsøgt at springe ned, for så kunne benet måske have været brækket for den ville umuligt kunne nå gulvet.

De havde haft persienner i ÅREVIS og havde haft flere katte. Men lige den dag var uheldet altså ude.[/QUOTE]

Ja det med snorene i persienner har netop været til diskussion herhjemme, da vi skal have gardiner eller lignende til vinduerne (vi flyttede ind i januar, det er ved at være på tide :tihi: ), for jeg vil hverken have foldegardin (dem med snore bag på selve stoffet, som kan kvæle både katte og børn) eller persienner eller andet der kan være farligt, men så skrumper udvalget også en del…

Jeg købte gardiner (foldegardiner), før jeg fik kat. I begyndelsen havde jeg en naiv
forestilling om, at katten (havde kun én dengang) kunne lære at omgås gardinerne
fornuftigt, at det bare var en killingefase, når hun ville hænge i dem og kravle ind bag
ved dem og flå i trådene. Så jeg kæmpede en - naturligvis helt forgæves - kamp
med hende om at lære det. til sidst måtte jeg opgive, så gardinerne har ikke været
rullet ned i over et halvt år.

De hænger der kun til pynt, og jeg har efterhånden lært at leve med at hele mit liv
må foregå for oprullede gardiner :høhø:

Nååårh… stakkels Josephine. Godt det ikke gik værre. Jeg har det heller ikke godt med f.eks rullegardiner og de dumme snore der er i, men jeg kan ikke undvære mit mørklægningsgardin i mit soveværelse. Så her er snoren bundet op omkring gardinstangen, så de ikke kan komme galt afsted med den. Med det resultat at rullegardinet næsten altid er trukket ned. Hvorfor er de også stoppet med at lave de gammeldags rullegardiner uden snore. Dem hvor man bare skulle trække lidt i, for at få dem op eller ned. Øv altså

Ja sådan nogle ville jeg også gerne have!

Nårh, stakkels Josephine :frowning: