Dianas Have - eller 'hvordan man overfylder alt for få kvadratmeter'

Tusind tak igen :slight_smile:

Jeg tager såmænd ikke noget - kun dækning af udgifter til evt. kørsel, fotokopiering osv., hvis det bliver aktuelt. :slight_smile:

Jeg prøver nemlig at ‘øve’ mig lidt i at tegne og rådgive, for MÅSKE på et senere tidspunkt at blive ‘god nok’ til at kunne tage lidt for det… :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;838669]Tusind tak igen :slight_smile:

Jeg tager såmænd ikke noget - kun dækning af udgifter til evt. kørsel, fotokopiering osv., hvis det bliver aktuelt. :slight_smile:

Jeg prøver nemlig at ‘øve’ mig lidt i at tegne og rådgive, for MÅSKE på et senere tidspunkt at blive ‘god nok’ til at kunne tage lidt for det… :-)[/QUOTE]

i mit tilfælde er det nemt nok gg du har 12*18 meter at boltre dig på… det er pt bare plæne så det kan blive til hvad som helst - det skal bare være innovativt og med et vandmiljø med lav bro :slight_smile:

Hehe…skal nok liiige have lidt mere info…:høhø:

Og kan se, du bor i storkøbenhavn, så når jeg engang har tid, skal jeg nok lige slå et smut forbi dig og kigge på sagerne. Der er jo mange ting at tage hensyn til… :slight_smile:

Så kan du jo bruge tiden på at overveje, hvilken stil/elementer du kunne tænke dig i haven, hvilke planter du har et godt øje til - og hvilken farveskala, du bedst kan lide. Og hvilke planter du bare absolut IKKE bryder dig om - for sådan nogen har de fleste jo også…:høhø:

Hov! Hvor er du flyttet hen? :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;838622]Tak :slight_smile:

Jeg vil som sagt gerne hjælpe med forslag og ideer, hvis man er interesseret i det. Eller en decideret tegnet haveplan med forslag til beplantning osv. :slight_smile:
Hvis man bor langt væk fra mig kan det nok klares med en omgang fotos af området fra alle vinkler OG en rimelig målfast tegning over grunden, hvor bygninger og andre ‘faste’ ting (som kloak, nedløbsrør, eksisterende og blivende belægning og beplantning etc.) er tegnet ind på. :slight_smile: Og så selvfølgelig en beskrivelse af, hvad man ønsker sig… :-)[/QUOTE]

Jamen, det vil jeg da meget gerne tage imod! Jeg er selv rimeligt idé forladt, men synes da at den er pænere end da vi flyttede ind alligevel :tihi:
Men hvis jeg må, så vil jeg gerne sende en stribe fotos, og en plantegning :slight_smile:

Hold da lige op, en fantastisk smuk og hyggelig dejlig have du har :slight_smile:

Rigtig smuk have og er huset som vi lige nu har forelsket os i stadig til salg når vi får solgt, så får du din sag for, der er nemlig en HA jord til :høhø:

[QUOTE=Eife;838708]Jamen, det vil jeg da meget gerne tage imod! Jeg er selv rimeligt idé forladt, men synes da at den er pænere end da vi flyttede ind alligevel :tihi:
Men hvis jeg må, så vil jeg gerne sende en stribe fotos, og en plantegning :)[/QUOTE]

Jeps, det må du da. :slight_smile: Så kigger jeg på det, når jeg får tid… :slight_smile:

Du kan lige sende mig en PB…

Takker igen - og en hektar, uha, der kan godt nok stoppes MANGE fine elementer ind! :slight_smile:

Jeg har jo selv ejet et nedlagt landbrug med 10.356 kvm. grund - nåede desværre ikke at starte på udendørsarealerne for alvor, inden jeg mødte en mand, som fik mig til at sælge og flytte derfra… :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;838775]Takker igen - og en hektar, uha, der kan godt nok stoppes MANGE fine elementer ind! :slight_smile:

Jeg har jo selv ejet et nedlagt landbrug med 10.356 kvm. grund - nåede desværre ikke at starte på udendørsarealerne for alvor, inden jeg mødte en mand, som fik mig til at sælge og flytte derfra… :-)[/QUOTE]

Bare rolig, jeg er kurreret med hensyn til havearbejde. Der skal være græs og ikke meget andet udover hvad der kan være i potter. Er træt efter 7 år med 4300 m2 have og buske og hække som skal klippes flere gange årligt for at det ser nogenlunde ud.

[QUOTE=Kiwa;838422]Vores er ganske moderate synes jeg. De bliver ret høje 60-70 cm og med en omkreds pr. plante på ca 40-50 cm. i dia. alt efter hvor tæt de står på hinanden. De flytter sig lidt for hvert år på voksestedet, men deles nemt, hvis man synes deres retning går den forkerte vej. Synes de er flotte, og er gode til at dække mindre heldigt udseenede ting - f.eks den nederste del af husets murværk, eller i en bedkrans omkring et stort træ, som den hængebirk vi har stående.

Lad vær med, at gå ud og køb den, du kan sagtens få nogle stykker af os til at starte på.
Mvh
Yvonne[/QUOTE]

Takker for svar. :slight_smile:

Jeg er nemlig ved at lave katteskjul, ind til videre med græsser og pampas. Skal have fat i elefantgræs og tænker også bregner. :slight_smile:

Tusinde tak for tilbudet. :smiley:

Ja, men man slapper nu også så godt af med at bare at gå gå og “pille”…alle tanker er væk ved det arbejde :)…syntes jeg…

hehe - jeg ikke ikke flyttet endnu …

men jeg rykker til Dronningmølle oppe på nordkysten… haven er pt 1200 men jeg regner med at udvide til ca 4800 kvm :slight_smile: så skulle en lille voliere på 250 kvm jo lige være til at overskue :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;838845]hehe - jeg ikke ikke flyttet endnu …
men jeg rykker til Dronningmølle oppe på nordkysten… haven er pt 1200 men jeg regner med at udvide til ca 4800 kvm :slight_smile: så skulle en lille voliere på 250 kvm jo lige være til at overskue :)[/QUOTE]

Hvor lyder det dejligt, Gitze. Hvordan mon dine lejlighedskatte vil tage de nye og helt anderledes omgivelser? Det bliver sikkert lidt overvældende for dem først, men derefter spændende, meget spændende. :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;838845]hehe - jeg ikke ikke flyttet endnu …

men jeg rykker til Dronningmølle oppe på nordkysten… haven er pt 1200 men jeg regner med at udvide til ca 4800 kvm :slight_smile: så skulle en lille voliere på 250 kvm jo lige være til at overskue :)[/QUOTE]

EJj hvor fedt!!

jeg glæder mig også meget… der er noget tid til endnu, men jeg glæder mig som et lille barn!! :slight_smile:

og du har ret FF - jeg håber de bliver glade for det… når de har vænnet sig til det :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;838861]jeg glæder mig også meget… der er noget tid til endnu, men jeg glæder mig som et lille barn!! :slight_smile:

og du har ret FF - jeg håber de bliver glade for det… når de har vænnet sig til det :)[/QUOTE]

Jeg forstår dig SÅ god - jeg flytter jo selv fra en lejlighed på 60kvm til et hus på 350+ kvm og HAVE!! Ihh hvor jeg glæder mig - nu er der heldigvis så få dage at de snart kan tælles på en hånd :smiley: :smiley:

Jeg kan kun sige dette, sikke dog en vidunderlig have du har, den er jeg vild med :smiley:

Jeg vil også sige at det nok er liiiige i overkanten at lave ‘prydhave’ på en hektar :cool2: - med mindre man altså har råd til at ansætte en håndfuld gartnere på fuld tid…:tihi:

Tak Pia :slight_smile:

Mht. katteskjul, så er bambus altså også et hit :slight_smile: