Dievorter

Jinnee skal føde om små 14 dage og er gået ind i den fase, hvor hun konstant smider sig på ryggen, peger på sin mave og kræver nuuuuuuuus!

I dag smed hun sig igen på mit skød og pludselig ser jeg at hun faktisk har en ekstra dievorte. Hun har 5 i venstre side og de normale 4 i højre :slight_smile:

Den ekstra sidder mellem de to “normale” nederste. Den er pink som de andre og den er også forstørret, men ikke helt så stor som de andre. Hun har smidt hårene rundt om den, som på de andre dievorter.

Det ser altså sjovt ud og jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har bemærket det tidligere. Er der nogen der ved, hvor almindeligt det er? Jeg har ikke selv oplevet det før.

Jeg har ikke oplevet det med mine katte, men samtlige af de hunde jeg har haft, har haft ulige antal dievorter :slight_smile:

Alta har også en ekstra, så hun har 2 dievorter som kun sidder 1 cm fra hinanden. Og ja, det ser ret spøjst ud :slight_smile:

Jeg har også haft en hunkat med ekstra dievorte.
Der blev aldrig forsøgt diet på den tror jeg, så om den virkede ved jeg ikke.

Men jeg tror ikke det er meget unormalt egentlig.

Nå, det lader til at det er meget almindeligt. Jeg har bare aldrig skænket det en tanke før, men sådan er det nok, når man aldrig har oplevet det. Jeg tvivler på om den kan give mælk, men der er jo også rigeligt i de 8, der virker.

Jeg tror godt du kan regne med at der er mælk i den ekstra hane. Min Gaia havde osse en ekstra som sad mellem to andre, så der næsten ingen mellemrum var - Der var masser af mælk, men hold op en moslen, for de fede britebørn kunne jo ikke have deres store hoveder for hinanden :slight_smile:

Rynke har også en ekstra (Kiras Peterbald). Og jeg har en huskat der mangler de to øverste :slight_smile: så hun kun har 6.

Min pige har ogå 9, dog er den ene lidt mindre en de andre, men den er også blevet tyk og pink her i hendes drægtighd. Jeg var også noget overrasket da jeg opdagede det, mn blev beroliget ved at høre at andre havde haft samme oplevelse som mig, men på plus siden er det jo godt hvis det betyder at der så er 9 pladser i mælkebaren :slight_smile:

jep rynke har 9 - og den extra sidder midt i rækken og fungerede fint begge gange

Otte dievorter? Så mange kan jeg vist ikke finde på Snehvide… :rødme:
Og hendes er også meget små sammenlignet med andre katte. Betyder det, at hun aldrig har haft killinger?
Vi fik hende jo fra internat, så hele forhistorien mangler. :slight_smile:

Du kan ikke 100% regne med at hun aldrig har haft killinger, for dievorterne er i princippet kun forstørret, når de er gravide eller ammer. Men min erfaring er at katte, der tidligere har haft killinger, ofte vil have lidt større dievorter end katte, der ikke har.

Tak for svaret. Uden at skulle kunne sige det helt sikkert er min fornemmelse nemlig også, at størrelsen aldrig helt aftager igen. Og på Snehvide er de så små, at jeg næsten ikke kan finde dem. :slight_smile:

Jeg har en omvendt kat, Tortie Trold mangler en dievorte i midten i den ene side, havde aldrig lagt mærke til det, før hun fik killinger, heldigvis kun 5 stk. så alle fik en taphane :slight_smile:

KH
Linda