Digital painting

Jeg har ikke gjort noget anderledes:D

Jeg tror det er farven, der gør det:D

den er altså bare flot Rikke!

Jeg har også fulgt lidt med i tråden her. Super flot, må jeg sige. Er især imponeret over det første øje, som du postede.

Jeg roder selv lidt med grafik engang imellem uden dog at være særlig talentfuld. Jeg kan f.eks. ikke tegne noget som helst i hånden, der ligner det, det skal. Jeg er altid på det tabende hold i Tegn & Gæt.

Jeg har alligevel arbejdet en del med rentegning af logoer i Illustrator, og det fungerer for mig, og det er da også lykkedes mig at kreere nogle logoer af egen kraft - bl.a. vores eget.

Jeg har dog altid arbejdet med mus. Hvordan fungerer sådan en tablet? Meget af det, jeg laver, er jo præcisionsarbejde. Er en tablet mere til frihånd, eller er det bare generelt lettere at bruge en tablet?

/Flemming

[QUOTE=Flemming;657956]Jeg har også fulgt lidt med i tråden her. Super flot, må jeg sige. Er især imponeret over det første øje, som du postede.

Jeg roder selv lidt med grafik engang imellem uden dog at være særlig talentfuld. Jeg kan f.eks. ikke tegne noget som helst i hånden, der ligner det, det skal. Jeg er altid på det tabende hold i Tegn & Gæt.

Jeg har alligevel arbejdet en del med rentegning af logoer i Illustrator, og det fungerer for mig, og det er da også lykkedes mig at kreere nogle logoer af egen kraft - bl.a. vores eget.

Jeg har dog altid arbejdet med mus. Hvordan fungerer sådan en tablet? Meget af det, jeg laver, er jo præcisionsarbejde. Er en tablet mere til frihånd, eller er det bare generelt lettere at bruge en tablet?

/Flemming[/QUOTE]

Det første øje var også det sværeste. Det ville hvert fald være nærmest umuligt at lave det med mus! :slight_smile:

De 2 andre er nemmere fordi du heletiden tegner inden for en ramme! Man lave først formen(en slags ramme) for så kan du ikke tagne udenfor! Og for at lave skygger bruger man et redskab der hedder burn-tool. Der er også et redskab til at lave lyse highlights.

Jeg syntes personligt at en tablet er 100 gange nemmere. Bl.a. fordi når man bruger en mus, kan man ikke lave særlig lange streger før, man ikke har mere plads på bordet at køre musen på. Der syntes jeg en tablet er smartere. Fx den str. tablet jeg har er rigtig god, for det passer med at man kan indstille den så den passer med skærmen. Dvs. Når du bevæger fra hjørne til hjørne på tablet’en, bevæger musen på skærmen sig også fra hjørne til hjørne. Så kan du nemlig lave så lange streger du vil (det kræver bare lidt (meget) tilvænding:)

Og så længe man husker at bruge lagene (layers), så kan altid gå tilbage og redigere i det man har lavet. Så jeg syntes det er nemmere at lave præcisionsarbejde med tabletten en med musen. Jeg syntes det er nemmere at styre!

Meget lettere!!!:smiley:

Håber det var til at forstå:tihi:

[QUOTE=Flemming;657956]Jeg har også fulgt lidt med i tråden her. Super flot, må jeg sige. Er især imponeret over det første øje, som du postede.

Jeg roder selv lidt med grafik engang imellem uden dog at være særlig talentfuld. Jeg kan f.eks. ikke tegne noget som helst i hånden, der ligner det, det skal. Jeg er altid på det tabende hold i Tegn & Gæt.

Jeg har alligevel arbejdet en del med rentegning af logoer i Illustrator, og det fungerer for mig, og det er da også lykkedes mig at kreere nogle logoer af egen kraft - bl.a. vores eget.

Jeg har dog altid arbejdet med mus. Hvordan fungerer sådan en tablet? Meget af det, jeg laver, er jo præcisionsarbejde. Er en tablet mere til frihånd, eller er det bare generelt lettere at bruge en tablet?

/Flemming[/QUOTE]

Du vil have meget glæde af en tablet, hvis du leger i illustrator… :)…
Det er ligesom at bruge en blyant…Det er så dejlig nemt!
Og synes faktisk heller ikke de er så dyre, hvis man anskaffer sig en begynder tablet…

[QUOTE=Saphiira;657973]Du vil have meget glæde af en tablet, hvis du leger i illustrator… :)…
Det er ligesom at bruge en blyant…Det er så dejlig nemt!
Og synes faktisk heller ikke de er så dyre, hvis man anskaffer sig en begynder tablet…[/QUOTE]

Jeg har også prøvet illustrater, men syntes det var så indviklet:) men det var også før jeg rigtigt lærte at bruge sådanne programmer.

Jeg syntes photoshop er dejlig nemt. Der kan man også indstille til trykfølsom. Så bliver det også ligesom at tegne med blyant:) men illutrator kan jo også andre ting, som photoshop ikke kan!

Så det afhænger vel bare af hvad man har brug for:D

[QUOTE=Rikke og Mis;657986]Jeg har også prøvet illustrater, men syntes det var så indviklet:) men det var også før jeg rigtigt lærte at bruge sådanne programmer.

Jeg syntes photoshop er dejlig nemt. Der kan man også indstille til trykfølsom. Så bliver det også ligesom at tegne med blyant:) men illutrator kan jo også andre ting, som photoshop ikke kan!

Så det afhænger vel bare af hvad man har brug for:D[/QUOTE]
Hvilken photoshop bruger du :?
Jeg har photoshop elements 8, men det er en by i Rusland for mig, jeg kan slet ikke hitte ud af det :tihi:

[QUOTE=Rikke og Mis;657986]Jeg har også prøvet illustrater, men syntes det var så indviklet:) men det var også før jeg rigtigt lærte at bruge sådanne programmer.

Jeg syntes photoshop er dejlig nemt. Der kan man også indstille til trykfølsom. Så bliver det også ligesom at tegne med blyant:) men illutrator kan jo også andre ting, som photoshop ikke kan!

Så det afhænger vel bare af hvad man har brug for:D[/QUOTE]

Det er jo det…
Tror det er meget forskelligt hvad man har brug for i de to programmer, men ved i hvert fald, det er dem man bruger, hvis man vil tegne digitalt…

[QUOTE=•~ Rikke ~•;657988]Hvilken photoshop bruger du :?
Jeg har photoshop elements 8, men det er en by i Rusland for mig, jeg kan slet ikke hitte ud af det :tihi:[/QUOTE]

Jeg har det nyeste til mac’en:) jeg fandt ud af hvordan man bruger det, ved hjælp af lynda:) men det koster vist nok at være medlem:D

Kunne være man skulle overveje at anskaffe sig sådan en tablet :slight_smile: Kan dog være, man kan få lov at prøve en et sted først, men hvis det virkelig ER nemmere at arbejde med, så er det bestemt værd at overveje.

/Flemming

[QUOTE=Flemming;658161]Kunne være man skulle overveje at anskaffe sig sådan en tablet :slight_smile: Kan dog være, man kan få lov at prøve en et sted først, men hvis det virkelig ER nemmere at arbejde med, så er det bestemt værd at overveje.

/Flemming[/QUOTE]
du kan evt. låne min? den ligger bare og støver…

[QUOTE=Flemming;658161]Kunne være man skulle overveje at anskaffe sig sådan en tablet :slight_smile: Kan dog være, man kan få lov at prøve en et sted først, men hvis det virkelig ER nemmere at arbejde med, så er det bestemt værd at overveje.

/Flemming[/QUOTE]
Jeg har en du må købe for 200 kr :wink:
Den har aldrig været brugt og ligger stadig i original emballagen :wink:
Jeg har dog ikke bonnen på den mere :wink:
Det er ikke en professionel udgave, men den virker fint til mig… Jeg har også selv en, men købte 2, da de var på bud :wink:

Hvor er det bare pænt af dig! :ok:Jeg hører dog først lige Rikke, hvad det er for en, hun har…

[QUOTE=•~ Rikke ~•;658661]Jeg har en du må købe for 200 kr :wink:
Den har aldrig været brugt og ligger stadig i original emballagen :wink:
Jeg har dog ikke bonnen på den mere :wink:
Det er ikke en professionel udgave, men den virker fint til mig… Jeg har også selv en, men købte 2, da de var på bud ;)[/QUOTE]

Det kunne bestemt godt være interessant. Hvad er det for en, og er der driver med til Windows 7?

/Flemming

[QUOTE=Flemming;658767]Hvor er det bare pænt af dig! :ok:Jeg hører dog først lige Rikke, hvad det er for en, hun har…

Det kunne bestemt godt være interessant. Hvad er det for en, og er der driver med til Windows 7?

/Flemming[/QUOTE]

Det er helt fint…hehe :slight_smile:

[QUOTE=Flemming;658767]Hvor er det bare pænt af dig! :ok:Jeg hører dog først lige Rikke, hvad det er for en, hun har…

Det kunne bestemt godt være interessant. Hvad er det for en, og er der driver med til Windows 7?
Det er en Wacom Volito2
Der står at den arbejder sammen med Windows Vista, men så fungerer den vel også med Windows 7 :wink:
/Flemming[/QUOTE]
Men jeg ved det ikke 100 %, der er ikke meget it nørd i mig :wink:

Jeg er ikke gået igang med mitzer idag:) men jeg er igang med at lave min søster:D et lidt større projekt:tihi:

Spændende spændende :wink:

[QUOTE=•~ Rikke ~•;658797]Det er en Wacom Volito2
Der står at den arbejder sammen med Windows Vista, men så fungerer den vel også med Windows 7
Men jeg ved det ikke 100 %, der er ikke meget it nørd i mig ;)[/QUOTE]

Den vil jeg gerne sætte mig på. Har lige googlet lidt, og det ser ud til at være en fin entry-level tablet, og der fås også en driver til Win7.

Så kan du ikke sende mig en PB, så kan vi lige aftale nærmere uden at “forurene” tråden mere med udenomssnak :slight_smile:

/Flemming

Flemming - kommer man så til at se hvad du laver :D?

Jeg har rentegnet rigtig mange logoer i Illustrator. Jeg drev for nogle år siden en hjemmeside, hvor jeg havde samlet over 5.000 logoer fra fodboldklubber fra hele verden - alle sammen i vektorgrafik (jeg elsker vektorgrafik :-)) En del af dem havde jeg selv rentegnet ud fra bitmap-udgaver fundet på nettet.

Jeg har ikke designet en frygtelig masse logoer selv, men jeg skal prøve at samle nogle af mine “værker” og uploade her, når jeg kommer hjem, så du kan se noget af mit arbejde. Det er selvsagt en helt anden type grafik end det, trådstarter arbejder med :slight_smile:

/Flemming