Digital tegning af min kat med tegnetablet

I forgårs fik jeg en “Bamboo Pen” tegne-tablet ind ad døren… :hjerte:

  • Jeg har altid elsket af tegne, men efter mange års ophobning af diverse krusseduller, blev jeg enig med mig selv om, at jeg hellere måtte få mig en af de dersens højteknologiske tegnebræt til computeren. - Og nu kan jeg lave alle de doodles jeg vil uden at det flyder over hele huset!
    Det er kun min tredje tegning jeg har haft mulighed for at lave, og jeg må indrømme at det ER noget anderledes at tegne på en tablet med en pen, mens man kigger på skærmen istedet for ned på sin hånd… :uha:
    Det sidste vænner man sig dog relativt hurtigt til. Værre er det med de fine detaljer man kan lave på papir, når man pludselig skal vænne sig til pressure sensitivity (trykker man hårdt = fed streg, trykker man næsten ikke = tynd streg). :S
    Alligevel er jeg ganske tilfreds med denne lille prøve tegning jeg lavede af min kat Ebony, mens min kæreste havde for travlt med at studere til at underholde mig. :høhø:
    Jeg er faktisk okay tilfreds med den i forhold til at det er en hurtig “tester” af hvad man egentlig kan med sådan et tegnebræt til comp’en, men jeg har meeeeget at lære endnu, hvis jeg skal blive lige så god som jeg er med blyant og papir. :zzz:
    Men Bamboo er simpelthen så sjovt og bruger-venligt, så med al den tid jeg kommer til at bruge foran computeren det næste stykke tid, skal jeg nok få en masse øvelse! :smiley:
    Har nogle af jer erfaring med tegnebræt til PC og har nogle fif i kan dele ud af til en nybegynder som mig? De modtages med kys-hånd!
    Her er min Ebony i “tegneserie/maleri” udgave:

Hvad synes I…? :ups:

Super flot :cool2:

Hvor er du dygtig - virkelig flot tegning :ok:

Enig, det er da blevet super godt!:ok:

Nej hvor godt :klap: :klap: Den er rigtig god :hjerte:

Og sådan en tegneplade er bare ikke til at leve uden, de er geniale… jeg har ikke selv brugt en mus i 7-8 år eller deromkring :ok: :slight_smile:

Jeg synes, den er voldsomt flot. Du kunne sagtens risikere at løbe ind i nogle bestillinger :høhø:

Den er blevet rigtig fin :slight_smile:
Kan forestille mig at det må være svært at gå fra det ene til det andet :slight_smile: Men det må da være spændende med lidt udfordring.
Bliv endelig ved og del med os andre :smiley:

Jeg kan godt forestille mig, at man hurtigt bliver afhængig … jeg kan heller ikke forstå, hvorfor jeg først har fået mig sådan en nu. :smiley:

  • Det er vel ikke sådan en, du bruger til de forskellige 3D-ting jeg har set rundt omkring i andre tråde? Fordi, æh, det kan jeg i hvert fald ikke finde ud af med min. :tihi: De ting du laver er simpelthen fantastiske, men jeg tror at jeg lidt på forhånd har besluttet mig for at 3D trods alt er for højteknologisk til mig. :smiley:

Mange tak! :uha: Det kunne være helt utroligt sejt ligefrem at løbe ind i nogle bestillinger. :slight_smile:

Tak - det vil jeg helt sikkert gøre. Næste projekt er et banner til signaturen, så må jeg se om det vil lykkes for mig.:kryds: :smiley:

:gruble::gruble::gruble:

Gad vide, hvordan Silke ville se ud på sådan en tegning :kryds: :kryds:

Gad vide, hvordan Silke ville se ud på sådan en tegning :kryds: :kryds:
[/QUOTE]
Haha :smiley: Det kan jeg vist kun forstå som en kraftig opfordring til at digitalisere Silke… Hmm - nogle gange er jeg liiiidt for hurtig på aftrækkeren og da jeg så billedet af Silke blev det rimelig hurtigt til en tegning af Silke (ja, okay, der gik måske en time … hvorfor er det så meget sjovere at tegne katte end at studere? :?:tihi:).
Jeg skulle måske liiiige have overvejet at spørge om hun er sort-hvid eller også lidt chokolade farvet… I min iver gik der måske lige lovlig meget chokolade i den. :ups:
Men du fik virkelig sat mig på arbejde - må erkende, at det er lettere at tegne en mis, man går og kigger på hver dag, vis farver man kender ud og ind.
Til gengæld synes jeg at tegningen er blevet meget flottere end mit forsøg med Ebony. Men om den ligner Silke… Tjaah! Det må du fortælle mig. :smiley:
Håber du kan bruge mit forsøg uanset. :ups:

Hun er måske også kommet til at se lidt for langhåret ud. :? Og for lidt sort…? Lidt for sent at gøre sig den slags overvejelse, men altså hvor har du en dejlig kat i al fald. :smiley:

Aaaai hvor ER silke fin!!!

Nu vil JEG jo ikke være lige så flabet som Tante Tut:klapper:Så hvad ville det koste at få tegnet sin kat???

:lol::lol::lol:

[QUOTE=Helene;588285]Aaaai hvor ER silke fin!!!

Nu vil JEG jo ikke være lige så flabet som Tante Tut:klapper:Så hvad ville det koste at få tegnet sin kat???

:lol::lol::lol:[/QUOTE]
:klapper: Haha! :smiley: Tjaah, nu har jeg ikke prøvet den slags bestillings-arbejde før, så jeg er lidt på bar bund… :? Nu snyder jeg lidt og spørger dig: Hvad synes du det skulle koste af få lavet en digital tegning af sin kat? :slight_smile: Smid evt en PB med et forslag - jeg vil i hvert fald gerne tegne din kat og hvis du ligefrem vil betale for det er jeg meget beæret, så er sikker på vi kan finde ud af noget. :smiley:

Jeg er også igang med at tegne Snehvide i haven - se her.

Startede med hvid. Nu skal jeg lige have lagt det sorte på også. :stuck_out_tongue:

[QUOTE=MissPil;588172]Jeg kan godt forestille mig, at man hurtigt bliver afhængig … jeg kan heller ikke forstå, hvorfor jeg først har fået mig sådan en nu. :smiley:

  • Det er vel ikke sådan en, du bruger til de forskellige 3D-ting jeg har set rundt omkring i andre tråde? Fordi, æh, det kan jeg i hvert fald ikke finde ud af med min. :tihi: De ting du laver er simpelthen fantastiske, men jeg tror at jeg lidt på forhånd har besluttet mig for at 3D trods alt er for højteknologisk til mig. :D[/QUOTE]

Jeg bruger den til alt - i stedet for en mus (jeg har gigt i hænderne, så jeg KAN slet ikke bruge en mus, men det er et sidespring)
Men man kan sagtens lave 3-d ting med en mus. Maleprogrammer vil nok straks være sværere. Det tager laaang tid at finde ud af dem - 3-d - tingene. Men det er besværet værd, synes jeg. Du kan jo prøve at hente et demo-program og se, om det er noget.
Det her er test- og læreversionen af et af de 3-d programmer, jeg bruger (Det er det samme program som de bruger når de laver 3-d scener til film som Avatar, Pirates of the Caribbian og Indiana Jones. Men SÅ skal man være en haj - med meget computerkraft ;))
https://secure.e-onsoftware.com/try/vue_9_ple/

Til male-opgaver kan jeg virkelig anbefale Corel Painter. Det er fantastisk :ok:

[QUOTE=FinnFrode;588306]Jeg er også igang med at tegne Snehvide i haven - se her.

Startede med hvid. Nu skal jeg lige have lagt det sorte på også. :p[/QUOTE]
:klapper:
… Nu har der jo lige været en tråd (“Hvilken race er min kat”), hvor det blev illustreret hvor svært det der med humoren er… Men mon ikke jeg trods alt har fanget ovenstående? :smiley:
… Hvis ikke og det rent faktisk er dit eget hjemmelavede mesterværk af Snehvide uden sort, bøjer jeg mig i støvet for dine evner og synes at FinnFrode for fremtiden skal tegne alle katte! :surrender1::stuck_out_tongue:

… Nu har der jo lige været en tråd (“Hvilken race er min kat”), hvor det blev illustreret hvor svært det der med humoren er… Men mon ikke jeg trods alt har fanget ovenstående? :smiley:
… Hvis ikke og det rent faktisk er dit eget hjemmelavede mesterværk af Snehvide uden sort, bøjer jeg mig i støvet for dine evner og synes at FinnFrode for fremtiden skal tegne alle katte! :surrender1::p[/QUOTE]

Det var lidt i forlængelse af nævnte tråd… :wink:
Men bortset fra det, så synes jeg også dine tegninger er smadderflotte. Og jeg er overbevist om, at det ikke kun er p.g.a. tegne-tabletten. :slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;588312]Det var lidt i forlængelse af nævnte tråd… :wink:
Men bortset fra det, så synes jeg også dine tegninger er smadderflotte. Og jeg er overbevist om, at det ikke kun er p.g.a. tegne-tabletten. :)[/QUOTE]
Mange tak! - og ja, bl.a. et par flotte modeller (med mere) hjælper også gerne på resultatet. :slight_smile: (Og yes - så har jeg fanget om ikke andet mindst én joke i dag - succes :D)

[QUOTE=Ann R;588307]
https://secure.e-onsoftware.com/try/vue_9_ple/

Til male-opgaver kan jeg virkelig anbefale Corel Painter. Det er fantastisk :ok:

Tak for links! Pt bruger jeg bare den software der fulgte med tabletten (ArtRage), men vil helt sikkert kigge nærmere på Corel, mener også at have fået det anbefalet af en anden tablet bruger. Må hellere finde ud af hvad hype’en består i! :smiley: Så et par tutorials med 3D programmet og følte mig rimelig overvældet, men som med alt andet skal man sikkert bare “ind i det”. Om ikke andet kunne det være sjovt at lege lidt med det, selvom jeg ikke gør mig nogen forhåbninger om at blive en 3D-haj.

Vue infinite 9 + Corel Painter X :slight_smile: