Dilemma - job/praktik

Hun skriver lige at hun er glad ved jobbet og trives med det altså så må det betyde hun kan klare den slags job og hun ville havde alm løn , så er det efter mit hoved tosset at sige farvel til det man har optjent i sin a kasse og den hjælp du kan få i fagforeningen

du skynder dig bare at melde dig ind i fagforeningen igen. de hjælper dig fra dag 1. og vælge en af de store (hk/3f) for de har erfaring med flex. og du får brug for dem for der er tit bøvl med jobbene, hensyn, løn etc. og de fleste kommunale er svære at få fat i, sløve og ikke altid lige kompetente.

jeg var i hvert fald glad for 3f da der pludselig ikke gik løn ind. opkald en eftermiddag. krisemøde næste dag kl 9 !

Så skal jeg gerne forklare dig lidt om fleksjobbere, selvom du er utrolig nedladende i dit første svar i denne tråd, hvilket ikke hjælper en disse på dit rygte herinde.

Når man er fleksjobber ryger man over i det kommunale system, og har intet at bruge a-kasse/fagforening til. Kommunen er der for at passe på dig, det er ihvertfald hvad jeg fik af vide dengang jeg blev godkendt. Man betaler et vist beløb om måneden, som går ind i kassen til “ledighedsydelse”, hvilket man så er beretiget til, når man står imellem fleksjob, altså ledig. Det er rent faktisk ikke lovligt for a-kasser at kræve penge fra en fleksjobber.

Jeg er godkendt til fleksjob fordi jeg ikke kan bestride et 37 timers job uden at ryge ned i kulkælderen.

Hvis jeg om f.eks. 10 år er blevet så rask, at jeg igen kan bestride et normalt job, uden tidsnedsættelse, så vil jeg kunne være i en a-kasse igen.

Og ja jeg er rigtig glad for dette job, og det er som sådan normalt, bortset fra at jeg har tidsnedsættelse på det, og at, hvis jeg jeg bliver ansat, skal arbejdsgiveren betale mig for 37 timer, selvom jeg kun arbejder 20-25. De får så refunderet ½-3/4 af kommunen, fordi jeg er fleksjobber.

hvem er så nedladende her …

jeg ved sgu godt hvad flex job og derfor stiller jeg meget stort spørgsmål ved hvorfor man siger sin a kasse op og fagforening …

Syntes den kommentar du kom med burde give gul kort . Jeg ville sgu heller havde det rygte jeg har end at være som visse personer her inde !!!

[QUOTE=hmm;580034]hvem er så nedladende her …

jeg ved sgu godt hvad flex job og derfor stiller jeg meget stort spørgsmål ved hvorfor man siger sin a kasse op og fagforening …

Syntes den kommentar du kom med burde give gul kort . Jeg ville sgu heller havde det rygte jeg har end at være som visse personer her inde !!![/QUOTE]

Kender du systemet med gule kort?

Jeg forklarer dig helt pænt hvad fleksjob er for noget. For med din kommentar om at jeg bare kunne bestride det som et normalt job, lyder for mig som om du ikke har forstået det. Så hvordan det skal kunne give et gul kort fatter jeg ikke.

Men nu fortsætter du som du plejer, kan jeg se. Og så røg du endnu engang på ignorer.

Hvis kommunen er der for at passe på dig, så må din konsulent jo se at komme op af starthullerne :slight_smile:

Nej, men jeg synes bare, du skal spørge ham lige ud, om du har ret til at afvise forlængelsen. Og, som du selv skriver, om skolen har ret til at forlænge praktikken for at tage hensyn til sig selv og ikke dig. Det er jo helt legitime spørgsmål, som ikke burde få konsekvenser for dig at stille. Men måske vil det være en god idé at få svarene på skrift?

[QUOTE=galath;580054]Hvis kommunen er der for at passe på dig, så må din konsulent jo se at komme op af starthullerne :slight_smile:

Nej, men jeg synes bare, du skal spørge ham lige ud, om du har ret til at afvise forlængelsen. Og, som du selv skriver, om skolen har ret til at forlænge praktikken for at tage hensyn til sig selv og ikke dig. Det er jo helt legitime spørgsmål, som ikke burde få konsekvenser for dig at stille. Men måske vil det være en god idé at få svarene på skrift?[/QUOTE]

Ja jeg vil prøve at høre ad. Og så skylder jeg vist lige at sige, at det var min egen A-kasse som sagde det var ulovligt for dem at opkræve penge fra mig, så jeg fik penge tilbage for ½ år, hvor jeg var fortsat med at indbetale.

Nå og så fandt man lige ud af at man har skiftet sagsbehandler på kommunens jobcenter igen igen…:argh:

igen - i glemmer at skelne melle a- kasse og fagforening . ganske rigtig må de ikke kræve kontingent fra a-kassen da du aldrig vil kunne få udbetalt dagpenge. men fagforeningen er en separat del- og dem har man brug for. ang kontrakter,faglige stridigheder,overenskomst etc. kommunen skal godt nok hjælpe dig, men kan jo ikke støtte dig ifth overenskomst og løn forhandlinger etc. det er lissom ikke deres område.

og ja jeg finder også hmm’s kommentarer nedladende ( er også selv flex’er)

ha ha tillykke - jeg har også lige fået en ny. IGEN. det er skønt at være inde i systemet.
ps : ved ikke hvad dit evt job på skolen egentlig hører under - men har fået god hjælp af både hk og 3 f. ved at også dansk metal er fine- men det er nok ikke lige dit område g

Jeg krydser fingre for at problemet bliver løst snarest! :kryds:

Er der noget nyt Kia?

Ups ja det glemte jeg helt :ups:

Jeg har besluttet mig for at forlænge praktikken. Og jeg satte så som krav, at jeg fik en rigtig god udtalelse, hvis de så ikke ansætter mig til juni.

Nu er vi gået i gang med projektet, at få ført indtægter og udgifter på et regneark, så der er noget for skolebestyrelsen at forholde sig til, når de skal holde møde, midt i juni omkring boden.