Dims til at samle kattehår i vaskemaskinen?

Er der nogen der ved om man kan få en eller anden dims til at smide i vaskemaskinen eller tørretumbleren sammen med vasketøjet som tiltrækker kattehår/hår mere end tøjet gør?

Syns efterhånden der er ved at være ret meget Nobby med i hver vask :slight_smile:

Jeg ved flere bruger engangsvaskeklude til dette formål

Ja, enten engangsvaskeklude, eller skumgummisvampe…

Det lyder til vaskemaskinen skal have en “kælesvamp” :wink:

Engangsvaskeklude virker aldrig en skid, ihvertfald ikke her i huset. Uanset hvor mange engangsvaskeklude jeg putter med i vaskemaskinen, så er der stadig flere hår på tøjet bagefter end på vaskekludene. Men jeg plejer at tage vaskekludene og ligesom tørre tøjet over med bagefter, så får jeg de fleste hår af, men det tager fisme lang tid :S

jeg læste det som KVÆLERsvamp :klapper:

Engangsvaskeklude (og/eller svampe) virker desværre heller ikke her :thumbdown:
There is no way, but the hard way = fnugrullerne må startes op når tøjet er tørt. Hvilket minder mig om at jeg vist hellere må køre til Ikea i dag og få tanket op af fnugruller.

Hm ok…

Jeg giver det et forsøg… Og ellers er der jo den kære fnugrulle :slight_smile:

Hm. Jeg har som regel kattehår nok til at lave en killing af når jeg tømmer fnugfilteret i tørretumbleren. Hvilket skal gøres efter hver tørring.

Men hvis der var et eller andet der ku’ suge hårene til sig fra det tøj der af den ene eller anden grund ikke kan tåle en tur i tumbleren… så ville det godt nok være smart :slight_smile:

Jeg har set et tip om at man kan smide en sølvpapirskugle (sådan tennisbold-størrelse) i tørretumbleren. Den skulle eliminere statisk elektricitet. Men jeg har glemt at afprøve den. Hvis det virker, så skulle man i al fald kunne få hårene af i tumbleren.

Jeg må indrømme, at alle de hår på nyvasket tøj og sengetøj irriterer mig grusomt. Hvis nogen opfinder en dims, der kan få bugt med hårene og opsamle dem, så er jeg den første til at aftage!

Gode råd: 3 Ways to Remove Pet Hair - wikiHow

Blandt mine hittekatteting har jeg en svamp man kalder mirakelsvamp. Jeg vil prøve den af næste gang jeg vasker sengetøj (hvor der er en del kattehår i…ja nærmest vil betegnelsen af sengetøjet være det er behåret). En den anvendelig til det formål, skal jeg nok sige til

Tror jeg vil prøve den med støvsugeren men forventer at ende op med stars and stripes :smiley:

Nogle katte holder meget af at blive støvsuget… :smiley:

//youtu.be/jM-JN4gM0BM

Videoen fundet på Pictures of Cats

Tilføjelse: Måske er den døv? :tihi: