Din importerede avlskat kostede?

Angiv gerne flere priser, hvis du har importeret flere katte. Prisangivelserne er i danske kroner, for sammenligneligheds skyld. Angiv pris uden transport.

Afledt af denne tråd: [ame=“http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?p=362623#post362623”]En avlskat kostede dig? - De Kattegale Debatterer[/ame]

• blev jeg nysgerrig, da jeg fik en fornemmelse af de store forskelle imellem racerne på prisen for en importkat.

Eller måske er det kattenes kvalitet, eller efterspørgsel?

Det kan en afstemning jo nok ikke give svar på, men giv gerne jeres bud med et indlæg i tråden.

Har lige skrevet det i den anden tråd til folks store forarvelse:p

1500 euor. + diesel fra polen og hjem igen.

Ja jeg blev glædeligt overrasket over prisen på min første avlskat fra Sverige. Jeg havde lagt meget mere til side til indkøbet, men de er så forblevet på kattekontoen.

Hun kostede ikke meget mere end en kælekat af samme race herhjemme. Men så havde vi så udgifter til transport for at hente hende.

God ide.
En sag kan jo ses fra mange vinkler.

Tine - Mon ikke folk mere blev overraskede og forundrede end forargede :wink:

Katte syntes jeg i det hele tager er en del billger i udlandet… Men det koster jo kassen at få dem hjem… Min pige blev fløjet fra USA :open_mouth: dyrt dyrt dyrt

Jeg forstår slet ikke de høje priser, der tilsyneladende er inden for nogle racer?? - hvorfor? I min lille sjældne race er priserne gennemsnitligt ens over det meste af verden - uanset om katten er til avl eller ikke. I Europa er jeg pt den eneste KOR opdrætter, der neutraliserer killinger - andre steder sælges katte med neutralisationsklausuler, som evt kan ophæves… Vi vil egt gerne have flere opdrættere i racen, men henvendelserne skal være seriøse ((ikke som dem jeg har fået herhjemme fra unge piger som forventer at kunne bruge min hankat til deres killing, når den er parringsklar).

Sphynxen er en dyr race, over hele verden…
Tror St det er fordi at killingerne er relativt svær at holde i live, desværre…
Jeg har 7, 9, 13 ikke haft komplikationer… Endnu…
Kattene er udkrydsninger på kryds & tværs af andre racer, og har derfor også fået en del sygdomme i racen som der skal avles ud af :frowning:

Vores han kostede 16oo euro og er fra Tyskland.
Hilsen Lisbeth

Priser kan afhænge af mange ting. Ikke mindst hvormeget man i gennem årene har betalt for at lave noget som f.eks. er anderledes end de linier der ellers er “normale” for racen.

Som med alt andet så afhænger prisen jo af udbud og efterspørgsel.
Jeg ville personligt ikke betale så meget for en kat med en stamtavle som alle andre arbejdede med. Men jeg ville være villig til at betale temmelig meget for en kat der havde en stamtavle der var anderledes end “main stream” linierne - ikke mindst hvis jeg også vidste at disse linier ville vedblive med at blive restriktivt brugt.

Jeg har selv temmelig stor forskel på priserne på mine avlskatte. Prisen bliver i høj grad sat efter hvilken stamtavle der er på katten ( igen vil en “unik” stamtavle koste mere end en “almindelig” stamtavle), men også kvaliteten på den specifikke kat. Derfor er jeg ikke så meget for at sælge killinger til avl - jeg vil gerne se lidt mere hvordan de udvikler sig.

Men egentlig er det vel op til enhver opdrætter både hvad man vil betale og hvad man vil tage for sine katte. Jeg opdrætter ikke for at sælge killinger selv om jeg gerne vil finde gode hjem til de af mine killinger jeg ikke selv beholder for videre avl og til udstilling. Jeg opdrætter SLET ikke for at sælge avlskatte. Selv om jeg faktisk har solgt en hel del avlskatte gennem tiden så er det normalt sådan at det er op til køber at overbevise mig om at jeg skal sælge til dem og ikke omvendt.
Hvis køber ikke ønsker at betale min pris for katten så står det dem jo frit for at gå andre steder hen og købe. Det samme gælder hvis de ikke vil have en kat med restriktioner på.

Jeg havde engang en forespørgsel på en avlskat fra en opdrætter i udlandet og da han hørte prisen for en af mine avlskatte så sagde han: Jamen - for din pris på en kat kan jeg købe to katte et andet sted!

Hvortil mit svar var - så køb to katte et andet sted :wehu:

Han købte faktisk den kat fra mig han var interesseret i og indrømmede overfor mig bagefter at det var det bedste køb han nogensinde havde gjort :klapper:

Pris er noget mærkeligt noget. Jeg bliver stik tosset hvis folk begynder at tinge om prisen på en af mine katte.

Der er tonsvis af katte man kan købe - der er endda masser af somali og abyer man kan købe.

Men de eneste Dushara Somali og Aby man kan købe er dem jeg har - og her er det mig der bestemmer prisen:yah:

Tilgengæld er jeg også helt og aldeles ligeglad med om folk vil købe avlskat fra mig. Det er ofte meget nemmere og mere tilfredstillende ( også for katten) at sælge katte til kæl end til avl.

Teresa