Din Mobile Dyrlæge (Eva)

Er der nogen af jer, der har haft benyttet af den mobile dyrlæge Eva ( http://www.dinmobiledyrlaege.dk/ ) og kan fortælle om deres oplevelser med hende? Positive som negative…

Mine 3 banditter herhjemme skal vaccineres og det er noget nemmere at få en dyrlæge hjem til mig end at skulle afsted med 3 katte på én gang - eller over flere gange.

Jeg ved godt, at vaccinationer ikke kræver de store anbefalinger, men der kunne jo være andet i fremtiden, som kræver lidt mere og så er det rart at have nogle anbefalinger. :slight_smile:

Mobile dyrlæger kan være rare at få hjem. Jeg kender ikke den du linker til, men jeg synes hun virker dyr i forhold til andre mobilklinikker jeg har set.

Generelt kan mobile dyrlæger ikke ret meget, da de i sagens natur ikke har de store muligheder for større undersøgelser.

Helt enig med Vivi hun virker meget dyr i forhold til andre mobile dyrlæger, næsten dobbelt op. Ellers kender jeg ikke noget til hende.

Hvad kan der så anbefales i København, som er billigere og gode/reelle?

Ham på Frederiksberg har jeg hørt negativt om.

Vi bruger ham her http://www.denrullendedyrlaege.dk

Kender hende ikke, men kom til at tænke på… tænk sig at læse i alle de år for så at leve af at vaccinere, rense ører og tænder samt klippe kløer…
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;647614]Kender hende ikke, men kom til at tænke på… tænk sig at læse i alle de år for så at leve af at vaccinere, rense ører og tænder samt klippe kløer…
VH
Susanne[/QUOTE]

Og pga ovenstående har de ikke den store erfaring, når det kommer til at opdage de sygdomme, der måske er på trapperne.

Jeg startede selv med en mobil dyrlæge for år tilbage - det ville jeg ikke gøre den dag i dag. Men som opdrætter er man måske også lidt mere krævende i forhold til, hvad en dyrlæge skal kunne.
Alle dyrlæger kan give en vaccination - men det kunne jeg da ærlig talt bare gøre selv. Det dyrlægen skal, er jo netop at opdage de småting, der kan være galt med katten og få det taget i opløbet. Og der har jeg størst tiltro til en erfaren dyrlæge.

[QUOTE=DaneX;647088]Hvad kan der så anbefales i København, som er billigere og gode/reelle?

Ham på Frederiksberg har jeg hørt negativt om.[/QUOTE]

:slight_smile:

Om de er billigere end andre, skal jeg ikke kunne sige - men de har en dyrlæge med speciale i katte (Maja) :hjerte:

Skulle jeg endelig bruge en mobildyrlæge, ville det være denne:

http://www.aahusets.dk/Mobilklinikken.htm

[QUOTE=Vivi_Fletcher;647725]Skulle jeg endelig bruge en mobildyrlæge, ville det være denne:

http://www.aahusets.dk/Mobilklinikken.htm[/QUOTE]

Hende havde jeg ude til at vaccinere mine voksne katte for et par måneder siden.

Meget behageligt selskab, hurtig og effektiv med kattene, glad for katte - og særdeles rimelig i pris :slight_smile:

Ved undersøgelsen af Galliano gjorde hun mig opmærksom på, at hans chip ikke føltes helt rigtig, nærmere rund end aflang og at jeg skulle være meget opmærksom på, at den ikke ændrede sig yderligere/blev større, så det er ikke “bare” en overfladisk gennemgang af kattene, man får :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;647719]Og pga ovenstående har de ikke den store erfaring, når det kommer til at opdage de sygdomme, der måske er på trapperne.

Jeg startede selv med en mobil dyrlæge for år tilbage - det ville jeg ikke gøre den dag i dag. Men som opdrætter er man måske også lidt mere krævende i forhold til, hvad en dyrlæge skal kunne.
Alle dyrlæger kan give en vaccination - men det kunne jeg da ærlig talt bare gøre selv. Det dyrlægen skal, er jo netop at opdage de småting, der kan være galt med katten og få det taget i opløbet. Og der har jeg størst tiltro til en erfaren dyrlæge.[/QUOTE]

Det er måske en lille smule off-topic, men tror I, at det sker særligt tit, at sygdomme, der måske er på trapperne (for nu at bruge Vivis udtryk) opdages særlig tit ved det årlige sundhedscheck? :?

For vores eget vedkommende så har vi vist aldrig oplevet, at noget er blevet afdækket ved sundhedschecket. Når der har været noget med vores katte, så har vi som regel kunnet mærke på dem, at de virker en smule “off”, og så har det været på baggrund af dette, at vi har taget dem til dyrlæge. Kun hvis det har været mindre ting, som ikke har været akutte, er det blevet opdaget ved sundhedschecket, hvor vi jo så har bedt dyrlægen checke et eller andet ekstra grundigt.

På den baggrund tør jeg egentlig godt bruge en mere eller mindre tilfældig dyrlæge til de årlige vacciner, for jeg ved, at hvis jeg har på fornemmelsen, at der er noget galt, så tager jeg jo alligevel til vores faste dyrlæger.

Håber I forstår, hvad jeg mener :slight_smile:

[QUOTE=En forhenværende bruger;647831]Det er måske en lille smule off-topic, men tror I, at det sker særligt tit, at sygdomme, der måske er på trapperne (for nu at bruge Vivis udtryk) opdages særlig tit ved det årlige sundhedscheck? :?
[/QUOTE]

Jeg ved ikke om det er ofte, men jeg kender til tilfælde, hvor dyrlægen fx har bemærket forstørret nyre og et andet tilfælde med en livmoderbetændelse, der blev opdaget. I begge tilfælde havde ejer ikke observeret noget.

Tjah, nogen skal jo tage sig af de opgaver, du nævner. Læger og Tandlæger har også rutineopgaver.

Men det virker, som om mange af de mobile er yngre dyrlæger, og jeg kunne forestille mig, de får en ret bred kontaktflade og mange forskellige erfaringer, som kun kan komme dem til gavn senere.