Din største julesynd?

Hvad er din største julesynd so far?

Jeg selv har lige været ude og handle, og dér sneg der sig en bøtte Quality Streets blandet chokolade og karamel ned i min kurv! -what

Jeg er helt vild med dem de kalder “Toffee Pennys” Runde flade lyse karameller indpakket i guldpapir. :savle:

Man køber blot ikke så mange af dem. En enkelt bøtte koster 100 kr!? :uha: Så det er helt sikkert noget guf der skal nydes laaaaaaangsomt! -love

Så jeg kom da vidst til at julesynde en smule i år :ups: :tihi:

[quote=Gry Gressbakken;310926]Hvad er din største julesynd so far?

Jeg selv har lige været ude og handle, og dér sneg der sig en bøtte Quality Streets blandet chokolade og karamel ned i min kurv! -what

Jeg er helt vild med dem de kalder “Toffee Pennys” Runde flade lyse karameller indpakket i guldpapir. :savle:

Man køber blot ikke så mange af dem. En enkelt bøtte koster 100 kr!? :uha: Så det er helt sikkert noget guf der skal nydes laaaaaaangsomt! -love

Så jeg kom da vidst til at julesynde en smule i år :ups: :tihi:[/quote]

ja lige præcis de karameller er bare total fantastiske, det er bare namme namme, vi har så købt den store spand med 2,4 kg i, til den nette sum af 75 kr, jeg fik så straffen igår for da nappede jeg en af de flade karameller med det resultat at jeg mistede en tandfyldning, så ka jeg lære det kan jeg.

vi er rigtige julesyndere, for vi har købt gud ved ikke hvor meget jule-snoller og det er bare ikke sundt, men man skal jo holde faconen:høhø:

Årh hvor billigt! Den her dåse er der kun 870 gram i og så til 100 kr! SNYD!!!

Og stakkels dig - jeg håber ikke det gør ondt? :frowning:

Jeg har heldigvis ingen fyldninger så jeg kan bare gumle løs GG

Åhh ja vi er også på julesyndeholdet, desværre :stuck_out_tongue: der bliver spisk nougat og marcipan, og Mogens er vild med nogle chokolader med sprut i, og jeg guffer mørk chokolade, samt ris a la mande med kirsebærsovs :thumbup:

Jeg synder pr. definition ikke - jeg synes, det er et frygteligt udtryk i forbindelse med mad :frowning: Så jeg har da spist hjemmebagte småkager i det meste af en måned nu - men de købesmåkager, mine forældre lige har serveret til kaffen, spiste jeg ikke. Jeg vælger mine kalorier med omhu :slight_smile:

Her er der ikke noget a det jeg gør i julen en synd. Jeg spiser så ikke usundt før fra d 23 ( på nær en lille håndfuld godt hver fredag) og stopper igen d 27 men imes mit “æderi” står på er det ikke en synd. Det var det heller ikke da jeg var til julefrokost d 28/11 der nød jeg de hjmmebagte småkager uden nogen form for dårlig samvitighed.

Jeg synder hele året…det er nemmere.
Så behøver jeg ikke holde justits. -engel

Jeg har kogt islandske klejner i aften, så regner med at ‘‘synde’’ med dem så længe de varer :stuck_out_tongue:
Har ellers ikke købt noget julesnolder endnu, så der er ikke noget der ligger og frister …

[quote=Skattekat;311264]Jeg har kogt islandske klejner i aften, så regner med at ‘‘synde’’ med dem så længe de varer :stuck_out_tongue:
Har ellers ikke købt noget julesnolder endnu, så der er ikke noget der ligger og frister …[/quote]

Islandske klejner :besvimer: I aner ikke, hvad I går glip af herinde :savle: :savle:

Min eneste julesynd er at jeg ikke har fået skrevet mine julekort endnu, de ender nok med at blive til nytårs kort :høhø:

Med hensyn til at synde med alt det søde, så er intet chocolade og slik en synd. Det er en naturlig stræbelse fra kroppens side som vi simpelthen ikke må sidde overhørig :slight_smile:

Jeg har ikke syndet så meget endnu, men d. 24 og d. 26 tæller jeg ikke kalorier, men spiser med omtanke.
Jeg laver konfekt til familien i år, men er ikke gået i gang endnu, regner ikke med at gøre det før tirsdag eller onsdag. For så længe det ikke er lavet, så ligger det ikke og frister.

Jeg synder aldrig :slight_smile:

Men i går købte jeg en bakke med 6 romkugler i Bilka. De har simpelthen de bedste romkugler man kan opdrive - og dem skal jeg så hygge mig med de næste dage. Ungerne er hos deres far indtil d. 24. :slight_smile:

Havregrynskugler, har vi dem i huset så kan jeg slet ikke lade dem være :frowning: det helt pinligt så meget magt de har over mig :ups:

godt du ikke er her hjemme, for ellers ville ungerne jo få kamp til stregen. :tihi:

Det plejer at være pepermyntestængerne/stokkene. Suk, jeg kan slet ikke stoppe. Og det sætter min sukkersyge altså ikke altid pris på. -LOL

Men igår har jeg ikke spist en eneste. :tihi:

Min størstejulesynd er helt klart bagerens norske klejner - årh hvad de smager bare mums.
Ellers er det også havregrynskuglerne der er den store synder herhjemme - for alles vedkommende.

Min hjemmelavede marcipan. Den smager bare SÅ godt at det er mere end svært at holde sig fra den. Hver år køber vi 1½ - 2 kg mandler, og så bliver der ellers produceret 2-3 kg marcipan. Der er altid venner og familie der står i kø for at få noget af det, så der skal være rigeligt at dele ud af.

Vi lavede årets portion i lørdags, og min andel står nede i mit kølige viktualierum i kælderen. Så langt væk fra mig som muligt. Til mit forsvar skal siges, at den ikke holder sig så længe som købemarcipanen, da der jo ikke er konserveringsmidler i. Så den skal jo spises ret hurtigt for ikke at blive dårlig - at jeg så næsten bliver det fordi jeg kommer til at spise for meget, er en helt anden historie :ups:

-engel-engel-engel

At jeg de seneste to år har spist deeeeeeeeeeeeeeeeejlig flæskesteg med sprøde svær - skønt jeg resten af året ikke rører nogen former for kød…

:fin::fin:

Ferro Rocher :savle::savle::savle:

[quote=Vivi_Fletcher;311416]Jeg synder aldrig :slight_smile:

[/quote]

Hør hov, det er da vist lige en forkert smiley, der har indsneget sig der.

Kan vi lige få den rettet til -engel