Din yndlingsforfatter?

Har du en forfatter som du syntes er absolut den bedste :?

Jeg har Andrew Taylor , som efter min smag er den bedste … Han har bla. skrevet Roth-trilogien og selvfølgelig mange flere . Så som en hel serie kriminalromaner som foregå i 1950’ernes England . Den sidste nye er Den amerikanske dreng , som er en selvstændig bog …

Ja…Kaja…til enhver tid vil det for mig være Johannes V. Jensen::wehuu:
Kongens Fald…

For mig kan denne unikke roman aldrig overgås af nogen anden.
Den er så velskrevet og spændende - at jeg ganske enkelt er tilstede - utrolig oplevelse.

Johannes V. Jensen modtog Nobelprisen i litteratur i 1944 :wehuu:

Marian keyes og Dan brown…

2 helt forskellige genrer… men elsker dem…

Terry Pratchett!! Min absolut yndlingsforfatter

Skønlitteratur?

Sir Arthur Conan Doyle

Min absolut yndlings er og bliver J.R.R Tolkien, jeg glemmer aldrig den opstemte følelse jeg havde i kroppen da jeg som 11 årig kastede mig over “Hobbitten” og bagefter “Ringenes Herre”. Dengang var jeg en rigtig bogorm, og at “opdage” disse bøger var helt fantastisk for mig.:wehuu:

Senere faldt jeg så over David Eddings og historierne om Belgarion og Sparhawk, så han kommer ind på en flot 2. plads :slight_smile:

jeg har ingen yndlings-forfatter, da jeg stort set aldrig læser fiktive bøger, derimod ka jeg godt lide at læse biografier og bøger omhandlende virkelige hændelser

Pt er jeg en krimi-læser, og jeg er helt fortabt til Jo Nesbø :wink:

Elsker bøger og har maaange yndlingsforfattere - det skifter i perioder… hehe

Patricia Cornwell … hendes bøger om retsmedicineren Kay Scarpetta er geniale :thumbup: … er i gang med ‘‘Den sidste station’’ lige nu.

Er osse ret vild med Alice Hoffman … hun har en dejlig tør, sort humor :rock:

Anne Rice og Tolkien er blandt mine favoritter:)

Det er lidt sjov , jeg slår de forfatter som jeg ikke kender op -høhø

Terry Pratchett er den næstmest læste forfatter i Storbritannien, og han har på verdensplan solgt over 55 millioner bøger. Med god grund for han er verdens sjoveste :ok:

[quote=Sheer;200396]Skønlitteratur?

Sir Arthur Conan Doyle[/quote]

Ja , det var det nu , selvfølgelige er du da velkommen til at skrive , hvem du har lyst til :slight_smile:

Dean Koontz!

Selvom jeg er kommet ret så meget bagud de sidste par år har jeg en mission der hedder at jeg skal eje hele hans litterære katalog - og selvfølgelig have læst dem allesammen.

Pudsigt nok er mine to favoritromaner ikke skrevet af Koontz, men af to mere smalle forfattere.

Den ene er “Sømanden der pådrog sig havets vrede” af den japanske forfatter Yukio Mishima.

Den anden - og favoritten over dem alle - er “Moskitokysten” af amerikanske Paul Theroux.

Begge romaner vil jeg klassificere som socialrealisme og det er ellers overhovedet ikke det der tiltaler mig når jeg kaster mig over en god bog…hvilket også kan ses på min yndlingsforfatter :tihi: Men de to titler her har alligevel ramt noget dybt inde i mig, ved ikke hvad det er, men især “Moskitokysten” nyder jeg at genlæse med nogle års mellemrum…tror efterhånden den er pløjet igennem 6-7 gange :ok:

Kaja - Det vidste jeg faktisk ikke :slight_smile: Ved bare at jeg er tosset med manden, primært hans discworld serie dog. Han var Englands mest sælgende forfatter i 1990’erne
Han er deværre ved at udvikle alzheimers og man kommer nok ikke til at se så meget mere til hans værker :frowning:
Jeg er netop igang med hans nyeste “nation” for første gang. Jeg er dog en anelse skuffet pt. Bogen er god, men ikke på højde med hans sædvanelige arbejde…

Btw - så er jeg også glad for forfattere som Marian Keyes, David Edding. Mine andre favoritter er Tamora Pierce og Janet Evanovich ( hylende morsomme krimier)
Der er dog også den afdøde R.D. Wingfield (Skrevet serien omkring Kommisær Frost - som de fleste nok kender fra dr1’s tv serie?).
Lene Kaarberbøl og Josefine Ottesen er også værd at nævne.

Men ja, der er maange forfattere jeg er glad for og jeg har sikker glemt adskellige :slight_smile: Terry Pratchett er dog suveræn favorit -love Han er den eneste forfatter, hvor jeg ønsker at eje alle hans bøger og genlæser dem igen og igen. Langt de fleste af hans er allerede læst 10-20 gange mindst :slight_smile:

Dean Koontz og prøver som dig Tina at få skrabet alle hans bøger til mig. Jeg kom til at lure på dine flyttebilleder og så du havde mange.
Hvor mange har du og skal vi se hvem der har flest:tihi::tihi::tihi:
Knus Elin

[quote=Eva K;200431]Kaja - Det vidste jeg faktisk ikke :slight_smile: Ved bare at jeg er tosset med manden, primært hans discworld serie dog. Han var Englands mest sælgende forfatter i 1990’erne
Han er deværre ved at udvikle alzheimers og man kommer nok ikke til at se så meget mere til hans værker :frowning:
Jeg er netop igang med hans nyeste “nation” for første gang. Jeg er dog en anelse skuffet pt. Bogen er god, men ikke på højde med hans sædvanelige arbejde…

Btw - så er jeg også glad for forfattere som Marian Keyes, David Edding. Mine andre favoritter er Tamora Pierce og Janet Evanovich ( hylende morsomme krimier)
Der er dog også den afdøde R.D. Wingfield (Skrevet serien omkring Kommisær Frost - som de fleste nok kender fra dr1’s tv serie?).
Lene Kaarberbøl og Josefine Ottesen er også værd at nævne.

Men ja, der er maange forfattere jeg er glad for og jeg har sikker glemt adskellige :slight_smile: Terry Pratchett er dog suveræn favorit -love Han er den eneste forfatter, hvor jeg ønsker at eje alle hans bøger og genlæser dem igen og igen. Langt de fleste af hans er allerede læst 10-20 gange mindst :)[/quote]

Ser du ,det var faktisk lidt med bagtanke jeg oprettede dette tråd -høhø For simpelthen at finde nye gode forfatter … Terry Pratchett skal jeg ihvertfald læse , for du og så mange ( især englænder )kan ikke tage fejl :thumbup:

Ikke så mange som jeg gerne ville have…synes faktisk samlingen er skrumpet efter flytningen, men det må være fordi den står i en anden reol.

Men jeg nuppede lige et par snapshots til dig -høhø

Jeg råsluger bøgerne fra “Virkelighedens verden” -høhø

Kaja - Ah, men udover Terry Pratchett så skulle du også overveje Janet Evanovich. Dog kun hendes serie om Stephanie Plum der er fantastisk. De andre, især dem skrevet med Charlotte Hughes er jeg ikke så imponeret af.

[quote=Gizzemissen;200456]Ikke så mange som jeg gerne ville have…synes faktisk samlingen er skrumpet efter flytningen, men det må være fordi den står i en anden reol.
[/quote]

:uha::uha::uha::uha::uha:

Altså, jeg kunne tælle cirka 44 stk, så hvis det ikke er mange???

Hvor meget har manden da produceret???