Din yndlingsforfatter?

Tina kan jeg godt nok ikke følge med. Men jeg har ca. 25-30 TP bøger
Her er dem der er hjemme og står i reolen pt. (nogle er lånt ud)

Den ene ende lidt tættere på

Den anden ende lidt tættere på

Altså, jeg kunne tælle cirka 44 stk, så hvis det ikke er mange???

Hvor meget har manden da produceret???[/quote]

Meget mere, jeg har sjældent set så produktiv en forfatter.

Så vidt jeg lige kan gennemskue er bibliografien på Wikipedia komplet, link her: Dean Koontz bibliography - Wikipedia

Ja, kan se at TP har lavet 38 skønlitterære bøger der foregår i discworld universet. Plus flere som f.eks. en kogebog, en godnatlæsnings bog (som optræder i Thud!)

og wow - opdagede lige at der er kommet en ny bog på banen, som jeg ikke vidste kom. Den må jeg ønske mig til min fødselsdag.

Jeg er dybt fortabt til Jan Guillou - jeg ELSKER alle hans bøger - både tempelridder quartrologien og hele hamilton serien og alle de andre…

han er intet mindre end genial :slight_smile:

:):slight_smile:

Jeg kan desværre ikke begrænse mig til én forfatter.

Jeg går TIT på biblioteket, og så går jeg hen til krimi-afdelingen som er mit foretrukne læsestof - og så lurer jeg lidt på titlerne og napper dem, der ser gode ud.

:slight_smile:

Men nu har jeg fået et par nye navne, som jeg ikke kendte - så de bliver skrevet ned til næste besøg på biblo.

:tak:

[quote=Therese;200544]:):slight_smile:

Jeg kan desværre ikke begrænse mig til én forfatter.

Jeg går TIT på biblioteket, og så går jeg hen til krimi-afdelingen som er mit foretrukne læsestof - og så lurer jeg lidt på titlerne og napper dem, der ser gode ud.

:slight_smile:

Men nu har jeg fået et par nye navne, som jeg ikke kendte - så de bliver skrevet ned til næste besøg på biblo.

:tak:[/quote]

Nej , søde Therese jeg kan bestemt heller ikke begrænse mig med , kun en forfatter , derfor kan man godt have en yndling -høhø

Men jeg læser i snit 2-3 bøger om ugen , så må man indimellem forny sig og høre om andre har nogle fantatiske gode forfatter ,de kan anbefale :thumbup:

Jeg har ikke en ynglingsforfatter, jeg har mange, og det bliver for omfattende at skrive dem ned.

Uha…jeg sidder og savler :savle: over alle de Dean koontz bøger :hjerte:

For han er bestemt også min ynglingsforfatter :hjerte:

De første bøger jeg læste med ham var Fremmede, også var jeg solgt…
Den sidste bog jeg har læst med ham er Dommedag. Som også er en rigtig fed bog :smiley:

Lige pt læser jeg en bog, som hedder Helved i Paradis med Shirley Conran. Den er også rigtig fed :smiley:

Ellers kan jeg godt lide bøger fra Virkelighedens verden, og lidt om danmarks historie :slight_smile:

Therese - Jeg bruger også biblioteket meget. TP er den eneste forfatter jeg har sat mig for at eje. Alle andre låner jeg bare :slight_smile: Så får man også tit prøvet nogle nye :slight_smile:

Tina - Kira siger at der er 11 bøger hun mangler, hun har 35 :slight_smile:

Jeg har rigtig mange forskellige forfattere som jeg godt kan lide. Mit spænder fra Shakespeare til de mere nutidige forfattere.

Martina Cole er dog en favorit. Hun skriver rigtig godt og det omhandler slum i England med prostitution, narko, pædofile osv.

Det er stærk læsning men jeg syntes at det er godt.

Derudover er James Patterson, Sue Grafton, Ken Follet, John Grisham, Sidney Sheldon, Patricia Cornwall og uhyggelig mange andre.

Gode bøger med spænning er mig.

Kærlighedsromaner er jeg vokset fra -høhø

[quote=Timebandit;200955]Uha…jeg sidder og savler :savle: over alle de Dean koontz bøger :hjerte:

For han er bestemt også min ynglingsforfatter :hjerte:

De første bøger jeg læste med ham var Fremmede, også var jeg solgt…
Den sidste bog jeg har læst med ham er Dommedag. Som også er en rigtig fed bog :D[/quote]

Den første jeg læste af ham var Eksperimentet…da jeg lagde den fra mig var jeg godt og grundigt gal på Mr. Koontz. Jeg syntes simpelthen han var led fordi han havde skrevet en bog med så ubehageligt et uhyre…blot for at være så velskrivende at man fik medlidenhed med det til sidst :tihi:

Men den fængede nok til at jeg måtte have mere…

Den læste jeg faktisk lige her først på året…efter at have ejet den i årevis.

Når man kommer sig over de klare firser-referencer, så er den faktisk rigtig, rigtig god…jeg var i hvert fald positivt overrasket :ok:

[quote=Gizzemissen;200991]Den første jeg læste af ham var Eksperimentet…da jeg lagde den fra mig var jeg godt og grundigt gal på Mr. Koontz. Jeg syntes simpelthen han var led fordi han havde skrevet en bog med så ubehageligt et uhyre…blot for at være så velskrivende at man fik medlidenhed med det til sidst :tihi:

Men den fængede nok til at jeg måtte have mere…[/quote]

Hæ, hæ ja han har en speciel måde at skrive på… men det er bla det der fangede mig :smiley:
Har du så set nogen af de film, der er blevet lave over nogen af hans bøger???
Jeg kan bedst li den der hedder Eneste overlevende… :smiley:

[quote=Gizzemissen;200991]Den læste jeg faktisk lige her først på året…efter at have ejet den i årevis.

Når man kommer sig over de klare firser-referencer, så er den faktisk rigtig, rigtig god…jeg var i hvert fald positivt overrasket :ok:[/quote]


Ja når man først er kommet forbi den tunge start, så er den rigtig god og spændende… men den er tung i starten.

Jeg kan se du har nogen jeg ikke har, men så har jeg nogen du ikke har. Vi har ca samme antal, har ikke lige været oppe at tælle.
Min første Koontz var den der hedder Skygger og dernæst Rædslernes hus. Skygger var så grim, at jeg var nødt til at finde ud af om der var andre der var lige så slemme. Rædslernes hus var så lige ved at gøre jeg ikke gad læse flere, men så kom jeg til at læse Eksperimentet og var solgt til stanglakrids.
Jeg har så stadig nogen til at stå jeg ikke har fået læst, men det bliver de, bare rolig.

Bort set fra Koonts, så er der da mange andre forfattere jeg også elsker at læse, deriblandt Barbara Wood, hendes bøger er rigtig gode.
Knus Elin

Også her! :slight_smile: Især Heksetimen og de to andre bøger i serien af Anne Rice fængede mig. Læste Heksetimen på min Grækenlandsferie i 2005. Kæmpede sådan for at blive færdig, men manglede 40 sider, som jeg prompte læste inden jeg pakkede ud hjemme - for at finde ud af at Bogen var en del af en serie… Så var meget heldigt, at jeg havde fået fat i 1’eren…

Og så lige Jean M. Auel med Hulebjørnens Klan (etc.) :thumbup: Serien skal helst læses igennem hvert år eller 1½… :ups:

[quote=Bølle-missen;201104]Også her! :slight_smile: Især Heksetimen og de to andre bøger i serien af Anne Rice fængede mig. Læste Heksetimen på min Grækenlandsferie i 2005. Kæmpede sådan for at blive færdig, men manglede 40 sider, som jeg prompte læste inden jeg pakkede ud hjemme - for at finde ud af at Bogen var en del af en serie… Så var meget heldigt, at jeg havde fået fat i 1’eren…

Og så lige Jean M. Auel med Hulebjørnens Klan (etc.) :thumbup: Serien skal helst læses igennem hvert år eller 1½… :ups:[/quote]

:thumbup::thumbup: Heksetimen er også en jeg vender tilbage til igen igen igen igen og igen. Den er kanon.
Der var faktisk planer om at den skulle laves som tv-serie på 12 afsnit, men desværre blev det aldrig til noget.

[quote=Battlestar;200533]Jeg er dybt fortabt til Jan Guillou - jeg ELSKER alle hans bøger - både tempelridder quartrologien og hele hamilton serien og alle de andre…
han er intet mindre end genial :)[/quote]

Hvilken bog ville du anbefaler man starter med, hvis man vil prøve at læse Jan Gillou?

Jeg vil ikke sige jeg har en enkelt yndlingsforfatter, men går mere efter genrer.
Jeg er helt vild med krimier, har læst rigtig mange af de svenske fx Liza Marklund, Camilla Läckberg mm.
Er også rigtig glad for “gammeldags” krimier, som englænderne er gode til at lave.
Synes også godt og fotfattere som Ken Follet, og vil gerne prøve at læse noget af Dean Koontz.

Jeg vil gerne have noget “let” indimellem, så der er det ofte ChickLit jeg læser. Har læst alt af Marian Keyes og Sopgie Kinsella, men læser generelt gerne bøger i denne stil.

Men, når alt kommer til alt, så er det krimierne - men også dramaerne - der fanger mig.
Også på film, er begyndt at se Barnaby, og vil se om jeg kan låne nogle af filmene på biblioteket.:kryds:

Forresten:
Bøger om 2. verdenskrig, specielt fra to vinkler:

Besættelsen af Danmark
Holocaust

Både skønlitterært og faglitterært.

[quote=JulleML;201255]:thumbup::thumbup: Heksetimen er også en jeg vender tilbage til igen igen igen igen og igen. Den er kanon.
Der var faktisk planer om at den skulle laves som tv-serie på 12 afsnit, men desværre blev det aldrig til noget.[/quote]

Okay… Det vidste jeg faktisk ikke… Jeg tror altså også det må være en svær storyline at holde… :? Kunne være jeg snart skulle til at læse den igen. Måske bare ikke lige på ferien… :wink: