Dine yndlingsgyserfigurer fra film

Hvem skræmmer dig mest på film?

Sam skræmmer mig seriøst meget. Ligner et barn og opfører sig sådan - meeeen er ond som bare pokker og er alt andet end et barn af sind

se lige - er han ikke uhyggelig?

Hvem skræmmer dig?

Jack Nicholson er superskurken over alle skurke for mig - jeg elsker at se film, hvor han er med, for jeg ved, der vil være noget psykisk gys over hans rolle.

Der er to film der til dato har skræmt mig så meget at jeg stadig har svært ved at se dem igen. Fælles for dem er at det der skræmmer mig er det jeg ikke ser, fremfor det jeg ser.

Så “dem” der skræmmer mig mest er alien i “Alien - den 8. passager” og tågen i den originale “Tågen”.

Skal lige tygge på om der er nogle lidt mere - menneskeformede - koryfæer indenfor gysergenren der skræmmer mig, nogen med navns nævnelse altså, ikke bare zombier og varulve som altid får mig til at sidde gemt bag mindst en sofapude :ups:

Jeg har det lidt som Tina. Det er det jeg ikke ser, der er værst, min egen fantasi :wink: Som i Alien. Meget uhyggelig - lige til jeg faktisk tingesten. Så var det slut med det virkelig uhyggelige… Og sådan noget splatter/motorsavsmassakre noget er bare - kedeligt… :tihi:
Så, jeg kan faktisk ikke sådan lige komme på nogen. Måske er det alt min roden med 3-d computer ting. En lille del af mig er altid beskæftiget med hvordan de har lavet det, når jeg ser film - og med at være misundelig på deres muligheder :wink: Uh, i en anden verden ville den slags FX-effekter være mit absolutte drømmejob :slight_smile:

Filmen The Ring den japanske udgave (orginalen)
Pige Sadako , for nakkehårene til at rejse sig.-what

jeg syntes som sådan ikke at der er nogle gyser-personligheder der skræmmer mig, dog må jeg sige at den originale nosferatu fra 1922 med max schreck i hovedrollen som nosferatu er utrolig spooky og skræmmende.

ellers syntes jeg at der er flere gyser-personligheder der er ret fede

nævner bla
jason fra fredag den 13 filmene
freddy krueger

Det som jeg syntes er gys og skræmmende er de film man kan finde rundt om på nettet med dyr der mishandles, både under opdræt, transport og slagtning.
Og så dem hvor de flår dyrerne levende.

mest scary ved første kik - alien & aliens

[ame]- YouTube

har genset begge mange gange siden - specielt aliens er :thumbup:

Ja Pia, men det er dælme da i en noget anden genre end gys det du omtaler:-)

Det tror jeg alle synes er skræmmende, men det er nu ikke det jeg mener med gys og ej heller det jeg mener, når jeg siger jeg skriver gys - så er det fx ikke manus til hvordan man flår dyr videoer…

:slight_smile:

GYS er underholdning og for sjovt. Det andet er jo grusomheder fra virkeligheden.

[quote=lenschow;457160]Ja Pia, men det er dælme da i en noget anden genre end gys det du omtaler:-)

Det tror jeg alle synes er skræmmende, men det er nu ikke det jeg mener med gys og ej heller det jeg mener, når jeg siger jeg skriver gys - så er det fx ikke manus til hvordan man flår dyr videoer…

:slight_smile:

GYS er underholdning og for sjovt. Det andet er jo grusomheder fra virkeligheden.[/quote]

Okay, men det var det eneste jeg kunne komme tanke om.

Ditte Menneskebarn er en gyserfilm.
Af personer, ved jeg ikke

Der skal meget til at skræmme mig idag…har nok set for mange gyserfilm…
Men første gang jeg så Det Onde (Stephen Kings It) skræmte Pennywise mig ret seriøst…

Nu til dags vil jeg hellere læse gys, end jeg vil se det, fordi det altid er mere skræmmende oppe i hovedet, end når det er filmatiseret.

Nu har jeg set en del gyser film… :thumbup: Jeg er altid på jagt efter den næste skræmmende film, og der skal efterhånden en del til at skræmme mig indenfor den genre…

Men da jeg så “Paranormal Activity” blev jeg skræmt!! :uha: Den kan varmt anbefales og er virkelig uhyggeligt… Mest fordi man ikke kan se dæmonen/spøgelses/what ever…

Derudover kan jeg også anbefale “The Strangers” med Liv Tyler i hovedrollen… -what Den er en filmmatisering af nogle hjemmeoverfald der i en periode rystede USA… Kan selv huske at der blev talt meget omkring det i USA for nogle år siden… Har familie derovre nemlig, så derfra hørte vi en del… Den er virkelig uhyggelig

The Grudge filmene skræmmer mig helt vildt. :tihi:

Præsten fra Poltergeist 2 og 3 ( hedder han ikke Caine eller lignende ? ) finder jeg også skræmmende.

Nårhh ja, så så jeg Carrie på tysk tv, da jeg var teenager-vidste ikke det var en gyser til, at begynde med, så da der pludselig røg et par hænder op fra et gravsted var jeg ved, at få et hjertestop. :stuck_out_tongue:

Kan nok ikke sætte en finger på nogen specifik figur, men generelt skræmmes jeg af spøgelsesfigurer.

[ame]- YouTube
(redigeret, og et bedre link, haha)
[ame=“Marito Baracus - IT - YouTube”][/ame] finder lige et andet link :wink:

IT
Den der , er hidtil den væreste gyser jeg har set… eller nærmere IKKE har set.
Jeg hader klovne, virkelig, bare hans figur giver mig marridt.
Jeg vil så gerne prøve at se den… Men har ikke turde indtil videre!

Måske, vi skulle lave en Kattegal gyser aften(weekend)? :wink:

Seriøst… hvorfor så jeg mit link, det løber mig koldt ned af ryggen… argh…
Klovne er seriøst det MEST skræmmende ting i verden, en af de få ting jeg rent faktisk er bange for… :o

Selv klovnen fra Scary movie, gik der lang tid før jeg kunne se uden at spole væk ><

Ja, It er en genial film. :thumbup:

tror jeg vil påtvinge mig at se den snart så… Måske her i aften… Uha, godt jeg ikke skal i skole imorgen!. Fordi såå… ja, så ville det sku gå galt >.< når jeg sidder oppe hele natten og synes jeg hører klovne over alt

Jeg er bare SÅ dårlig til gys - jeg har vist aldrig set sådan en film til ende!!
Har flere gange set starten af Ondskabens øjene - aldrig set slutningen.
Ondskabens hotel, syesn jeg var sær og virkelig ubehagelig.
Splatter film ser jeg aldrig, synes det er dårlig humor :sorry:.
Ingen hemmelighed at jeg er til kærlighedsfilm med en lækker helt, underskøn heltinde, og de får selvfølgelig hinanden til sidst… Danielle Steel, we like!!:hjertehop:

[quote=Maria-Amalie;457320]Nu har jeg set en del gyser film… :thumbup: Jeg er altid på jagt efter den næste skræmmende film, og der skal efterhånden en del til at skræmme mig indenfor den genre…

Men da jeg så “Paranormal Activity” blev jeg skræmt!! :uha: Den kan varmt anbefales og er virkelig uhyggeligt… Mest fordi man ikke kan se dæmonen/spøgelses/what ever…

Derudover kan jeg også anbefale “The Strangers” med Liv Tyler i hovedrollen… -what Den er en filmmatisering af nogle hjemmeoverfald der i en periode rystede USA… Kan selv huske at der blev talt meget omkring det i USA for nogle år siden… Har familie derovre nemlig, så derfra hørte vi en del… Den er virkelig uhyggelig[/quote]

Jeg er helt vild med gyser film, men må også indrømme da jeg så Paranormal Activity, helt alene. Der blev jeg lidt skræmt.

Jeg må da vidst lige kigge nærmere på den “The Strangers” :muhaha:

Giver op… prøvede at se starten, men der hvor det hvide lagn og klovnen er… gik jeg totalt i selvsving oh my god!