Dione føder

:venter:

næh ikke nødvendigvis - Djintan (Line & Patrick’s blå tortie) fik 2 killinger sidste gang resten var luft m.m. fik de afvide af dyrlægen - mener også hun havde taget omkring 1 kg på…
Og mit C-kuld - der tog mormis 2700 gram på - der kom kun 4 killinger, (dog kom der så 2 halv-færdige killinger ud også)

Du får lige et tillykke med de to herinde også (selvom jeg har skrevet det på fb)

Tillykke :hjerte::hjerte:

Update. :slight_smile:
Der er kun de to.
Hun er MEGET anderledes den her gang end sidst, og jeg her derfor fået hende mærket igennem.
Jeg må sige at være en lille bitte bitte smule skuffet, for havde nok regnet med mindst 3 :wink: MEN MEN MEN!!! Det er to sunde og fine killinger på hhv. 98 og 89 gram. De er knappet på og Dione, så nu får hun ro til yngelplejen :slight_smile:

De er desuden født på deres søskendes 13 måneders dag :slight_smile: Har fået at vide at Svea/Shosanna er meget stolt :tihi:

Tillykke med de to guldklumper:-) De kommer da til at få det som blommen i et æg med mor og mormor til at nusse om sig:-) Jeg glæder mig til at følge dem!

Tillykke med dem :smiley:

Nu må de gerne vokse sig store og klappelige hurtigt :wink:

Tillykke med de to små:stork::hjerte::stork::hjerte: . Godt der i det mindste kom to, så de har hinanden at tumle med :).

Stor tillykke.
Det er rigtigt at Haley fødte over næsten 3 dage, men vi var ikke tvivl om at der var flere i hende. Efter hun havde født de første 2 var der stadig “fodblodkamp” i hendes mave.
Det var også derfor hun kom til dyrlæge, et døgn efter de 2 første var født.

Stort tillykke med tvillingerne :smiley:

Årh, det er vist så meget sagt, vi var ikke engang oppe på 2 døgn :høhø: Haley fødte de to første om formiddagen d. 29. efter hun fik veer tidligt om morgenen, så kom der to om eftermiddagen d. 30., og den sidste kom lige inden midnat d. 30., så lidt over 1½ døgn tog det :slight_smile: Og hun holdt fuldstændigt pause mellem de to første og de to næste, var ude at strække benene, spise og virkede generelt bare helt tilpas. Derudover lå killingerne, der stadig var inde i maven efter de to første var født, højt og sparkede stadig en del, så det var helt tydeligt at de bare ikke skulle fødes på det tidspunkt :slight_smile:

Stort tillykke med tvillingerne :slight_smile:

Venligst
Dorthe

Tillykke med tvillingerne.

Tillykke med bebserne :hjerte::hjerte:

Stort tillykke med bebserne :slight_smile:

Tillykke med dem :slight_smile:

Nå ja, min hukommelse er ikke, hvad den har været :høhø:

Tillykke :smiley:

Det har været en blandet dag…
Jeg fik Dione følt igennem, da jeg var ret sikker på der gemte sig en tredje i hende. Det blev afkræftet, og ja han havde vel større kompetence end jeg til den slags. NOT!
Til aften fødte Dione en lille bitte død pige på 55 gram. Jeg er SÅ vred, det er muligt hun har ligget og gemt sig højt, jeg ved det ikke… det var derfor jeg ville have en vet til at fortælle mig om der var flere.
Skal man se det positive, er det heldigvis ikke en vet jeg bruger normalt, da “mine” bor et godt stykke væk. Men det er sgu heller ingen ko-dyrlæge… de er almindelige smådyrsdyrlæger!
Jeg er rigtig ked af det, måske er 55 gram ikke en god overlevelsesvægt, men nu er der i hvert fald ingen der finder ud af det.
Og nu vil jeg så gå ind og nyde de to drenge der ligger og hyler :hjerte:

Tusind tak for alle lykønskningerne :slight_smile: Selv om jeg er træt af det, er jeg dog mest glad :wink:

[QUOTE=DK Sugieh;1172930]Det har været en blandet dag…
Jeg fik Dione følt igennem, da jeg var ret sikker på der gemte sig en tredje i hende. Det blev afkræftet, og ja han havde vel større kompetence end jeg til den slags. NOT!
Til aften fødte Dione en lille bitte død pige på 55 gram. Jeg er SÅ vred, det er muligt hun har ligget og gemt sig højt, jeg ved det ikke… det var derfor jeg ville have en vet til at fortælle mig om der var flere.
Skal man se det positive, er det heldigvis ikke en vet jeg bruger normalt, da “mine” bor et godt stykke væk. Men det er sgu heller ingen ko-dyrlæge… de er almindelige smådyrsdyrlæger!
Jeg er rigtig ked af det, måske er 55 gram ikke en god overlevelsesvægt, men nu er der i hvert fald ingen der finder ud af det.
Og nu vil jeg så gå ind og nyde de to drenge der ligger og hyler :hjerte:

Tusind tak for alle lykønskningerne :slight_smile: Selv om jeg er træt af det, er jeg dog mest glad ;)[/QUOTE]

Øv hvor ærgeligt… Jeg var også med Athea til dyrlægen ved sidste kuldet (Pletterne), da hun var ved at føde den sidste, og så klynkede en killing og hun flyttede sig, og så aftog veerne igen, som om den skulle have været født, så vi tog lige babu til dyrlægen. Hun mærkede hende også igennem og kunne ikke mærke nogen. Men jeg havde jo altså set fosterblæren (vi var alliegvel på vej ind til røntgen uanset), så jeg vidste helt sikkert der var en til, men dyrlægen kunne bare stadig ikke mærke den. Da Athea så var blevet flyttet ind for at tage røntgen, så kunne dyrlægen godt mærke killingen, men den havde altså ligget gemt før. Røntgen viste også at den var der, og Athea fik så ve-stimulerende til at få den ud. Den var dødfødt og har nok været det fra starten, når nu den ikke rigtig kom ud da den skulle (de hjælper jo normalt til selv), men hvem ved. Den var så normal størrelse :slight_smile:
Nå, pointen var bare at de godt kan ligge og putte sig lidt, så de ikke kan mærkes - men ja en gang røntgen havde nok været det sikreste for at finde ud af om der var flere.

Men rigtig stort tillykke med “tvillingerne” - så må du finde et godt tema til duo’er :smiley:

Øv hvor træls :kram:

Men godt Dupond og Dupont har det godt :wink: