Diskussion ang stormkroge og missehoveder

jeg har fået sat stormkroge på vinduerne og har målt den til når den står på det yderste at sprækken er 5-6 cm, og så kom jeg op og diskutere med min mor om, om Mini ville kunne få hovedet ud og dvs. hoppe ud af vinduet, eller om hendes hoved var for stort.

har selvfølgelig ikke lyst til at prøve, så ville lige høre hvad i siger her inde før jeg åbner vinduet:ups:

Kan du ikke prøve at sætte en a dine døre indenfor på klem i spænd så det passer med 5-6 cm. Og kan mis komme igennem så har du svaret :slight_smile:

Forestil dig du måler højden fra underkant af underkæben og op til det højeste sted på toppen af hovedet.

Hvis det er mindre end målet på sprækken i vinduet kan den komme ud

placer en reje på den anden side af en åbning der er ligeså stor som dit vindue…

spiser mis reje efter 5 sek skal du lave åbningen mindre :slight_smile:

[quote=Battlestar;183995]placer en reje på den anden side af en åbning der er ligeså stor som dit vindue…

spiser mis reje efter 5 sek skal du lave åbningen mindre :)[/quote]

:klapper::klapper::klapper::klapper::klapper: :klapper:

Do not try this at home !!!

Her hjemme kan Nynne ik komme ud - hu fatter simpelthen ik at dreje hovedet… Men selvom hun fattede det så tror jeg ikke hun vil kunne komme ud

Altså, tak for det gode spørgsmål, det er yderst relevant for mange racer - men jeg har, som en kær veninde siger med eftertryk, persere!
M.a.o., de gider ikke nødvendigvis vådfoder, men derfor kan de godt være ellevilde efter at jagte pippere!
Ikke desto mindre er de langt fra de (hyper?-)aktive østerlandske racer.
Jeg bor i lejlighed på 3. sal midt i Kbh, og måtte derfor afslå tilbudet om en vidunderlig buskhalet Sibirer-han, da det gik op for mig, at vindues-hasper, dem hasper en Sibirer da bare af, hvis han/hun vil ud…
Men hvis du mailer Dorthe vildkat.dk, så har hun et godt tip om den rette type haspe-sikring - effektiv, selv for Sibirer-misser :rock:
Jeg tager det roligt - jeg har persere :stuck_out_tongue:

[quote=MiSi;184021]Altså, tak for det gode spørgsmål, det er yderst relevant for mange racer - men jeg har, som en kær veninde siger med eftertryk, persere!
M.a.o., de gider ikke nødvendigvis vådfoder, men derfor kan de godt være ellevilde efter at jagte pippere!
Ikke desto mindre er de langt fra de (hyper?-)aktive østerlandske racer.
Jeg bor i lejlighed på 3. sal midt i Kbh, og måtte derfor afslå tilbudet om en vidunderlig buskhalet Sibirer-han, da det gik op for mig, at vindues-hasper, dem hasper en Sibirer da bare af, hvis han/hun vil ud…
Men hvis du mailer Dorthe vildkat.dk, så har hun et godt tip om den rette type haspe-sikring - effektiv, selv for Sibirer-misser :rock:
Jeg tager det roligt - jeg har persere :p[/quote]

jeg bestemmer desværre ikke selv da det er boligforeningen der har bestemt hvordan de skal se ud :thumbdown: