Dixie med blodøre

Her er min egen personlige slaske-øre kat. -høhø

Jeg synes jo stadig hun er lige smuk og dejlig -forelsket -forelsket

Hun er da dejlig med det hængeør -love men selvfølgelig er det ike rart for hende at det hænger.

den er da nuser :slight_smile: totalt kær… et meget særegent karakteristika hihi…

Ja ikk, jeg har nu også valgt at se på som en ekstra charme ved hende, når nu det ikke kan være anderledes :slight_smile:

Bjørns gamle kat, som vi desværre måtte sige farvel til pga. sygdom, havde haft det, dyrlægen kaldte “blomkålsøre” - måske det samme som blodøre. Bjørn fik ham fra et internat og kender ikke grunden til øret, men der var også noget med øjet - måske efter en slåskamp.

Jeg kan ikke se helt tydeligt ind i øret på ham, måske du kan huske det?

Var der lissom en revne midt i øret indvendig?
De snakkede nemlig om at de skærer op i midten og skraber indvendigt og derefter syr de sammen. Ikke så de 2 stykker af hud syes sammen indvendig men ind på øret.
Hmm håber du kan forstå hvad jeg mener, for jeg synes det er svært at beskrive på skrift. -øøøvvvs

Vi ved ikke, hvordan det er sket, men har fået at vide, at brusken i visse tilfælde ligesom kan forskyde sig, så det kommer til at se ud, som det Bossniar havde det. Jeg tror ikke, at han var opereret. Det er ikke sikkert, at Dixies øre kommer til at se ud på samme måde … og at “blomkålsøre” og “blodøre” er det samme.

Jeg har lige fundet dette om blodøre og blomskålsøre. Der er ganske vist en hund, der er nævnt, men mon ikke det er det samme med en kat…

http://www.dyrehospitalethobrovej.dk/sw5047.asp

Dixies brusk er skubbet væk, og øret kommer til at hænge, hvor meget det bliver kommer an på med arvævet som gerne skulle holde det lidt oppe (blive stift)

Hun er stadig mindst lige så skøn i mine øjne!!

Dejlig prinsesse -love

Tak for at dele bpnde oplevelse og billede med os - jeg har aldrig set det før

Her er et par billeder efter op.

Åhh den lille trold -love

Hun skal nok blive fin igen.Med eller uden høj øreføring :stuck_out_tongue:

Jeg kan ikke se noget :frowning:

Jeg kan desværre heller ikke se de billeder, der er blevet lagt ind…

Jeg tror det er fordi Morkia har valgt at forlade KatteGale og så er hendes fotoalbums slettet.