DK ChiCha’s B-kuld 2019 Maine Coon

Sort tortie og sort smoke er hjerte veninder fra fødsel. Den sort smoke er måske en hermafrodit… Var så sikker på det var en dreng, men i dag hmmm nok en pige - så tjaaa bombom :wink:

12 Synes om

Åh altså :heart_eyes: og ja, det er så sødt med dem som holder sammen som små - har også haft nogle som lavede små ‘die alliancer’ - og næsten altid havde hinanden ‘til bords’

1 Synes om

De er nu 11 dage gamle og øjnene er åbne😍
De ‘spinder’ eller laver en lyd der minder om det og hvis de bliver overrasket så hvæser de :wink::joy:

16 Synes om

De 18 dage gamle killinger havde ikke tid til at blive fotograferet, så kun billede af den stolte moder :hjerte: Fiona er simpelthen så dygtig og tålmodig med de basser. De vokser som ukrudt og er nogle dejlige fedlinger :hjertehop:

@Eva_K var et smut med ovre og kan bekræfte køn og farver - og min lille hermafrodit gav også Eva udfordringer. Vi har bestemt det er en kat og indtil videre så er han den hankat jeg er sikker på jeg så da han blev født :wink:

4 drenge:
Sort smoke ns (hermafroditbandit)
Rød sølv klassisk tabby ds 22
Sort sølv klassisk tabby ns 22
Sort sølv klassisk tabby ns 22

3 piger:
Sort klassisk tabby n 22
Sort tortie sølv klassisk tabby fs 22
Sort tortie f

9 Synes om

Lidt snyd at springe billederne over, vil jeg mene… :thinking::sunglasses:
Out of curiosity: Når du skriver “med ovre” - betyder det så, at Fiona & co ikke befinder sig hjemme pt…?

Kuldet bor hos mine kattetossede forældre :slight_smile: og deres to hankastrater. Mine forældre er begge pensionster, så der er opvartning på alle tangenter :wink:

Men hvorfor så det:
Fiona var noget knotten på Alexander, hendes fertile søn fra kuld A - ifølge Fiona kunne han bare få pakket sit tornyster og fise af. Det kom der en del uro af i flokken. Men han bliver ligesom :wink:
Fiona blev derefter knotten på Joy. Joy formastede sig til at gå i løb samtidig med Dronning Fiona og det passede slet ikke madammen.
Der var temmelig meget uro i flokken og det blev så også Theodor, det dejlige rolige gemyt, blev noget muggen. Gode råd var lidt dyre, da jeg ikke ønsker at bo opdelt. Kunne godt, har 5 rum, så vi kunne få et hvert, bare ikke sådan jeg ønsker at have katte. Så Fiona kom på familieaflastning hos mine forældre og i løbet af to dage var hun min dejlige kæle frække kat igen :hjertekat: .

Theodor, Joy og Alexander hyggede sig mindst lige så meget herhjemme. Fiona var hjemme for at blive parret og der gik det ok mellem dem, men Fiona er ikke fan af Alexander… Han er en teenager der skal oplæres på den hårde kontante måde, hvis det stod til hende :wink:

Da mine forældre tilbød at tage Fiona mens hun var drægtig og havde kuldet, så takkede jeg pænt ja. De bor 10 min. kørsel fra mig, så det er en lille daglig smuttur. Jeg forventer at Fiona kommer hjem igen når dette kuld er flyttet. Så er der Joys kuld hun kan hjælpe med og Alexander er blevet meget mere rolig og vil også til den tid være kemisk kastreret, så forventer at vi igen kan bo sammen.

Mine forældre er om muligt endnu mere kattetossede end jeg er og har haft katte hele deres liv, så at killingerne vokser på der bliver de bare endnu mere forkælede og forsnakkede af. Begge mine forældre er helt skudt i de killinger og kærligheden og stoltheden lyser ud af deres øjne når de fortæller om hvad der er sket siden jeg var hos dem 20 timer før :slight_smile: Det er helt rørerende :hjertehop:

Fiona knuselsker dem og nyder at være enedronning. Hun dutter næse med de to hankastrater, og de to hankastrater er som alle andre hankastrater pivbange for killingerne, så de går en bue fordi døren til deres værelse. Døren står åben og Fiona ligger på gulvet og kigger på dem og lader dem komme indenfor, men de to hankastrater skal ikke nyde noget. Det bliver spændende at se om de tør op, når de små fedlinge overtager huset om nogle uger :slight_smile:

7 Synes om

@DorteH, ja undskyld :wink: Jeg skal nok komme stærkt tilbage når fedlingerne har tid til foto og ikke bare er begravet i deres mors yver. Men de er nogle bamser og megelækre.

Her på disse er de 12 dage gamle

11 Synes om

Tjek - det lyder da også som en langt bedre løsning end opdeling…

2 Synes om

At leve opdelt er et helvede! … og jeg har ikke engang killinger

2 Synes om

Ja det kunne jeg forestille mig og ja slet ikke noget jeg har lyst til.

Selvfølgelig i kortere perioder og hvis der virkelig ikke er anden løsning.

Derfor er jeg også dybt taknemlig for at denne “udstationering” kunne lade sig gøre.
Totalt set er det den bedste løsning for alle (måske lige mig undtaget, men jeg må bare indordne mig, kattene skal have det godt og så må jeg leve med lidt større benzin forbrug i nogle måneder).

Haha, med lidt hjælp af lidt fugtigt toilet papir, så jeg faktisk kunne komme se andet end hår var jeg nu da ret så enig med dig om at det ER en hankat :hoho:

Og fede, skønne og forkælede basser er det helt sikkert :hjerte:

2 Synes om

De var lidt mere samarbejdsvillige dd - men ja mobiltlf og killinger er ikke verdens nemmeste kombination :wink: De er to uger og 5 dage på disse billeder.

@DorteH nyd dem, billederne gør dem ikke helt ære, de er virkelig nogle bamser :blush:

13 Synes om

:heart_eyes: :ok:

@Katho var et smut forbi igår og af de ca. 200 billeder hun tog med spejlreflekskamera blev 40 billeder af de små fedlinger så de kunne offentliggøres. Der er på min gruppe på FB og kan ses her https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.625146317965190&type=3

De er nu 22 dage på disse billeder.

Men dem som ikke er på FB, skal da ikke snydes :slight_smile:

19 Synes om

Fedlingerne brød ud af fødekassen i går. De bliver 4 uger i morgen, så det er vist meget passende at de kom i kravlegården.

Det var hårdt at opdage den store nye verden, godt at mor lige gav en flødetår :heart_eyes:

20190604_201951

17 Synes om

Der er en, der vender forkert :slight_smile: Men der er da heller ikke rigtig plads til dem alle sammen på en gang længere.

Nej der begynder at blive pladsmangel i flødebaren - de er nogle seriøse basser dette kuld :slight_smile:
De er nu 27 dage og vejer omkring 90 gram mere pr killing end kuld A gjorde på samme tid. De er kuglerunde og simpelthen så dejlige :breakdance:

5 Synes om

Godt 4 uger og nogle små bidebasser og helt uimodståelige søde som kun ens egne killinger kan være det :wink::blush:

https://m.facebook.com/groups/487837005029456?view=permalink&id=629961040817051&fs=2&focus_composer=0&ref=m_notif&notif_t=feedback_reaction_generic

8 Synes om

4 uger og 3 dage og første gang de får knasere. NomNomNom det var bare guf :heart:

11 Synes om

Hvor er de da bare ikke til at stå for. :smiling_face_with_three_hearts:

1 Synes om