DK ChiCha’s C-kuld 2019 Maine Coon

Tillykke med fødselsdagene trillinger :two_hearts:

En creme, en blå og en sort - sikkert med tabby, men de er lige knap tørre endnu.

Alle er i option de næste 6-8 uger, men er du interesseret da skriv mail til [email protected] og fortæl lidt om dig selv og hvad du evt. ville kunne tilbyde dem.

Joy og Alexander er deres forældre. Joy er så sød med dem og de ligger alle 4 og hygger i kassen. Alexander er ikke meget for dem, faderkærlighed øver vi lige lidt på de næste dage. Theodor syntes de er så søde.
Pawpeds for deres stamtræ The Maine Coon Database

20190702_150749

18 Synes om

Hjertelig tillykke med killingerne. :flag:

1 Synes om

Stort tillykke :flag: med kuldet. :slight_smile:

1 Synes om

Jamen altså :wehuu:, der er da killinger for alle pengene skal jeg da lige love for :slight_smile:
… og tillykke med dem

… er det rigtig husket at de første stadigvæk bor hos dine forældre?

1 Synes om

Tak og ja 7lingerne tonser rundt hos mine forældre og de er helt tabt i dem. De er virkelig også nogle søde bamser.
Så et lille kuld på 3 og så 3 voksne herhjemme ved mig selv er jo en walk-in-the-park :wink:

2 Synes om

Prøv at tænk på en gang gallop der ville være hvis ALLE boede under et tag :muhaha:

… kunne det ikke være sjovt… hva hva hva :slem:

helt vildt morsomt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Men hvad hvis @Susanne_W kan klare 19 killinger, så er 10 jo bare småpylder til sammenligning :slight_smile:
Jeg er nu pænt glad for at jeg bare har 3 og ikke alle 10 på matriklen. Så er der altså heller ikke mere plads på 100kvm rækkehus :slight_smile:

Stort Tillykke med trillingerne :smelter:

1 Synes om

Tillykke med dit trekløver! :flag:

1 Synes om

LOL - det er altså vildt sjovt, tro det eller ej :slight_smile: Der ER meget arbejde i det, men vi opfatter det jo mere som hygge end som arbejde, selv om der er tale om en helt bevidst indsats :slight_smile: Til gengæld er tallet fra i eftermiddags nede på “kun” 17 - de første 2 fik lov at flytte i en alder af 12½ uge, fordi de skulle følges ad og ny familie har god tid til at holde “barsel” lige nu :slight_smile:
VH
Susanne

6 Synes om

Tillykke med trekløveret. :lovelove:

1 Synes om

Alexander har fundet ud af at de små ikke spiser store stærke farmisser, så han har droppet at hvæse af dem. Nu er han bare meganysgerrig og Joy er helt cool med det hele. Hun er ligeglad med at de to drenge står med deres store kryddere helt nede i kassen.

De har taget nogle få gram på henover natten, så der er mælk i baren :heart:

Joy er en hyggegøj og starten var jo temmelig stresset, så hendes kasse står i min seng helt oppe ved hovedet. Det er nu ellers hyggeligt at falde i søvn til mormis som spinder og de små som pludrer. Der bliver den nu ikke stående, mere end lige et par dage.

Den stressede start var fordi cremebollen havde bestemt sig til at blive født med halen først. Der gik lang tid, og trods meget kraftige veer og en meget ihærdig Joy, kom der ikke mere til syne. Jeg turde ikke tage ansvaret mere da der også var kommet grøn fostervand. Så afsted med Joy i fødekassen og der var ingen tvivl om at det gjorde naller. Puha hun skreg.
Jeg var så heldig at der var rygvind… hele vejen over til dyrlægen. Joy havde fået bagkroppen ud mens jeg kørte, så kun hovedet var inde endnu. Kom ind til dyrlægen med det samme, en ordentlig klat glidecreme i hånden og så vupti var cremebollen ude i dagens lys med navlesnor og moderkage og alt sammen. Stakkels Joy, det gjorde godt nok aws, men så snart han var ude og lige fik renset mundhulen for lidt slim så skreg han og hun vaskede ham med det samme :hjertehop: Det var sådan rundt regnet de længste 45 min. i mit liv :open_mouth:

Fik lavet ultralyd af Joy for lige at være sikker på at dem der var tilbage havde det godt og de lå fint og hyggede og havde fine hjerterytmer. Fik også taget et røngten så jeg vidste hvor mange der var. Med hendes vægtøgning og størrelse på mave var jeg ret sikker på at der blot var en 2-3 stykker. Heldigvis var der 3 og de lå med hovedet den rigtige vej.

Jeg sad lidt med Joy og cremebollen i et undersøgelsesrum som ikke lige blev brugt, men efter en times tid hvor der ikke skete mere og Joy var helt rolig, blev jeg enig med dyrlægen at jeg bare skulle tage hjem igen og så ringe hvis der blev mere.

Var hjemme en timestid og så kom de næste to helt normalt.

Den sorte og den blå blev født helt normalt kl. 13.02 og kl. 13.42

Havde jeg været mere erfaren fødselshjælper, så havde jeg sikkert klaret dette selv, men det er jeg så ikke. Nu er jeg så den erfaring rigere og ved hvor meget man egentlig kan tage fat. Meget mere end jeg troede var ok.

Endnu engang super taknemmelig for mine helt vildt omsorgsfulde dyrlæger ude på Nordre Dyrehospital. Det har fortjent hver en øre som dette kommer til at koste mig.

Og ja de nysgerrige skal ikke snydes for hvordan et røntgen af fostre ser ud. Ret tydeligt når man ved hvad man skal kigge efter :slight_smile:

Joy%20r%C3%B8ntgen

12 Synes om

Jeg forstår godt du bad om fødselshjælp! Tillykke med de tre. :flag: :star_struck:

ja det var lige spændende nok… Joy er simpelthen den mest robuste kat jeg kender. :hjertekat:
Hun lå lige så stille og blev moslet med, og så ultralyd og barbering og så røntgen.

Alligevel var der ingen slinger i valsen da vi var tilbage ved killingen, som en assistent havde fået lov til at holde varm, gik hun straks igang med at slikke ham og nusle om ham.

7 Synes om

Trillingerne er nu 1 uge gamle :denmark: :balloon: :denmark: De er nogle dejlige fede krabater som siger godnat til folk og fæ. Eller nej det gør de ikke, de snorksover jo :wink:

20190709_233848

16 Synes om

Åh, hvor ser de dejlige ud. :wehuu:

1 Synes om

Tak! Ja de er dejlige og tager fint på. Er ved at åbne øjnene og er allerede kæle; de nyder tydeligvis at blive aet.

3 Synes om

Trillingerne aka DellePuderne lever det fede liv. Dejligt blot at være 3 i kuldet, masser af mad :blush:

14 Synes om

Åh altså… :smelter:

Årh altså en cremedelle❤️

1 Synes om