DK*Petheaven Jolly Pirates - 14 uger (Peterbald)

Nuttethed i overdosis!
Tak for deling og for et lille smil, mens billederne nydes…

[QUOTE=Eife;881202]Årh pis :dokdok: Jeg VAR ellers oppe og tjekke navnet dengang, men jeg kan åbenbart ikke læse andet end det jeg selv vil :høhø:

Og mhm, nej tak til det der Esbjerg pjat :wink: Ej, bliver jeg nødt til at tage med Casper derned igen engang :tihi: så kan det nemt tænkes at jeg gerne vil på besøg… :D[/QUOTE]

:klapper::klapper::klapper::klapper::klapper:

[QUOTE=Lone;881225]Nuttethed i overdosis!
Tak for deling og for et lille smil, mens billederne nydes…[/QUOTE]

Tak :):slight_smile:

/Mette

Åh, Mette…jeg tillader mig lige at spørge om noget - på vegne af Eife og jeg. :slight_smile:

Hvordan er det med straight coats? Ligner de - og føles de - præcist som en orientaler? Eller kan man ‘mærke forskel’ på pelsen? :? Eller er det måske sådan, at der i kategorien straight coat BÅDE kan være nogen med HELT almindelig kattepels og nogen, der måske er lidt ‘tyndhårede’ eller er ligeså stille på vej over i en lille bitte smule brush-agtigt? :slight_smile:

I det hele taget må det da være svært at kategorisere - både fordi de skifter pels efterhånden, men også fordi det hele jo er ‘glidende overgange’ mellem de forskellige typer, ikke…? :?

(Hele denne snak er i øvrigt afledt af en annonce med to straight coat Peterbalds, jeg så forleden på dba.dk…)

[QUOTE=Diana F;881283]
(Hele denne snak er i øvrigt afledt af en annonce med to straight coat Peterbalds, jeg så forleden på dba.dk…)[/QUOTE]

Hvor Mette i øvrigt nok har gramset på de to killinger i annoncen :smiley:

Åh ja… det ér altså svært!

En Straight coated er meget ligesom en OSH, dog synes jeg de er lige knapt så “silky”.
Men igen - min erfaring er meget meget lille og derfor er det hele lidt svært. Måske når jeg har haft en 5 - 10 PEB kuld, jeg så er blevet klogere… (eller måske ikke! :tihi: )

Men jo, de ligner og føles stort set ens som en OSH… right Kira? (hun har nemli mærket Pernilles straight mislinger TO gange - så hun må være dobbelt så erfaren som jeg :klapper: )

/Mette

Hehe…:høhø:

Beklager jeg stiller sådan nogle ‘besværlige’ spørgsmål…:ups: …men man er jo lidt nysgerrig - og videbegærlig. :slight_smile:

Årh, har i hilst på det (store!) kuld Peterbalds?? Hvad var der - var det 7 stks.? Mange af dem var da ret ‘nøgne’, kunne jeg se på den hjemmeside, som Eife var så sød at grave frem til mig. :slight_smile:

Jeg skal love for, at der kommer gang i filtmuseavlen nu! :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;881414]Hehe…:høhø:

Beklager jeg stiller sådan nogle ‘besværlige’ spørgsmål…:ups: …men man er jo lidt nysgerrig - og videbegærlig. :slight_smile:

Årh, har i hilst på det (store!) kuld Peterbalds?? Hvad var der - var det 7 stks.? Mange af dem var da ret ‘nøgne’, kunne jeg se på den hjemmeside, som Eife var så sød at grave frem til mig. :slight_smile:

Jeg skal love for, at der kommer gang i filtmuseavlen nu! :-)[/QUOTE]

Yes - alle 9!! (nu kun 8 desværre)
Og ja, Pernille har været heldig at der var 4 hårløse/flock, og ja, de ér altså SÅ fine!

  • og nogen har gjort mere end at hilse på dem…

/Mette

[QUOTE=Mette Mejdahl;881445]Yes - alle 9!! (nu kun 8 desværre)
Og ja, Pernille har været heldig at der var 4 hårløse/flock, og ja, de ér altså SÅ fine!

  • og nogen har gjort mere end at hilse på dem…

/Mette[/QUOTE]

HOV?! Sådan kan man da ikke bare skrive - man må da komme med mere info! Skal en af de små ‘nudister’ flytte hjem til dig?? :? :smiley:

(Var der virkelig 9?? Pyha, det var godt nok et STORT kuld… :uha:)

[QUOTE=Diana F;881526]HOV?! Sådan kan man da ikke bare skrive - man må da komme med mere info! Skal en af de små ‘nudister’ flytte hjem til dig?? :? :smiley:
[/QUOTE]

NOPE - desværre :wink:

Men jeg kender nogen som skal ha en bette nudist :tihi:
(og jeg er bare SLET ikke spor misundelig!!)

/Mette

[QUOTE=Mette Mejdahl;881566]NOPE - desværre :wink:

Men jeg kender nogen som skal ha en bette nudist :tihi:
(og jeg er bare SLET ikke spor misundelig!!)

/Mette[/QUOTE]

Er det nogen her fra KG monstro? :? :tihi:

(Årh, hvor jeg HADER ikke at vide alt om alting! Har jeg nogensinde nævnt, at jeg er nysgerrig af natur? :tihi:)

[QUOTE=Mette Mejdahl;881566]NOPE - desværre :wink:

Men jeg kender nogen som skal ha en bette nudist :tihi:
(og jeg er bare SLET ikke spor misundelig!!)

/Mette[/QUOTE]

Jep, der er “nogen”, der kan! :smiley:

Altså…I må godt sige, hvem det er, jeg siger det ikke til nogen, det LOVER jeg! :cool2:

:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Åh Diana hvor er du sød! :tihi:

Nogen må ski da selv komme ud af busken og præsentere noget :stuck_out_tongue:

/Mette

hvem mig ???

sig goddag til dream :slight_smile: min nye pige fra pernille af.

og jeg synes de straigth varierer helt fra perfekt osh pels ( sådan en har jeg i kuldet) - til underligt ru eller tyndhårede, sådan helt gammelkone agtigt

:lol: :lol: :lol:

HAHAHAHA… Det første billed af Jack Sparrow er for godt!!! Nøj hvor ser han bare genial ud der!!!

Og ellers virkelig skønne billeder af dine smukke killinger!

Iiiiiiiiiih hvor er hun fin Kira!!! Og sikke et øjenfarve. Den er nærmest teal! i al fald på billedet! Ih skynd dig at lave nogle små skaldepander med hende… je ve haaa!

[QUOTE=Helene C;882018]:lol: :lol: :lol:
HAHAHAHA… Det første billed af Jack Sparrow er for godt!!! Nøj hvor ser han bare genial ud der!!!

Og ellers virkelig skønne billeder af dine smukke killinger![/QUOTE]

Hihi - ja han er skøn min lille spinde-trold Jack og han ser virkelig skæg ud der, sådan lidt “What? Who me?” :slight_smile: :slight_smile:
Og tak for rosen af mine kræ :slight_smile:

[QUOTE=kira v;882007]hvem mig ???

sig goddag til dream :slight_smile: min nye pige fra pernille af.

og jeg synes de straigth varierer helt fra perfekt osh pels ( sådan en har jeg i kuldet) - til underligt ru eller tyndhårede, sådan helt gammelkone agtigt[/QUOTE]

Hey!
But out af MIIIIN tråd :venter:
:klapper::klapper::klapper:

Nej den lille Drøm er velkommen i “min” tråd - hun er skøøøn - og jég vil oz ha… :hjerte:

Smukke misling:

/Mette

Hvis man parrer Pernilles filtmus med dine filtmus… får man så “rigtige” Peterbalds? Altså nogen der kan udstilles som Peterbalds?

Jeg er så forvirret over det med at filtmusene nu er Peterbalds, og kan udstilles, men ikke få certifikater :? Men en blanding af to filtmus… er vel så “ægte” Peterbalds, osse i udstilingssammenhæng?

Hmm på den anden side så havde jeg jo netop den kat jeg kunne gå på udstilling med fra nu af og til mine dages ende uden at bekymre mig om udlandet osv… hvis jeg fik en filtmus… hmm what to do… L

[QUOTE=TrekkieGrrrl;882037]Hvis man parrer Pernilles filtmus med dine filtmus… får man så “rigtige” Peterbalds? Altså nogen der kan udstilles som Peterbalds?

Jeg er så forvirret over det med at filtmusene nu er Peterbalds, og kan udstilles, men ikke få certifikater :? Men en blanding af to filtmus… er vel så “ægte” Peterbalds, osse i udstilingssammenhæng?

Hmm på den anden side så havde jeg jo netop den kat jeg kunne gå på udstilling med fra nu af og til mine dages ende uden at bekymre mig om udlandet osv… hvis jeg fik en filtmus… hmm what to do… L[/QUOTE]

Det kommer jo an på hvad der kommer af hår. I hvert fald som det er nu, så handler det jo om at peterbalds, der er brush eller over, ikke får noget certifikat :slight_smile:

Njaeh… det er vist ikke KUN det, vel? Eller osse har jeg ikke hørt efter i timen… Sådan en som James… kan, uanset at han snart har smidt hele overfrakken, vist ikke få certifikater? (Mette RET mig hvis jeg er helt galt afmarcheret…)