DK Petheaven - Kilo kuldet 3 uger :o)

[QUOTE=conninissen;1110101]Hvor er de kære:hjerte::wehuu: og det varer da et stykke tid inden al den ekstra hud bliver fyldt ud :smiley:
Cats og Conni[/QUOTE]
håber sandelig ikke, at Knud kommer til at fylde al sin hud ud, så bliver han en spærreballon :høhø: Vi satser på store mængder dellepy , og rigelig ned folder at nulre.

Øh, kan Kalorius Knud andet end at blive end spærreballon med det navn:?

Nej se! Det blev til killinger! :smiley:

De er skønne!

Hej Alle!

Tusind tak for alle jeres søde kommentarer :slight_smile: Jeg sætter stor pris på både de søde&sjove kommentarer samt spørgsmål! :ok:

[QUOTE=Lykke;1109905]Hvor er de nuttede efterhånden :hjerte:

Nu håber jeg at det er ok jeg lige stiller et nysgerrig spg… Men buler deres øjne ud nu fordi deres kranier skal være meget smalle?[/QUOTE]

Hihi, nu kan jeg jo se at Katrine er kommet mig i forkøbet længere nede i tråden, men I har begge ret :ok:
Det er helt normalt at killingernes øjne “buler” lidt ud på kraniet - men det er jo klart tydligere, dels pga. den manglende pels men også som du selv skriver, fordi Peterbalden er smal :slight_smile:
Det er faktisk også normalt når de bliver voksne, at kindbenet buler lidt ud :slight_smile:

Ohh jeg ved det ski ikke helt endnu, men jooo… jeg er (desværre) også begyndt, svagt at kunne skimte tabby striber i panden på hende + jeg synes ikke helt at hendes næselæder er så mørkt, så hun er fuldmasket… Jeg tror måske hun bliver en tabby…

Du har så ret - jeg eeeeeelsker mislinger i denne her størrelse! De er SÅ kære, og ligner endelig små “mini katte” :smiley:

[QUOTE=conninissen;1110101]Hvor er de kære:hjerte::wehuu: og det varer da et stykke tid inden al den ekstra hud bliver fyldt ud :smiley:
Cats og Conni[/QUOTE]

Hihi - nej han skulle dælme ikke gerne komme til at fylde det helt ud… så har jeg i al fald taget fejl, for der er skind nok til en hel MCO…!! :smiley:

Men nu må vi se - med den alder han har nu, ville jeg nu gerne at han lignede en bette spærreballon :wink:

[QUOTE=PivC;1110153]Nej se! Det blev til killinger! :smiley:
[/QUOTE]

:klapper::lol::klapper::lol::klapper:

Ja de endte faktisk med at blive til Killinger af en slags :smiley:
Selvom det indimellem har været svært at se, de sidste 3 ugers tid :høhø:

/Mette :slight_smile:

Joules er nu meget kær :hjerte:

Mette lige et spørgsmål. Peterbalds er stadivæk ret sjældne ? Har du fået forespørgsler på avlskatte fra det stor udland… eller herhjemmefra for den sags skyld? Er du ikke næsten den eneste avler herhjemme af dem… uha… eller er der noget med at Kira også har Peterbalds? Nu bliver jeg i tvivl?

Jamen… Nøøøøøj… De har jo rynker :hjertehop: Ej det er da simpelthen for nuttet… Hvorfor skal du os bo helt derovre i jydelandet…? :venter: Så kan man jo ikk sådan lige svinge forbi og gramse på de små rynkede tyksakker :smiley:

Desværre? Jamen tabbysiamisser er så PÆNE - så det samme må da - bare i endnu højere grad - gælde for stribemaskede PEB. Og en anden fordel er at de holder sig lyse længere :wink:

Jeg er forresten spændt på om maskede PEB er lysere end siamesere. Det bør de jo rent logisk være, mindre pels - mere direkte varme til maskegenet. MED MINDRE selvfølgelig det osse betyder de lettere fryser…? Altså lissom man kan risikere at en siam bli’r mørk hvis den har haft pels barberet af…

Jeg havde sat min pc til tv’et igår med HDMI, og da jeg hørte Jakob kom i seng, blæste jeg det sidste billede af Kilocalories Knud op på TV skærmen.

Han grinede højt, og grinet gik over i et nåååååååååhhhhhhhhøøøøøhhhhh SE HAM! Han spurgte om han mon måtte møsse Knud på maveskindet :høhø:

[QUOTE=HelleC74;1110369]Jeg havde sat min pc til tv’et igår med HDMI, og da jeg hørte Jakob kom i seng, blæste jeg det sidste billede af Kilocalories Knud op på TV skærmen.

Han grinede højt, og grinet gik over i et nåååååååååhhhhhhhhøøøøøhhhhh SE HAM! Han spurgte om han mon måtte møsse Knud på maveskindet :høhø:[/QUOTE]

det var også min første tanke :ups:

og så ser de altså sjove ud med maveskindet der rynker

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1110282]Desværre? Jamen tabbysiamisser er så PÆNE - så det samme må da - bare i endnu højere grad - gælde for stribemaskede PEB. Og en anden fordel er at de holder sig lyse længere :wink:
[/QUOTE]

Det med at de er lysere kan jeg jo så ikke genkende :slight_smile: Jeg kan også bedre lide katte uden striber, sådan generelt. :wink:
Så jeg synes jo - surprise! at de to chokolader er de sødeste :hjerte: :hjerte:
Det er skægt med siatalere også af den skaldede slags. Det er som om at de ikke rigtig har det der killingelook ret længe. Som helt små er de små mus, for så at forvandle sig til miniatureudgaver af de voksne i løbet af 0,5 :slight_smile:

[QUOTE=Vipstøsen;1110238]Joules er nu meget kær :hjerte:

Mette lige et spørgsmål. Peterbalds er stadivæk ret sjældne ? Har du fået forespørgsler på avlskatte fra det stor udland… eller herhjemmefra for den sags skyld? Er du ikke næsten den eneste avler herhjemme af dem… uha… eller er der noget med at Kira også har Peterbalds? Nu bliver jeg i tvivl?[/QUOTE]

:slight_smile:
Joooe, Peterbalden er en forholdsvis lille race - specielt her i DK. I Rusland er der en hel del, det er også der racen er opstået, så derovre er den ret udbredt.
I Danmark er vi pt. 3 opdrættere; DK Petheaven (mig :wink: ), DK Marseen (Kira) og Manhunters (Pernille Pedersen).

Og ja, jeg har forespørgsler fra udlandet - Newton er reseveret til et opdræt i Polen og Byte til et opdræt i Slovakiet :slight_smile:

Hehe, fordi Jylland er det bedste sted at bo :stuck_out_tongue:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1110282]Desværre? Jamen tabbysiamisser er så PÆNE - så det samme må da - bare i endnu højere grad - gælde for stribemaskede PEB. Og en anden fordel er at de holder sig lyse længere :wink:

Jeg er forresten spændt på om maskede PEB er lysere end siamesere. Det bør de jo rent logisk være, mindre pels - mere direkte varme til maskegenet. MED MINDRE selvfølgelig det osse betyder de lettere fryser…? Altså lissom man kan risikere at en siam bli’r mørk hvis den har haft pels barberet af…[/QUOTE]

Mjaa… fordi jeg synes en tabbymasket bliver så mat i farven på en PEB…

Flap er Chokolade tabby masket:

Og Kiras smukke Thomas er chokolade masket:

/Mette

[QUOTE=Mette Mejdahl;1110445]:slight_smile:
Joooe, Peterbalden er en forholdsvis lille race - specielt her i DK. I Rusland er der en hel del, det er også der racen er opstået, så derovre er den ret udbredt.
I Danmark er vi pt. 3 opdrættere; DK Petheaven (mig :wink: ), DK Marseen (Kira) og Manhunters (Pernille Pedersen).

Og ja, jeg har forespørgsler fra udlandet - Newton er reseveret til et opdræt i Polen og Byte til et opdræt i Slovakiet :slight_smile:

[/QUOTE]

Takker :slight_smile: Kendte ikke lige til Manhunter.DK, men det gør jeg så nu :wink:

Hvor er de lækre. Hvis du en dag opdager at der mangler nogle så er det ikke mig som har været et smut forbi og “låne” dem

Hvor er de bare skønne - og som jeg vist ikke fik sagt i telefonen, så er den maskede pige godt nok fiiin! :inlove: Selvom den lille behårede dreng selvfølgelig nok hitter mest her :tihi:

[QUOTE=Lykke;1109905]Hvor er de nuttede efterhånden :hjerte:

Nu håber jeg at det er ok jeg lige stiller et nysgerrig spg… Men buler deres øjne ud nu fordi deres kranier skal være meget smalle?[/QUOTE]

Nu har Mette jo også svaret, men orientalerne er jo ligesom katteracernes “supermodeller” - slanke, elegante og med skarpe linjer og høje kindben :høhø:
F.eks. en typisk europé på 3 uger ser sådan her ud i stedet

Er knurhårene også brush? Eller trænger de bare til en vask og strygning :høhø:

De er ret nuttede de små, også den tobenede :cool2: Meeeen, jeg er vist også mest til ham den sidste med lidt mere hår :slight_smile:

De er deeeeejlige, er de! :smiley: Især min lillebitte bit-mus. :wink: :hjerte:

kontrasten afhænger af den enkelte kat. Kilo musenes far og deres onkel er begge choko maskede brush og MEGET forskellige. Farmand har en noget sørgelig kontrast og det var helt fra lille af. Heldigvis slaægter min thomas onkel på ( kilomusene og mine odd’r har samme far) og har i hvert fald pt en skøn kontrast om det holde må vi jo så se s