Dks mest magtfulde journalist - Clement - hvad syne du om ham?

http://www.dr.dk/DR2/D/Debatten/

Clement er lige kåret som DKs mest magtfulde journalist. Hvad synes du om ham?

Jeg elsker ham!

Jeg synes han er en glimrende og skarp journalist, men jeg skal helst ikke se ham, men ‘nøjes’ med at høre ham når han er på skærmen, da han har et mimik og udseende som fuldstændig fjerner fokus på det han siger, efter min mening :slight_smile:

En anden stor person, journalist og knaldende god debatør, som jeg vil komme til at savne vildt, er Tøger Seidenfaden som døde i går. Han vil blive et tab for danmark, da han havde sin helt egen måde at anskue samfundet på, og ALDRIG være ked af at ytre sin mening, osse selv om det gik på tværs af flertallets.

Måske manden er dygtig, han er desværre bare født med et ikke særligt heldigt udseende…jeg bryder mig ikke om at se på ham…

Og hans mimik nævnes, ja jeg husker jo hans far så tydeligt…og arven fornægter sig ikke

Kan slet ikke “høre” hvad han siger, hvis jeg ser ham på samme tid…kan kunne fokusere på den der kæmpemund.

Jeg bryder mig ikke om ham som leder af en debat.
Han taler selv alt for hurtigt og hans debatter er én snakken i munden på hinanden i 78-omdrejninger!

Finn mener at han må konkurrere med Annie Fønsbye om verdens største læber ‘‘LOL’’

Jeg har det med ham som med alle andre “Se mig!”-TV-“personligheder”, jeg får fnidder, uanset, hvad de så laver. De vil jo bare have opmærksomhed, opmærksomhed, opmærksomhed - det virker helt sygeligt på mig.

En virkelig dygtig journalist og formidler formår at sætte emnet og andre i fokus. Ikke sig selv IMHO.

Jeg opfatter ham faktisk som utrolig vidende allerede som meget ung. Han virkede utrolig gammelklog og blot jeg ikke kigger på ham kan jeg sagtens få en masse fornuftig ud af det han siger. Jeg mener også at han ikke tager BS for gode vare og derfor kan han let komme til at virke somom at han bedre kan lide lyden af egen stemme fremfor dem han har med i sit program.

Jeg ser ikke en debat for at opleve, hvem der “vinder”. Jeg ser debatten for at blive klogere: Er der nye aspekter i sagen, og hvordan hænger de sammen? Og det leverer Clement desværre ikke.

Tempoet er for højt, og der er for mange deltagere i de debatter, han arrangerer. Der er for lidt fordybelse og for meget “sportsjournalistik”. Debat bliver udelukkende til en kamp på ord i stedet for en udforskning af et emne.

vh

Andreas